Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

bare kjapt sporsmal.

 

snakket med acer Norge i forkant av denne maskinen. da spurte jeg hvorfor den ikke hadde centrino. Som svar fikk jeg at det hang litt sammen med amd som sponsor av ferrari teamet. Derfor hadde de brukt en slik prosessor.

Ok, det kan nok stemme det. Pansonic kunne isåfall laget en Toyota-bærbar med Centrino siden Intel er sponsor for Toyota F1 :p

 

Men hva var egentlig spørsmålet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei snorreh lurte bare på hva som er kritisk temp på ferrarien 3400,aida sier 30 på system og 53 på hardisk etter en times spilling,synes det er høyt på disken.ser du har byttet ut disken,ble det bedre temp da?

Hitachi 7K60 som jeg har byttet til er nok litt kjøligere med A.B.L.E. aktivert sammenlignet med disken som følger med, men problemet er at harddisken i Acer Ferrari 3200/3400 (som på de fleste andre bærbare) bare blir passivt kjølt. Dvs. at det ikke finnes noen luftehull eller vifte® som kjøler ned disken, så derfor er en temperatur på rundt 50 grader ganske vanlig faktisk. Hitachi-disken hos meg holder vanligvis rundt 44 grader ved normalt bruk og rundt 49 grader ved langvarig/tung bruk.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

hei

 

ok så de temp jeg har på 50 til 54 ved spill og langvarig bruk er ikke mere en vanlig,hørtes betryggende ut. er forøvrig en kjempe maskin på alle måter enten en kjører den som den er ut fra pakken eller spriter den opp litt er kun det med temp ved disken som jeg ikke liker men det kan jeg leve med.

har ikke hatt denne maskinen så lenge men på 3d mark01 får jeg 12575 og på 03 -3656.det synes jeg er ok ut fra det lille som er gjordt med den.

 

engine clock 486

memory clock 210

 

takker ellers for svaret ok en meget super tråd du startet.

 

mvh monza

Lenke til kommentar

Noen som veit om det finnes noen muligheter til å virkelig øke batteritiden? Noe i rettningen av batterier med bedre kapasitet eller mulighet til å sette inn et batteri nr.2? Har ingenting imot å ofre DVD-stasjonen for å få mer batteritid siden jeg ikke trenger det når jeg trenger lang batteritid.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et annet sted på forumet spurt om jeg burde gå for IBM R51 eller HP Pavillion DV 1000.

 

Nå så jeg imidlertid den her og den frister jo...

 

Er den kvalitetsmessig sammenlignbar med IBM Thinkpad'ene?

 

Er det verdt å betale 2.500 kroner mer for å få 3400-versjonen i stedet for 3200-versjonen? (skal brukes til kontorarbeid, tunge programmer osv)

Lenke til kommentar
Noen som veit om det finnes noen muligheter til å virkelig øke batteritiden? Noe i rettningen av batterier med bedre kapasitet eller mulighet til å sette inn et batteri nr.2? Har ingenting imot å ofre DVD-stasjonen for å få mer batteritid siden jeg ikke trenger det når jeg trenger lang batteritid.

Det er ikke plass til mer enn 1 stk. batteri i disse maskinene, men det går alltids an å håpe at Acer kommer med kraftigere batterier engang. Hvis du virkelig trenger mer batteritid så foreslår jeg at du skaffer deg et batteri nr. 2 og så bytter du bare når det første har gått tomt - det er ikke verre enn det! :)

 

Nå så jeg imidlertid den her og den frister jo...

 

Er den kvalitetsmessig sammenlignbar med IBM Thinkpad'ene?

Byggekvaliteten på Acer bærbare er generelt sett veldig bra, men kan ikke måle seg med Thinkpad T42-serien etter min mening. Når det gjelder spesifikasjoner og pris/ytelse så stiller likevel disse Acer-bærbare i en klasse for seg selv.

 

Er det verdt å betale 2.500 kroner mer for å få 3400-versjonen i stedet for 3200-versjonen? (skal brukes til kontorarbeid, tunge programmer osv)

Hvis du har behov for en dockingstasjon og utfører virkelig tunge oppgaver på den så kan prisdifferansen nok forsvares, men ellers ikke.

Lenke til kommentar
Noen som veit om det finnes noen muligheter til å virkelig øke batteritiden? Noe i rettningen av batterier med bedre kapasitet eller mulighet til å sette inn et batteri nr.2? Har ingenting imot å ofre DVD-stasjonen for å få mer batteritid siden jeg ikke trenger det når jeg trenger lang batteritid.

Det er ikke plass til mer enn 1 stk. batteri i disse maskinene, men det går alltids an å håpe at Acer kommer med kraftigere batterier engang. Hvis du virkelig trenger mer batteritid så foreslår jeg at du skaffer deg et batteri nr. 2 og så bytter du bare når det første har gått tomt - det er ikke verre enn det! :)

Det er jo selvsagt en mulighet, men det vil jo bety at man må slå av maskinen eller sette i ledningen når man bytter batteriet. Da var det plutselig ikke fult så praktisk lenger, men det er jo selvsagt en mulighet :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Birdy84 har du aktivert Wlan foran på pc'en. lyser den grønne lampen der?

Dumt spørsmål men dreit meg ut på det helt i starten jeg også.

lampen lyser orange hos meg :p

 

Knappen forran er en snarvei knapp til disable\enable Wlan kortet ditt.

 

Når jeg slo på pcen min første gang poppet det opp Tråløst nettverk funnet eller noe lingnende jeg tastet inn pass. for routeren og jeg var på nett.

 

så det skal ikke være vanskligere en det egentlig

Lenke til kommentar
lampen lyser orange hos meg :p

Det er orange lys på min og. Det funker forøvrig som bare det også :yes:

 

Er dumt det bare er 54mbps synes jeg da det da mye lenger tid å dra over ting fra nettverket(står å vipper mellom 54 og 34mbps).

 

Var bare tut å kjør med trådløse på min også forresten...

 

La merke til noen riper i lakken i dag :ohmy: Jeg lurer på hva jeg har gjort... har jo ikke rørt på den i det hele tatt nesten og når jeg har rørt på den så har jeg jo vært uberforsiktig.

 

Prøve å skaffe noe wax å pusse og gnikke litt vel...

 

En ting jeg merker nå i det siste er at harddisken faktisk blir utrolig varm.

Når den har stått på en stund (sånn, 5 - 6 timer kanskje?) ved rolig bruk så svir det faktisk litt hvis du holder hvor casebadgene er...(var slik med 4200rpm'n og er med 7200rpm'n som jeg bruker nå). Burde vel kanskje ha brukt noe mer varmebestanding materiallet der burde de ikke?

Lenke til kommentar
Jeg har enda ikke blitt klokere jeg...  :(

 

Snakker om å ikke kunne bestemme seg om jeg skal slå til på denne Acer Ferrari 3400 gitt.. *Argh...*

Nei, det skal ikke være lett å ha lide av valgets kvaler. Jeg har iallefall gjort mitt valg og jeg må si meg kjempefornøyd med det, har ikke angret et sekund!

 

Har et problem med at det trådløse nettverkskortet ikke virker i 3400.l Noen som har hatt det samme problemet? Hva skal man gjøre med det? Har avinstalert og innstallert driveren, men får ikke det til å virke. Er ikke så keen på å sende den inn, da jeg kun har hatt PC'n noen dager.

Har du husket å aktivere WLAN på maskinen?

 

Foran på maskinen er det 2 knapper for å skru av/på WLAN og Bluetooth, og når de er aktivert så skal en orange og blå lampe lyse henholdsvis. Jeg foreslår at du sjekker dette og prøver igjen.

 

Veldig digg bærbar, men satan SÅ DYR!!!!

Når du får oppleve ytelsen og kvaliteten så skifter du nok fort mening tenker jeg.

 

La merke til noen riper i lakken i dag  :ohmy: Jeg lurer på hva jeg har gjort... har jo ikke rørt på den i det hele tatt nesten og når jeg har rørt på den så har jeg jo vært uberforsiktig.

 

Prøve å skaffe noe wax å pusse og gnikke litt vel...

Ja, litt bonevoks pleier å gjøre susen :thumbup:

 

En ting jeg merker nå i det siste er at harddisken faktisk blir utrolig varm.

Når den har stått på en stund (sånn, 5 - 6 timer kanskje?) ved rolig bruk så svir det faktisk litt hvis du holder hvor casebadgene er...(var slik med 4200rpm'n og er med 7200rpm'n som jeg bruker nå). Burde vel kanskje ha brukt noe mer varmebestanding materiallet der burde de ikke?

Hvis du har erstattet den originale harddisken med en Hitachi Travelstar 7K60, så anbefaler jeg at du aktiverer A.B.L.E. (Advanced Power Options) med Feature Tool som også er inkludert på Ultimate Boot CD som vil gjøre at den faktisk kjører kjøligere.

 

Godt Nyttår! :fun:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Snorreh:

Når jeg lasta ned den "Feature Tool" og kjørte install fila så kom det opp at den lagde en bootdisk og noe greier(så bare all data will be lost og disk før jeg lukka den :hmm: ). Nå er det jo ikke floppy på denne pc'n da(som du sikkert vet :tease: ) så hva skal jeg installere egentlig?

 

Sikkert relativt dumt spørsmål, men vil ikke gjøre noe feil som ender opp med nada på hdd'n eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...