Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tastaturet på 3400 :

 

Er det noen andre en meg som har rar kneppe lyd på tastene på venstre side ?

 

Du merker godt at det knepper på | tasten , tab og esc knappene akkuratt som om tastaturet satt dårlig på den siden (min halv bror har samme pcen og har samme problemet vis du kan kalle det et problem)

Lenke til kommentar
Tastaturet på 3400 :

 

Er det noen andre en meg som har rar kneppe lyd på tastene på venstre side ?

 

Du merker godt at det knepper på | tasten , tab og esc knappene akkuratt som om tastaturet satt dårlig på den siden (min halv bror har samme pcen og har samme problemet vis du kan kalle det et problem)

Kan du spesifisere litt hvilke knapper det er og hvilken kneppe lyd?

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg får noen annen lyd der jeg.

 

En ting som bekymrer meg veldig akkurat nå er at jeg satt i senga med den isoporlignende saken på låra og pc'n oppå den.

 

Jeg starta NFSU2 og hadde planer om å begynne å spille...

Spiller sånn 10 min ut også bare dør den. Overoppheting sånn jeg ser det.

 

Vær så snill si det var den isoporsaken?

Lenke til kommentar

Vær så snill si det var den isoporsaken?

Nå har jeg ingen erfaring med selve maskinen, men de aller aller fleste bærbare maskiner har jo utblåsning til kjøling og slikt under maskinen, og disse må ikke dekkes til. Det er derfor det ikke anbefales å bruke den bærbare til harde ting på sengen (altså, at du legger den oppå dynen og deg under).

 

Edit: Leif. Og så vil jeg bare konkludere med at det mest sannsynlig er isoporsaken. Men det er jo den enkleste sak i verden å teste det da... Bare sette maskinen opp på et bord eller noe og ta inn NFSU igjen?

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Tastaturet på 3400 :

 

Er det noen andre en meg som har rar kneppe lyd på tastene på venstre side ?

 

Du merker godt at det knepper på | tasten , tab og esc knappene akkuratt som om tastaturet satt dårlig på den siden (min halv bror har samme pcen og har samme problemet vis du kan kalle det et problem)

Nei, det kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til. Disse maskinene pleier å være solid skrudd så det virker litt merkelig :hmm:

 

En ting som bekymrer meg veldig akkurat nå er at jeg satt i senga med den isoporlignende saken på låra og pc'n oppå den.

 

Jeg starta NFSU2 og hadde planer om å begynne å spille...

Spiller sånn 10 min ut også bare dør den. Overoppheting sånn jeg ser det.

 

Vær så snill si det var den isoporsaken?

Isoporsaken?

 

Jeg har aldri opplevd at maskinen har overopphetet seg på noen som helst måte, så jeg foreslår at du sjekker oppsettet ditt.

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg får noen annen lyd der jeg.

 

En ting som bekymrer meg veldig akkurat nå er at jeg satt i senga med den isoporlignende saken på låra og pc'n oppå den.

 

Jeg starta NFSU2 og hadde planer om å begynne å spille...

Spiller sånn 10 min ut også bare dør den. Overoppheting sånn jeg ser det.

 

Vær så snill si det var den isoporsaken?

det sykeste jeg har hørt......hvem vil ha isopor i senga :love::cry:

Lenke til kommentar

Når jeg testa nå så funka det fint igjen...

 

Og, den "isoporsaken" jeg snakka om var den lille "beholderen" som pc lå i når jeg fikk den.

 

En annen ting, jeg har ikke isopor liggende i senga 27/4, men det var det nærmeste jeg fant noe som var flatt nok til at pc'n kunne få litt pusterom under(noe den da ikke gjorde).

 

Onkel Kompost:

Du mente vel at man BØR ha noe hardt og solid under og IKKE dynen(siden denne da "sperrer" alle "pusterom").

Lenke til kommentar

Du "skal" ha 200 pins, PC2700 eller PC3200 SO-DIMM DDR ram.

 

Og, ikke ta dette for god fisk, men mener jeg har lest i denne topicen før at det er norsk tastatur fra den butikken(se litt bakover her).

 

EDIT: Leste en gang til og han har flere ganger anbefalt denne rambrikken:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300843&cks=PRL

 

Ikke for å være negativ eller noe sånt, men les litt rundt i denne threaden. Står mye nyttig(burde gjøre det selv ang. noen programmer jeg trenger... Er jo så sinnssykt mye).

Endret av AC7
Lenke til kommentar

HJELP! har en acer ferrari 3400. i går snublet jeg i strøm kabelen.... nå vil den ikke lade. Det skal vel være en liten pinne som skal sitte i senter av strømpluggen. den kan jeg ikke se i strømkontakten på laptoppen. Vel , regner ikke med at jeg er den første som har snublet i en strømkabel. Er dette vanskelig å fikse?

Endret av jfinneru
Lenke til kommentar
snorreh:

Har Acer Ferrari 3200 hos ITButikken.no norsk tastatur?

Se her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3012074

Eg meiner ikkje å overstrøyme denne forumtråden med små innlegg, men eg har eit par presserande spørsmål som eg treng svar på. Trur også desse spm gjeld for andre, særleg dei som har bestilt Ferrari 3200 frå www.itbutikken.no

 

1. Tastane Ø og Æ er bytta om på tastaturet (dansk vs norsk tastatur, sjå tidlegare innlegg). Har nokon gått fysisk til verks og bytta desse tastane, eller er ikkje Ferrarien sitt tastatur så "byttevennleg"? Eg har enno ikkje tatt sjansen på å bryte laus tastane på min Ferrari...

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3019013

Jeg lurer også på om det går an å bytte ø og æ tastene fysisk.

Good news frå Acer Support Skandinavia:

 

Hej,

 

Det är möjligt. Du måste lyfta tangenten från ovansidan så att den lossnar.

 

MVH

Mikael

 

Scandic Support Team

 

Har nettopp forsiktig løsna dei to tastane (frå oversida, altså den sida av tasten som peiker mot skjermen) og satt dei forsiktig på plass der dei høyrer heime på eit norsk tastatur. Akkurat så ukomplisert som eg rekna med det ville vere.

Det følger også med norsk versjon av Windows:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2995929

Det viser seg når eg går gjennom software-bundle'en at XP Home i engelsk, dansk og norsk versjon følgjer med Ferrarien frå www.itbutikken.no
Skal bestille en i morra med en 60gb 7200rpm disk og mer ram. Hvordan ram bør jeg kjøpe?

Når det gjelder harddisk så kommer du ikke utenom Hitachi Travelstar 7K60 regner jeg med, og når det gjelder minne så anbefaler jeg at du oppgraderer med 2 stk. Corsair XMS3200 512MB SO-DIMM brikker.

 

Best pris på Hitachi Travelstar 7K60 finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

 

Best pris på Corsair XMS3200 512MB SO-DIMM finner du her:

https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax=

Lenke til kommentar
HJELP! har en acer ferrari 3400. i går snublet jeg i strøm kabelen.... nå vil den ikke lade. Det skal vel være en liten pinne som skal sitte i senter av strømpluggen. den kan jeg ikke se i strømkontakten på laptoppen. Vel , regner ikke med at jeg er den første som har snublet i en strømkabel. Er dette vanskelig å fikse?

Sjekk at alt er på plass i kontakten på pc'en, får håpe du ikke har revet hele greia i stykker (innvendig?) :cry:

Lykke til

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at det følger med Ferrari-mus på Acer Ferrari 3200 hos itbutikken?

Ja, det følger med såvidt jeg vet.

 

Hvordan ryggsekk kan anbefales til Acer Ferrari? Må være plass til litt skolebøker og sånn  :p Og selvfølgelig Ferrarien!  :cry:

JanSport Lap Station 36L er veldig bra:

http://www.nbags.no/product_info.php?cPath=23&products_id=7

 

De selger disse også i Morris-butikkene. Sekken er regntett, meget bra polstret og har hele 30 års garanti :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Tusen takk snorreh :yes:

Noen som kan bekrefte at det følger med Ferrari-mus på Acer Ferrari 3200 hos itbutikken?

Jepp. Bestillte selv en Acer Ferrari 3200 fra Itbutikken. Den kom etter et par dager med ferrarimus, den er dritkul :p

 

Kan forsikre deg om at tastene ø og æ kan skiftes. Gjorde det selv da jeg fikk min. Du bare "vipper" dem opp helst fra mot skjermen og bakover. Det gikk helt fint om du er forsiktig.

 

Gled deg, det er en sinnsykt herlig Laptop :love:

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at det følger med Ferrari-mus på Acer Ferrari 3200 hos itbutikken?

Ja, det følger med såvidt jeg vet.

 

Hvordan ryggsekk kan anbefales til Acer Ferrari? Må være plass til litt skolebøker og sånn  :p Og selvfølgelig Ferrarien!  :cry:

JanSport Lap Station 36L er veldig bra:

http://www.nbags.no/product_info.php?cPath=23&products_id=7

 

De selger disse også i Morris-butikkene. Sekken er regntett, meget bra polstret og har hele 30 års garanti :thumbup:

Ok, får se å komme meg til byen - litt vanskelig men, har knekt foten :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...