Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Ikke for å være masete, men hvilken bone-voks anbefaler du snorreh, og etterlater det en overflate på pc-en som ikke er noe kjekk?

Jeg er ingen ekspert på bonevoks, men jeg er veldig fornøyd med Armor All som jeg kjøpte ganske rimelig på Europris (selges også på enkelte Statoil bensinstasjoner) og som jeg synes er bedre enn Turtle Wax som jeg brukte tidligere siden den ikke etterlater noe smuss. Rain-X selges forøvrig også på Statoil, men er ikke like dryg/bra. Uansett hva man velger, så er det bedre å bruke noe voks istedet for ingenting. Husk at lokket blir veldig glatt etter man har bonet det så vær forsiktig, og så anbefaler jeg at man oppbevarer maskinen i den duken som følger med når man transporterer den.

 

Stemmer det at en 1.7ghz dothan vil ha tilnærmet 50% bedre batteritid enn Ferrari 3200?

Hvordan kan en prosessor ha bedre batteritid enn en bærbar? :dontgetit:

 

Hvis du tenker på batteritiden til Centrino-bærbare med Dothan-prosessor, så finnes det faktisk en rekke bærbare som ikke har noe bedre batteritid enn Acer Ferrari 3200 som f.eks. Elitegroup G556E, Medion SIM2000, Dell Inspiron m510, HP nx9030 og Fujitsu-Siemens S7010S for å nevne noen. Tilnærmet 50% bedre batteritid enn Acer Ferrari 3200 vil si mer enn 4,5 timer, og det er noe de færreste Centrino-bærbare klarer. Uansett så er jeg meget fornøyd med batteritiden på min Acer Ferrari 3200 som er mer enn nok til mitt bruk :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De færreste Centrino-bærbare? Dvs det finnes?

I så fall er jo valget meget enkelt. - CENTRINO

Kan godt betale noen lapper mindre for et par hundre 3dnarks færre med centrino hz=a64 hz med så mye lengre batteritid.

First Tests: Intel's Centrino

 

Notebooks gain speed, battery life with new mobile technology.

 

Extra-Long Battery Life

For frequent travelers, a notebook is only as good as its battery life, and our three thin-and-light test systems with high-capacity batteries post marathon run times. The Tecra M1 lasted an eye-popping 7 hours, 6 minutes, and the IBM ThinkPad an impressive 6 hours, 33 minutes in battery tests. The Dell, using a notably smaller battery, ran for a respectable 3 hours, 15 minutes.

 

How does Centrino help battery life? For starters, the 1.3-GHz, 1.4GHz, 1.5-GHz, and 1.6-GHz Pentium M chips draw an average of less than 1 watt of power. (Intel also offers 1.1-GHz and 900-MHz versions, which average one-half watt, for subnotebooks and tablet PCs.) The older Pentium 4-M processors gobble an average of 2 watts.

Kilde: pcworld.com

 

Det er ikke-gamer-notebooks uten Radeon 9700, men desto større batterier..

Regn med å få ganske mange færre 3dmarks enn et par hundre!

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Ser at Snorreh nevner rain-x. :nei: Du må ikke bruke rain-x på lakken. Den er ment for glass og kan skade lakken.Auto-glym er blant de beste lakkproduktene som finnes..men kanskje litt dyrere. Uansett ikke så farlig på en ferrari laptop. Det er jo ikke flere kvadratmeter som skal bones...

Lenke til kommentar
Ser at Snorreh nevner rain-x.  :nei: Du må ikke bruke rain-x på lakken. Den er ment for glass og kan skade lakken.Auto-glym er blant de beste lakkproduktene som finnes..men kanskje litt dyrere. Uansett ikke så farlig på en ferrari laptop. Det er jo ikke flere kvadratmeter som skal bones...

Jeg fikk den anbefalt selv om jeg må innrømme at jeg aldri har brukt Rain-X selv, så takk for at du oppklarte dette før det gikk galt :blush:

 

Hvor får man tak i Auto-glym forresten?

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Auto-glym finnes vel helst på bil-sjapper ob bilrekvisita-forretninger tror jeg. Det er helt utrolig for en glatt overflate det blir... :thumbup:

Ok :)

 

Er det Autoglym Super Resin Polish du mener? Dette er vel forhåpentligvis ikke det jeg tror det er, for såvidt jeg vet så kan en "polish" også ødelegge lakken (?).

 

Tar jeg på Auto-glym etter boning, eller er det et bonemiddel?

Du rengjør først lokket og så gjør du som beskrevet her:

http://www.ciao.co.uk/Autoglym_Super_Resin..._Review_5442990

It's not like other waxes/polishes, that takes hours to do because it's easy on and easy off. The polish itself has the consistency of Cif (you know, the creme cleaner) perhaps slightly thinner. It goes on well and it doesn't take massive amounts to cover a fair sized area. Once you've let it dry to a haze, a new cloth (obviously) should be used to easily buff to a better than show room shine. I found that it left no smears as long as the buffing cloth was very clean, as the polish contaminated the cloth there were a few smears left, but nothing that couldn't be polished out.

Se også "Handy Tips" under Super Resin Polish på Autoglym sin hjemmeside:

http://www.autoglym.com

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=14851679#qer

 

Sjå ka eg fant for ei stund sia... Ein dud som selger ei bok om import fra langt i gokk land. Eg spurte han om eg kjøpte boka så skulle eg få vite kossn eg kjøpte Acer ferrari til 6550kr. Han svarte ja. Han sa noe anna men husker ikke ka men det var ikke viktig... Nesten så i får lyst på denne boka sjølv det er helt sikkert bullshit

Lenke til kommentar
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=14851679#qer

 

Sjå ka eg fant for ei stund sia... Ein dud som selger ei bok om import fra langt i gokk land. Eg spurte han om eg kjøpte boka så skulle eg få vite kossn eg kjøpte Acer ferrari til 6550kr. Han svarte ja. Han sa noe anna men husker ikke ka men det var ikke viktig... Nesten så i får lyst på denne boka sjølv det er helt sikkert bullshit

Ser du under webshops her på forumet, blir disse "guidene" diskutert...

Lenke til kommentar

Får Ferrarien min fra itbutikken på mandag, men med danskt tastatur desverre.

Har hørt at den eneste forskjellen mellom et norskt og danskt tastatur er at ø og æ-tastene er byttet plass. Er det noen med en ferrari som har prøvd å løfte opp tastene og bytte plass på dem, slik at det får norsk "opstilling"??

 

Vil ikke risikere å ødelegge noe på ferrarien :blush:

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte minne til min 3400(som jeg håper på å få på mandag :w00t: )

var det tomt(dvs. det var 1 igjen) for det Corsair minne snorreh anbefalte så jeg tok istedenfor et PC2700 med ellers samme "oppsett".

 

Hvordan er dette minnet i forhold (til det samme bare at det var PC3200) ?

 

Sikkert litt rar tankegang, men jeg ser at prisen er 100,- dyrere så det må da være et eller annet annerledes her i PC2700 sitt favør.

 

Takk på forhånd.

 

Minne jeg bestilte: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300845&cks=PRL

PC3200 minne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300843&cks=PRL

 

EDIT: Fikk nå høre at det er dårligere i forhold. Bør jeg bruke angrefristen min og heller kjøpe noe annet(dvs. PC3200)? Og, hva vil dere anbefale bortsett fra det Corsair minne som det bare er ett igjen av.

 

Edit igjen ja :blush:

Fant ut at Netshop har 4stk igjen... Prøve å få bestilt det på mandag :thumbup:

Endret av AC7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...