Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Vet du forresten om denne nye Acer Ferrari 3400 har endret DVD ROM enheten til en annen i software og/eller hardwaren ? Da jeg sjekket den forrige modellen Acer Ferrari 3200 ved å trykket på enhetsbehandling, fant ut at DVD-Rom enheten heter MATSHITA DVD-RAM UJ825S - om det sier noe, men jeg vet ikke hva den nye modellen har... Jeg har også hørt at selve sonevalget lå i softwaren på Ferrari 3200, og da blir det vel en crack på denne evnt. nye versjonen tenker jeg. Det er vel kanskje ikke noe vits å installere ett program som heter "Cybrpdvd" for å fikse dette med det første før jeg vet hva slags DVDROM greie denne nye har ?

Ferrari 3200 og Ferrari 3400 benytter nøyaktig samme DVD-brenner, en Panasonic (Matsushita) DVD MULTI Drive UJ-825:

http://panasonic.co.jp/mke/en/device/stora...md/dmd_825.html

 

Det er foreløpig dessverre ennå ikke mulig å gjøre denne sonefri, bare se denne tråden:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=30519

 

Kan noen her inne fortelle meg om de har gjort noe forandringer på selve utseende og linjene på denne nye modellen 3400 i forhold til 3200 ?

Som du kan se fra den første posten i denne tråden, så er de eneste forskjellene mellom 3400 og 3200 prosessor-hastighet og med og uten port-replikator port. Utseendemessig er de 100% identiske, bortsett fra modellnavnene som står påtrykket karbonfiberstripen over tastaturet.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei , fikk min ferrari i dag...

Gratulerer! :D

 

sitter på den å, og hvordan stiller jeg den opp fra 800mhz ?

det er strøm sparings greie jeg vet det men jeg vill ha 2000mhz når jeg har laderen i ... hvordan ?

Den stiller seg automatisk opp til 2GHz når det behøvs (både med og uten laderen) takket være PowerNow!, så du trenger ikke gjøre noenting som helst :)

 

-Jeg vill også fjerne den themen som følger med på oppstarten

Avinstallér "FerrariWallPaper" og "Ferrari 3400" (skjermsparer).

 

God Jul! :xmas:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hei , fikk min ferrari i dag...

Gratulerer! :D

 

:thumbup:

 

Den stiller seg automatisk opp til 2GHz når det behøvs takket være PowerNow!, så du trenger ikke gjøre noenting som helst

 

men når jeg ser i egenskaper på min data naskin står det 801mhz selv om jeg har puttet i laderen , er det bare sånn det skal være for jeg ikke har oppdatert den liksom (reboot) ?

 

ferrari 3400 :love:

 

Edit : God jul til dere også

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Den stiller seg automatisk opp til 2GHz når det behøvs (både med og uten laderen) takket være PowerNow!, så du trenger ikke gjøre noenting som helst

men når jeg ser i egenskaper på min data naskin står det 801mhz selv om jeg har puttet i laderen , er det bare sånn det skal være for jeg ikke har oppdatert den liksom (reboot) ?

PowerNow! betyr at prosessorhastigheten automatisk justeres etterhvert som du belaster prosessoren med oppgaver. Hvis du ikke gjør noe som er prosessorkrevende på maskinen, som f.eks. surfing på nettet, så vil den kjøre på laveste prosessorhastighet som er 800MHz. Starter du noe som er mer prosessorkrevende, f.eks. et spill, så vil den automatisk øke prosessorhastigheten etter behov opptil 2GHz uten at du merker noe til det. Du får altså alltid full utnyttelse av prosessoren med PowerNow! aktivert, så du trenger ikke bekymre deg for dårligere ytelse akkurat :)

 

Hvis du ønsker å se hvordan PowerNow! fungerer i praksis så kan du installere AMD PowerNow! Dashboard som du kan laste ned herfra:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...1%5E964,00.html

http://www.amd.com/images/PowerNowDashboard_setup.zip

 

Eller MobileMeter som du kan laste ned herfra:

http://dssc3031.ece.cmu.edu/~tamaru/mobile...terreadme-e.htm

http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

 

La disse kjøre mens du starter f.eks. et spill/program, så ser du at prosessorhastigheten endrer seg helt automagisk etter behov :thumbup:

 

Og med Omega driverene skal jeg ta fast wright On or Off ?

'Fast Writes' skal være på (On).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Og med Omega driverene skal jeg ta fast wright On or Off ?

'Fast Writes' skal være på (On).

Oisann, da jeg installerte driveren tok jeg fast writes off, gjør dette noe, og hvor får jeg forandret det? :blush:

Ikke noe problem for du kan skru det på igjen ved å gå til start-menyen og velge Run... og så skrive inn "smartgart" og så trykke på OK-knappen. Da skal du få frem Advanced Smartgart hvor alt skal være "On".

 

For mer info om Smartgart og Fast Writes så se dette dokumentet:

http://www.ati.com/products/catalyst/SMARTGART-FAQ.pdf

Lenke til kommentar

Pcen er jo helt nydelig , det var en her inne som sa han ikke var fornøyd ned skjermen ...

 

skjønner ikke hva han må ha tengt på, den er jo helt nydelig

God oppløsning Lys sterk ikke minst , sitter ved vinduet og det lyser inn , det er desverre ikke noe snø ute men men.

 

tastaturet trenger jeg litt tid til og bli vant med , men det skal nok gå bra . det knepper litt mere i tastaturet akkuratt som de satt litt rart på i venstre hjørne av tastaturet.

 

Musa som følgte med er faktisk ikke så dårlig den heller jeg spillt CS med den 1 time eller neo , liker egentlig ikke CS lengere.

Og når du sitter med ganske lite i sens så må du dra en del på musa og det gikk uten problem....

 

syntes ikke batteri tiden er så dårlig jeg 92% gjenstår = 2:48 min

 

Over og ut

Lenke til kommentar
Men i forhold til centrino blir 3 timer standby skrøpelig.

Langt derifra, for Centrino er ikke synonymt med bedre batteritid hvis du innbiller deg det. Det finnes faktisk en rekke Centrino-bærbare som har merkbart mindre batteritid enn 3 timer som f.eks. Elitegroup G556E, Medion SIM2000, Dell Inspiron m510, HP nx9030 og Fujitsu-Siemens S7010S for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med snorreh. Centrino bruker riktignok ganske lite strøm, men om den bærbare er utstyrt med et forholdsvis ennå mindre batteri så blir selvfølgelig batterilevetiden dårlig. Centrinoe er altså ikke synonymt med lang batterilevetid. Det avhenger også av andre deler av PC'n, blandt annet harddisken og skjermen bruker ganske mye strøm.

 

Men herbie har også et poeng: Noen centrino-baserte bærbare har et stort og kraftig batteri i forhold til strømforbruket. Disse kan ha opp i rundt 5 timers batterilevetid.

Lenke til kommentar

Hei Snorreh,

 

Regner du med at det innen ikke så lenge finnes en løsning på å gjøre MATSHITA/Panasonic DVD-RAM UJ825S i Ferrarien sonefri ? Det er det eneste det står på nå - siden som sagt jeg ønsker å se en del DVDfilmer (fra USA, Asia, Europa) på reiser og ønsker å bruke denne - og jeg har fått en veldig pent juletilbud på en Acer Ferrari 3400 :blush:

 

Når det gjelder Centrino prossessoren som mange synes er bredre - pga lavere strømforbruk som gir lengre batteritid - så er vel AMD prossessoren en sterkere og bedre prossessor - eller tar jeg feil her ?

 

God Jul forresten :yes:

 

Peer, Oslo

[email protected]

Lenke til kommentar
Når det gjelder Centrino prossessoren som mange synes er bredre - pga lavere strømforbruk som gir lengre batteritid - så er vel AMD prossessoren en sterkere og bedre prossessor - eller tar jeg feil her?

Vel, alle bærbare har et kompromiss mellom batteritid og ytelse. Acer Ferarri 3200/3400 har sin konkurrent i noen av de raskeste Dothan-baserte bærbare. Både med tanke på ytelse, pris, batteritid og vekt.

 

For å finne ut hvilke som er et hestehode forran så må du nesten finlese tester. Begge deler er gode valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...