Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått min Acer Ferrari fra itbutikken. Fikk med feil stikkontakt, men kjøpte en norsk en på Komplett for 55 kroner. Skal bytte om Ø og Æ tasten etterpå.

Men, når jeg skrur på PC'n kommer det opp om jeg vil installere Windows XP på engelsk, dansk eller fransk. Jeg har Windows Professional XP på norsk fra før av og ønsker å installere denne i stedet.

Må velge en av de tre på "Acer Multi-configuration Preload"-skjermen.

Skal jeg bare velge an av dem og så installere min norske windows etterpå, eller er det en annen måte å gjøre det på?

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Da har jeg fått min Acer Ferrari fra itbutikken. Fikk med feil stikkontakt, men kjøpte en norsk en på Komplett for 55 kroner. Skal bytte om Ø og Æ tasten etterpå.

Men, når jeg skrur på PC'n kommer det opp om jeg vil installere Windows XP på engelsk, dansk eller fransk. Jeg har Windows Professional XP på norsk fra før av og ønsker å installere denne i stedet.

Må velge en av de tre på "Acer Multi-configuration Preload"-skjermen.

Skal jeg bare velge an av dem og så installere min norske windows etterpå, eller er det en annen måte å gjøre det på?

Takk for all hjelp

Fikk den akkurat lik din da jeg fikk min fra itbutikken. Gikk på expert og fikk strømkabelen til ca 50kr. Du kan vel boote fra xp professional cd-en din. Men vær ops på at du må en tur inn på acer sin hjemmeside og installere en del drivere etterpå :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilke drivere er det som bør installeres? Hele smæla?

Ville vel iallefall tatt skjermkort, prosessor, blåtann,driveren til de programmerbare knappene (launchmanager), det trådløse nettverkskortet, modem, minnekortleseren, touchpaden og lyden. Ja det var vel nesten hele smæla det vel :thumbup:

Forresten, her er en link til driversiden ;)

Bare èn dum ting med å installere operativsystem med en gang. Da får du ikke høre ferrari lyden ved start :p

Edit fylte ut litt mer

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar
Bare èn dum ting med å installere operativsystem med en gang. Da får du ikke høre ferrari lyden ved start :p

Haha :evil:

Uansett: følger det med bæreveske med Acer Ferrari 3200 fra ITButikken, noen som vet?

og et spørsmål til, er det bare selve støpselet som må byttes på strømadapteret? :blush:

Jepp, jeg byttet bare ledningen fra kontakten til strømforsyningen (eller hva den firkantete klumpen midt på ledningen heter).

Nei, desverre får du ikke med bæreveske, men du får den i en fin duk som minner om silke eller fiberklut :p

Edit: skriveleif

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar

Da var drivere oppdatert og testinga av maskinen har startet. Disse tingene har jeg merket meg:

1) Når jeg går fra strømdrift til batteridrift blir skjermen med engang mye mørkere. Vet ikke om det er normalt?

2) Maskinen er knallvarm akkurat over de tre klistremerkene på venstre side. Skal det være slik?

3) Maskinen finner masse ledige nettverk her og kobler seg av det som er mitt hvert 5 minutt for å informere om de andre som kan kobles til... Rimelig irriterende...

Noen tips fra andre Ferrari brukere??

Lenke til kommentar

1) Når jeg går fra strømdrift til batteridrift blir skjermen med engang mye mørkere. Vet ikke om det er normalt?

Det er helt normalt, den går i strømsparingsmodus. Men du kan helt sikkert justere hvor mørk skjermen skal bli når den ikke er tilkoblet strøm

2) Maskinen er knallvarm akkurat over de tre klistremerkene på venstre side. Skal det være slik?

Så vidt jeg har forstått så er det mange som sier at den blir varm på armlenet på venstre side :shrug:

3) Maskinen finner masse ledige nettverk her og kobler seg av det som er mitt hvert 5 minutt for å informere om de andre som kan kobles til... Rimelig irriterende...

Har ikke aning, har ikke fått min Ferrari enda :dribble:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Dette skjer ikke hos meg, har du installert driveren til det trådløse nettverkskortet, eller er det windows som styrer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...