Serqevx Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har noen problemer med at musen min ikke funker på pc'n. Prøv å restarte med musen koblet til. Lenke til kommentar
Birdy84 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Til ca. 17000, får du noen vesentlig bedre bærbar, eller er specsene såpass bra samt 64-bit-teknologien slik at det er verd å satse på denne? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Ang. Boning snorreh, hva slags "fille" eller annet stoff bruker du når du boner Ferrarien din? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Til ca. 17000, får du noen vesentlig bedre bærbar, eller er specsene såpass bra samt 64-bit-teknologien slik at det er verd å satse på denne? Spesifikasjonene er helt topp, bare se første side i denne tråden Ang. Boning snorreh, hva slags "fille" eller annet stoff bruker du når du boner Ferrarien din? Jeg bruker en myk boneklut som jeg fikk kjøpt på bensinstasjonen, men en gammel t-skjorte gjør nok jobben like bra Endret 17. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hmmm... Jeg er ikke så veldig flink til å forstå det med det rent tekniske når det gjelder PCer, men har veldig lyst på denne lekkerbisken - Acer Ferrari 3400.. Det eneste som er et lite minus med denne bærbare PCen er batteritiden pga. AMD prosessoren, som er på kun rundt 3 timer (ca. 30 minutters forbedring fra forrige modell 3200) - i forhold til andre som har (av hva jeg har forstått) en lettere prosessor.. Er det andre ting jeg bør være obs på når jeg skaffer den ? F.eks. bør jeg oppgradere, riper i lakken, hvordan gjør jeg spilleren sonefri etc ? Håper på svar her inne Peer, Oslo [email protected] Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 PSData har Acer Ferrari 3400 på tilbud i dagens julekalender. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg sitter her med et SD (Secure Digital) minnekort, men får ikke til kortleseren i min Acer Ferrari 3200. Jeg har den nyeste driveren til hovedkortet. Må jeg ha en driver til sleve kortleseren, eller kan leseren være gåen? Når jeg setter i kortet blinker lysindikstoren til kortlesenren kort en gang. Takker for svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Halvorsen: Jeg tipper det er dårlig kontakt mellom minnekort ot minnekortleseren. Prøv å se om det ligger noe støv eller annet i veien, og kanskje gni kontaktpinnene på minnekortet mot T-skjorta eller noe for å rense de. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Halvorsen: Jeg tipper det er dårlig kontakt mellom minnekort ot minnekortleseren. Prøv å se om det ligger noe støv eller annet i veien, og kanskje gni kontaktpinnene på minnekortet mot T-skjorta eller noe for å rense de. Jo Takk for svar, men Ferrarien er bare 3 dager gammel, og kortet er helt rent. Har prøvd å blåse også Når jeg prøver å åpne "Flyttbar Disk D" sier den at jeg må formatere, men det går ikke an å formatere den får jeg beskjed om når jeg prøver. Hjelp Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det kan hende minnekortet er formatert med et kamera til et sært filformat som PC'n ikke kjenner igjen. Har du prøvd andre minnekort-lesere og fått det til å fungere? Hvis du ikke har noe viktig på det kan du sikkert formatere kortet og putte det tilbake i kameraet for å se om det fungerer. Hvis ikke så er det trolig kameraets rare filsystem som er skylden. Da formaterer du det bare med kameraet så fungerer det igjen med kameraet, men ikke med PC'n. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Problemet er løst Det gikk bare av seg selv etter litt stress og et annet SD kort Takk for all hjelp Simen Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei igjen alle sammen, jeg lurer i dag på strømstyring. Jeg leser i håndboken at det finnes strømstyrings-alternativer i windows. Hvor er dette? Jeg finner bare en enkel under "strømalternativer" i "kontrollpanel". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Halvorsen: Det skal være noen alternativer akkurat der du leter, men de dukker ikke opp på stasjonære PC'er. Kanskje PC'n ikke skjønner at den er bærbar Det finnes forresten noen 3.parts programvare med bedre styring enn det som finnes i windows. Jeg har brukt noe slikt før men husker ikke navnet på det lengre. Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har lyst til å bytte hd og ram på 3200'n min som nevnt i denne tråden. Så så jeg dagens kalender på hw.no Lurer på om disse passer ferrarien? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har lyst til å bytte hd og ram på 3200'n min som nevnt i denne tråden. Så så jeg dagens kalender på hw.no Lurer på om disse passer ferrarien? Nei, dette er minne til stasjonære PCer. Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ehm, bruker dem ikke samme minne da? Mener snorreh har satt i "vanlig" minne. Ellers bare roter jeg som vanlig. =) Uansett finnes det vel bedre priser enn kalendern der ut. Lenke til kommentar
dale Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Gleder meg som en unge til i morgen, for da kommer 3400 med xp pro(som jeg måtte slite litt med å finne..).. Far har selv en 3200 som jeg har brukt en del, vil jeg merke en forskjell i f.eks hl 2 hvis jeg skifter ut minnet i 3400, til f.eks 2x 512? og hvilke minne hastighet støtter chipsettet? hva er det beste jeg kan kjøpe? til ca 2000 eksl. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hei Dale, kanskje dumt spørsmål, men jeg skjønte ikke hva du mente med at du måtte slite med å finne når det gjaldt den Ferrari 3400 med XP Pro... Hva mente du egentlig ? Peer Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Jeg er ikke så veldig flink til å forstå det med det rent tekniske når det gjelder PCer, men har veldig lyst på denne lekkerbisken - Acer Ferrari 3400.. Det eneste som er et lite minus med denne bærbare PCen er batteritiden pga. AMD prosessoren, som er på kun rundt 3 timer Jeg synes ikke det er noe særlig minus i det hele tatt faktisk, 3 timer holder i massevis for de aller fleste brukere. Denne ensidige fokusen på batteritid er rimelig overdrevet etter min mening, spesielt ettersom jeg er mer opptatt av best mulig ytelse og funksjonalitet/mobilitet (vekt/tykkelse). Er det andre ting jeg bør være obs på når jeg skaffer den ? F.eks. bør jeg oppgradere, riper i lakken, hvordan gjør jeg spilleren sonefri etc ? Det er ikke noe særlig mer å ta hensyn til med denne enn andre bærbare, men for å ta best mulig vare på lakken så anbefaler jeg at du boner den engang i blant selv om den riktignok er beskyttet av en flate som hindrer riper. Harddisken som er i maskinen er bare 4200RPM, og er kanskje den første tingen du bør tenke å oppgradere selv om den er langtifra så treig som noen folk skal ha det til. Dernest anbefaler jeg oppgradering til 1GB (2x512MB) PC3200 SO-DIMM minne. DVD-brenneren i maskinen kan foreløpig ikke gjøres sonefri dessverre, men jeg vet folk jobber med saken så jeg håper det kommer en løsning på dette snart. Hei igjen alle sammen, jeg lurer i dag på strømstyring. Jeg leser i håndboken at det finnes strømstyrings-alternativer i windows. Hvor er dette? Jeg finner bare en enkel under "strømalternativer" i "kontrollpanel". Se Control Panel (-> Performance and Maintenance) -> Power Options, og så under 'Power Schemes'. Ikke spør meg hva det heter på norsk, siden jeg bare bruker engelsk Windows XP... Ehm, bruker dem ikke samme minne da? Mener snorreh har satt i "vanlig" minne.Ellers bare roter jeg som vanlig. =) Du roter nok dessverre da ja for det stemmer ikke Alle bærbare bruker 200-pins SO-DIMM minnebrikker, og som oppgradering til Acer Ferrari 3200/3400 så anbefaler jeg 2 stk. Corsair XMS3200 512MB SO-DIMM minnebrikker: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Gleder meg som en unge til i morgen, for da kommer 3400 med xp pro(som jeg måtte slite litt med å finne..).. Gratulerer, men det burde ikke være så vanskelig å oppdrive en Acer Ferrari 3400 med Windows XP Pro bare se her: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Far har selv en 3200 som jeg har brukt en del, vil jeg merke en forskjell i f.eks hl 2 hvis jeg skifter ut minnet i 3400, til f.eks 2x 512? Ikke så veldig mye, men i spill som er veldig minnekrevende (f.eks. Battlefield) så vil du nok merke endel forskjell. Likevel så vil jeg heller anbefale at du skaffer deg en raskere harddisk (f.eks. Hitachi 7K60 7200RPM harddisk) siden det vil gi størst ytelsesforbedring i spill ettersom de da starter merkbart snarere. og hvilke minne hastighet støtter chipsettet? hva er det beste jeg kan kjøpe? til ca 2000 eksl. Den støtter opptil PC3200 minne som kjører på DDR400-hastighet. Det beste er det minnet jeg anbefalte til Spiffy (se over). Endret 22. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Thanx Snorreh for mye bra info Vet du forresten om denne nye Acer Ferrari 3400 har endret DVD ROM enheten til en annen i software og/eller hardwaren ? Da jeg sjekket den forrige modellen Acer Ferrari 3200 ved å trykket på enhetsbehandling, fant ut at DVD-Rom enheten heter MATSHITA DVD-RAM UJ825S - om det sier noe, men jeg vet ikke hva den nye modellen har... Jeg har også hørt at selve sonevalget lå i softwaren på Ferrari 3200, og da blir det vel en crack på denne evnt. nye versjonen tenker jeg. Det er vel kanskje ikke noe vits å installere ett program som heter "Cybrpdvd" for å fikse dette med det første før jeg vet hva slags DVDROM greie denne nye har ? Kan noen her inne fortelle meg om de har gjort noe forandringer på selve utseende og linjene på denne nye modellen 3400 i forhold til 3200 ? Jeg vet jeg graver litt nå, men har som sagt ikke peiling på PCer i det hele tatt... Peer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå