Christian86 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 bare kjapt sporsmal. snakket med acer Norge i forkant av denne maskinen. da spurte jeg hvorfor den ikke hadde centrino. Som svar fikk jeg at det hang litt sammen med amd som sponsor av ferrari teamet. Derfor hadde de brukt en slik prosessor. Lenke til kommentar
B_A_R_T Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Til han som hadde pruta ned en Acer Ferrari til 16900 Hvorfor ikke kjøpe på Itbutikken Nesten alltid billigst på Ferrari Acer Ferrari 3200 14.081,- Acer Ferrari 3400LMi 16.624, Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hei du Bart, Jeg kunne få den for kr. 17.199 - ikke 16.999 (som var julekaledertilbudet den 18. desember fra en annen butikk enn den butikken jeg hadde fått tilbud) - og det var med Windows XP Pro, ikke Windows XP Home. Men takker for ditt innspill Peer, Oslo [email protected] Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 du får 12900 ? har du klokket skjermkortet ? eller er det rammen som gjør det ? Ja, jeg fikk 12916 i 3DMark01 når jeg testet og det gode resultatet skyldes en kombinasjon av raskere DDR400-minne (2 stk. Corsair XMS-3200LL 512MB SO-DIMM minnebrikker), raskere og mer optimaliserte skjermkortdrivere (Omega drivers), tweaking og klokking. Se her for alle detaljene: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2492442 http://notebookforums.com/showthread.php?p=335318#post335318 http://notebookforums.com/showthread.php?p=455976#post455976 Edit : Generelt heftigste pc , linken funker ikke... Virker nå iallefall... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Hva er galt med byggekvaliteten på 1557 maskiner? Tuller du eller? AOpen 1557 er en av de dårligst byggede bærbare på markedet etter min mening. Etter å ha prøvd en slik selv, så sitter jeg igjen med en veldig plastikkfølelse. Når jeg tok å flyttet den etter det ene hjørnet så bøyde faktisk hele maskinen seg! Ikke nok med det, også touchpad'en og tastaturet (tastene flyttet på seg!) er av meget dårlig kvalitet synes jeg. Billig skvip med andre ord Byggekvalitet på Acer Ferrari-serien er derimot meget solid og bra, kun slått av IBM T42-serien etter min mening. Designmessig derimot så er det lite som slår Ferrarien Kan du vær så snill å være litt objektiv? Jeg tuller ikke, og jeg kjenner flere med netshop sin 1557 som aldri har klaget på byggekvalitet, selv har jeg aldri prøvd den, derfor jeg lurer. Jeg ser etter bærbar maskin, og eneste grunnen til at jeg ikke løper og kjøper 3200 er at jeg trenger lenger batteritid. (Skal holde en hel dag på skolen) Selvsagt er jeg objektiv her og jeg er heller ikke den eneste som har en del ting å utsette på byggekvaliteten til AOpen 1557, og som det klart fremgår fra brukerne på dette forumet så finnes det faktisk ganske mange som klager på akkurat det samme bare se her: http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...alitet+and+1557 - Var og så på en 1557 hos Digital Impuls. Det første som slo meg etter å ha tatt den i nærmere øyesyn var den tilsynelatende dårlige konstruksjonen. Tastaturet skrangler og svikter på midten når man skriver. Touchpad'en ga også lett etter for trykk på høyre side. Ikke at jeg er noen ekspert på området, men dette så ikke lovende ut for byggekvaliteten. Kan bare si en ting og det er at byggekvaliteten på 1557modellene er noe dritt. Har selv en slik maskin, og sammenlignet med andre typer, som feks cl56 og andre vil jeg si at den er meget dårlig bygget. DA tenker jeg også på tastatur, skjerm og touchpad. Batteritiden er heller ikke noe å skryte av. Det eneste som er bra med den maskina er innmaten, angrer på at jeg valgte den. skjermen på 1557 er så dårlig at når du ser på film med sorte kanter i topp og bunn (eller mørke ting generelt) så "vrenger" skjermen seg, du kan ikkje sjå rett på skjermen men må sjå på den i en svak fallende vinkel. Byggekvaliteten er heller ikkje så veldig bra at det gjer noko. (...) slike "bygg sjølv laptoppar kan verke ypperlige for folk som ikkje har prøvd anna, men dei er drit. Jævlig forbanna på alle dei positive testane 1557 ufortjent har fått. Aopen 1557 har litt stor dødgang på skjermen, men det er svært lett å fikse. Bortsett fra det så har jeg ikke hørt noe annet negativt om byggekvaliteten på den. Maskinen er rett og slett skrøpelig sammenlignet med andre bærbare og kan rett og slett ikke måle seg på noen som helst måte med Ferrari 3200/3400 etter min mening (les: klasseforskjell!). Jeg anser AOpen 1557 for å være en hjemmesnekra bærbar beregnet for det absolutte billigmarkedet, og ikke noe for oss som er mer kresne og kvalitetsbeviste. Iforhold til Acer Ferrari 3200/3400 så ser AOpen 1557 rimelig stygg ut også etter min mening. På min Acer Ferrari 3200 så får jeg nå 12916 i 3DMark01, 3637 i 3DMark03 og 1482 i 3DMark05. Når det gjelder grafikkytelse så er det likevel bedre å se på spill o.l. for der er det liten tvil om hva som yter best etter min mening. Og hva er grunnen til at du får 500 mer i 3dmark03 enn han som posta scoren sin med 3400? Det er jo rett og slett sensjasonelt. Det er neppe særlig sensasjonelt, jeg bare vet bare hva jeg gjør for å oppnå akseptable resultater. Se mitt svar til Chris_p4_2.8@800 over for mer om dette. Endret 27. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Skal se på alle linkene dine snorreh og se om jeg får gjordt noe med mitt system , vill ha mere ram jeg også men sånnt har ikke en tenåring uten jobb rå til i disse dager Det jeg egentlig lurte på var de siste oppdateringene (FW) til DVD brenneren Jeg har 8x eProformance plater som jeg skal brenne på , men den vill bare brenne med 2,4x ikke 4x som er det brenneren skal klare Lenke til kommentar
runeah Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hah! Nå ligger 3400 versjonen på bordet her ved siden av meg.. Den er vakker, støysvak og dønn stabil. Varmer håndleddene også ! Inkluderer alt jeg kunne tenke meg ^^ Ville bare fortelle alle at denne røde dingsen er virkelig verdt pengene! Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Snorreh, Hvordan er Acer Ferrari 3400 kompatibel til minnekort til Canon digitalbildekamera - er den identisk til 3200 ? Minnekortet var for stort, så da må jeg bruke USB-tilkobling med ledning fra kamera.. Runeah - Grattis med fet bærbar PC !! Peer, Oslo [email protected] Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) det støtter ikke CF kort vis du har det... men det støtter MMC SD MS SM (smart media , ikke noe koffert tenking her ) Edit 1 : Og en ting til har du orginal kjøling på din snorreh ? Ser at du har ditt 9700pro på 485\250 , du mener at jeg kan putte på dette uten noe artifacts osv. Orker ikke og klokke meg 5 og 5 oppover hele tiden jeg vill gjerne ha et nr. jeg kan sette med en gang Edit 2 : hvorfor er det fat32 system på disken fra forhandler ? Vis jeg hadde formatert og tatt NTFS ville jeg fått bedre resultater med raskere overføring osv ? Endret 27. desember 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Edit 2 : hvorfor er det fat32 system på disken fra forhandler ? Vis jeg hadde formatert og tatt NTFS ville jeg fått bedre resultater med raskere overføring osv ? Vet ikke om NTFS vil overføre raskere,men jeg vil anbefale deg å gjøre om til NTFS av forskjellige fordeler i dette systemet. Jeg gjorde det på min Ferrari 3200 med Partition Magic uten å formatere. Funker finfint det Lurer også på hvorfor i all verden Ferrariene blir solgt med FAT32 Endret 27. desember 2004 av Halvorsen Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Men jeg har ikke partition magic og det koster penger , gidder heller ikke formatere Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 jeah , Fikk 12560 score på 3dmark01se clock : 475\240 (uten artifacts selfølgelig) klokker mere og tester nå Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) ny test med posetive resultater har ikke fått noen artifacts enda , så jeg klokker videre i morra (skal på feri til fjellet) Edit : clock : 510\258 Endret 27. desember 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) fikk 3750 i 3dmark03 nå På min Acer Ferrari 3200 så får jeg nå 12916 i 3DMark01, 3637 i har slått deg snorreh , hehe 600 i 3dmark01se og overkant av 100 på 03 skal nok få meg mere ram også så dette blir saker Over og ut , orker ikke legge ut bilde hele tiden men lykke til alle , nå skal jeg på ferie Endret 27. desember 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Hvordan er Acer Ferrari 3400 kompatibel til minnekort til Canon digitalbildekamera - er den identisk til 3200 ? Minnekortet var for stort, så da må jeg bruke USB-tilkobling med ledning fra kamera.. Kortleseren på Acer Ferrari 3400 er identisk med den som er til 3200 og støtter ikke CompactFlash (CF) som du trolig har, men bare Secure Digital (SD), SmartMedia (SM), MultiMediaCard (MMC), Memory Stick (MS) og Memory Stick PRO (MS-Pro). Edit 1 :Og en ting til har du orginal kjøling på din snorreh ? Ser at du har ditt 9700pro på 485\250 , du mener at jeg kan putte på dette uten noe artifacts osv. Orker ikke og klokke meg 5 og 5 oppover hele tiden jeg vill gjerne ha et nr. jeg kan sette med en gang Ja, jeg har original kjøling og du bør fint klare å klokke den til 486/250 uten nevneverdige problemer. Pass likevel godt på temperaturene når du klokker med f.eks. MobileMeter. Edit 2 : hvorfor er det fat32 system på disken fra forhandler ?Vis jeg hadde formatert og tatt NTFS ville jeg fått bedre resultater med raskere overføring osv ? Jeg har ikke peiling på hvorfor, men jeg spekulerer i at de kanskje gjør det fordi det er mer lettvint (?). NTFS er bedre enn FAT32 på alle måter, men selv om jeg anbefaler at du reinstallerer så trenger du strengt tatt ikke gjøre det for å konvertere til NTFS bare se her: http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...convertfat.mspx To convert a volume to NTFS from the command prompt: 1. Open Command Prompt. Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt. 2. In the command prompt window, type: convert drive_letter: /fs:ntfs For example, typing convert D: /fs:ntfs would format drive D: with the ntfs format. You can convert FAT or FAT32 volumes to NTFS with this command. Important Once you convert a drive or partition to NTFS, you cannot simply convert it back to FAT or FAT32. You will need to reformat the drive or partition which will erase all data, including programs and personal files, on the partition. fikk 3750 i 3dmark03 nå har slått deg snorreh , hehe 600 i 3dmark01se og overkant av 100 på 03 skal nok få meg mere ram også så dette blir saker Over og ut , orker ikke legge ut bilde hele tiden men lykke til alle , nå skal jeg på ferie Gratulerer! Du har jo 200MHz raskere prosessor i din bærbare, så jeg regnet faktisk med at du ville klare å slå min i ytelse etterhvert Ha en fin ferie! Endret 27. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Edit 1 :Og en ting til har du orginal kjøling på din snorreh ? Ser at du har ditt 9700pro på 485\250 , du mener at jeg kan putte på dette uten noe artifacts osv. Orker ikke og klokke meg 5 og 5 oppover hele tiden jeg vill gjerne ha et nr. jeg kan sette med en gang Ja, jeg har original kjøling og du bør fint klare å klokke den til 486/250 uten nevneverdige problemer. Pass likevel godt på temperaturene når du klokker med f.eks. MobileMeter. Hei, jeg er HELT blank på overklokking, vil jeg få mye bedre ytelse på min Ferrari 3200 med klokkingen 486/250? (Jeg bruker den nyeste omega driveren) Er 486 core og 250 minnet? Hva gjør jeg med Boot osv? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Hei, jeg er HELT blank på overklokking, vil jeg få mye bedre ytelse på min Ferrari 3200 med klokkingen 486/250? (Jeg bruker den nyeste omega driveren) Er 486 core og 250 minnet? Hva gjør jeg med Boot osv? Stemmer det, men jeg vil ikke anbefale overklokking til nybegynnere ettersom du kan risikere å skade maskinen din hvis du ikke er 100% sikker på hva du gjør. Endret 27. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei, jeg er HELT blank på overklokking, vil jeg få mye bedre ytelse på min Ferrari 3200 med klokkingen 486/250? (Jeg bruker den nyeste omega driveren) Er 486 core og 250 minnet? Hva gjør jeg med Boot osv? Stemmer det, men jeg vil ikke anbefale klokking til nybegynnere ettersom du kan riskere å skade maskinen din hvis du ikke er 100% sikker på hva du gjør. Nybegynner er en snill beskrivelse på mine klokke egenskaper så jeg tror jeg drøyer den litt ja Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Nybegynner er en snill beskrivelse på mine klokke egenskaper så jeg tror jeg drøyer den litt ja Hehe! Sikkert lurt det ja, for maskinen går som en kule uansett selv uten overklokking så jeg råder heller at du eventuelt kommer tilbake til det den dagen i fremtiden det begynner å skrante på mhp. ytelse Endret 27. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Nybegynner er en snill beskrivelse på mine klokke egenskaper så jeg tror jeg drøyer den litt ja Hehe! Sikkert lurt det ja, for maskinen går som en kule uansett selv uten overklokking så jeg råder heller at du eventuelt kommer tilbake til det den dagen i fremtide det begynner å skrante på mhp. ytelse Ja alt går som en kule, som det skal med en ferrari Merket faktisk en del forskjell i spill med omegadriveren i forhold til ATI driveren som var installert da den kom f EDIT: skriveleif Endret 27. desember 2004 av Halvorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå