ducmaster Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=332003 sjekk denne lekkerbisken da Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Er det du som selger den kanskje? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 nope men sgo gjerna likt å hatt an for d om Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Hehehehe. Det er bra nice for dere overklokkere da. Er det altså socket 754 disse holder seg på? Ja, stemmer det. Og de som ikke er ultralow, hvor mange volt trenger de? Mobile Athlon 64 trenger minst 0.95V Vcore, mens Athlon 64 DTR trenger minst 1.1V Vcore såvidt jeg vet. Endret 23. november 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Mobile Athlon 64 trenger minst 0.95V Vcore, mens Athlon 64 DTR trenger minst 1.1V Vcore såvidt jeg vet. Og den vanlige socket 754 CPUen da? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Mobile Athlon 64 trenger minst 0.95V Vcore, mens Athlon 64 DTR trenger minst 1.1V Vcore såvidt jeg vet. Og den vanlige socket 754 CPUen da? Vanlig Athlon 64 trenger minst 1.3V Vcore. Endret 23. november 2004 av snorreh Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ja, da er Ferrarien (3200) i hus... Første inntrykket er heller delt... Dårligere skjerm tror jeg aldri jeg har vært borte i. Det er så treg reaksjonstid og ikke minst laaaaaang etterlysning at å spille på doningen er vel bare å glemme. (Hvorfor i all verden 9700 Pro kortet?). Skjermen lekker også lys som en sil. Svart er heller grått, i forhold til andre LCD-skjermer jeg har. Får sjekke ut videre, men jeg er redd dette er en ren "office" maskin. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja, da er Ferrarien (3200) i hus... Første inntrykket er heller delt... Dårligere skjerm tror jeg aldri jeg har vært borte i. Det er så treg reaksjonstid og ikke minst laaaaaang etterlysning at å spille på doningen er vel bare å glemme. (Hvorfor i all verden 9700 Pro kortet?). Skjermen lekker også lys som en sil. Svart er heller grått, i forhold til andre LCD-skjermer jeg har. Jeg anbefaler at du bruker litt tid på å venne deg til skjermen og stille den inn skikkelig for spill, så går det nok bedre men når det er sagt så kan du ikke sammenligne SXGA+ LCD-skjermer på bærbare med gode desktop LCD-skjermer. Det er klasseforskjell, stort sett pga. forskjellene i strømforbruk. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mobile Athlon 64 trenger minst 0.95V Vcore, mens Athlon 64 DTR trenger minst 1.1V Vcore såvidt jeg vet. Og den vanlige socket 754 CPUen da? Vanlig Athlon 64 trenger minst 1.3V Vcore. Dere har begge rett. Den første revisjonen (C0) trengte minst 1.3V. En 'vanlig' Newcastle-basert 3000+ i dag (CG) kjører 2GHz på 1.5V og 1GHz på 1.1V. 3000+ LV kjører 2GHz på 1.2V og 1GHz på 0.9V. 'Mainstream' Mobile 3000+ har 1GiB L2 på 1.8GHz, og tallene her er hhv. 1.3V for full hastighet og 0.95V for 900Mhz. Synd at AMD fjernet all denne interresante informasjonen fra dataarket sitt i September. Blir vanskeligere å finne ut av slikt fremover. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Dere har begge rett. Den første revisjonen (C0) trengte minst 1.3V. En 'vanlig' Newcastle-basert 3000+ i dag (CG) kjører 2GHz på 1.5V og 1GHz på 1.1V. 3000+ LV kjører 2GHz på 1.2V og 1GHz på 0.9V. 'Mainstream' Mobile 3000+ har 1GiB L2 på 1.8GHz, og tallene her er hhv. 1.3V for full hastighet og 0.95V for 900Mhz. Ok, takk for informasjonen Synd at AMD fjernet all denne interresante informasjonen fra dataarket sitt i September. Blir vanskeligere å finne ut av slikt fremover. Ja, jeg synes også det var veldig merkelig at denne informasjonen om Mobile-prosessorer nå er borte fra dataarkene hos AMD Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Ja, da er Ferrarien (3200) i hus... Første inntrykket er heller delt... Dårligere skjerm tror jeg aldri jeg har vært borte i. Det er så treg reaksjonstid og ikke minst laaaaaang etterlysning at å spille på doningen er vel bare å glemme. (Hvorfor i all verden 9700 Pro kortet?). Skjermen lekker også lys som en sil. Svart er heller grått, i forhold til andre LCD-skjermer jeg har. Jeg anbefaler at du bruker litt tid på å venne deg til skjermen og stille den inn skikkelig for spill, så går det nok bedre men når det er sagt så kan du ikke sammenligne SXGA+ LCD-skjermer på bærbare med gode desktop LCD-skjermer. Det er klasseforskjell, stort sett pga. forskjellene i strømforbruk. Tja, nå vet jeg ikke hvor du legger lista, men jeg for min del er utrolig skuffet over skjermen. (Jeg tenker seff i forhold til andre laptop LCD'er). Sjekka i forhold til en gammel haug av en IBM fattern har. Den var faktisk mye bedre med hensyn til reaksjonstid og etterlysing. (Ikke så høy oppløsning riktig nok). Jeg fatter ikke hva Acer har tenkt på da de utstyrte en ellers ganske fet maskin med en skjerm som.... /#/¤/#¤#(/%"%#!!!!! Jeg vurderer den faktisk som så dårlig at jeg ikke er langt unna og faktisk returnere maskinen. Dette holder ganske enkelt ikke. EDIT: Sorry hvis jeg virker negativ her, men jeg er faktisk veldig skuffet. Eller jeg er skuffet over at en så fet maskin kommer med en så dårlig skjerm, om dere skjønner hva jeg mener... Endret 24. november 2004 av oblivian Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ser at du ikke er fornøyd med skjermen på 3200, da jeg skal ha 3400 er det samme skjerm ? Jeg kommer sikkert ikke til og bli så negativ siden jeg sitter med en 14,5'' CRT som er så mørk at jeg må bruke Power strip for og få lyst den opp, Og en ting til har du Prøvd power strip for og stille den inn ? Enda en ting, Hvordan er skjermen til spill og ikke minst film ? er den virkelig så treg som oblivian sier ? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Når det gjelder skjermen så er jeg redd den ikke er av de beste. Jeg hyler kanskje litt ekstra siden jeg i grunn hadde forventet at en så vel utstyrt maskin ville hatt litt bedre skjerm. Men jeg tør påstå at skjermen ikke bare ikke er bra, men at den faktisk er skikkelig dårlig. Dårligere enn mange andre laptoper. En annen ting, jeg sliter veldig med blue screens?!? Dette er en helt clean windows installasjon. Har hatt rundt 7-8 blue screens allerede. Kanskje det er noe kødd med maskinen jeg har fått....?!? Har oppdadert til siste BIOS versjon, uten at det har hjulpet. Rekker heller ikke å lese hva som står før maskinen re-booter. Har forresten fått maskinen modda. Samme config som Snorre. (Corsair 1GB RAM og Hitachi 7200 60GB HD). Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 har du lakt inn OS selv eller har du det som kommer med marskina ? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg har bare lagt inn OS'et som fulgte med på HD, dvs. norsk XP pro. Har ellers rattet litt rundt, det er faktisk ikke så ille. Skjermen er helt grei til spill og film. Men jeg tror jeg har fått feilvare. Enten at RAM'en ikke passer eller at det rett og slett er noe feil på den. Har fått så mye blue screen nå at det begynner å bli ubrukelig. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Når det gjelder skjermen så er jeg redd den ikke er av de beste. Jeg hyler kanskje litt ekstra siden jeg i grunn hadde forventet at en så vel utstyrt maskin ville hatt litt bedre skjerm. Men jeg tør påstå at skjermen ikke bare ikke er bra, men at den faktisk er skikkelig dårlig. Dårligere enn mange andre laptoper. Tro det eller ei så bruker den faktisk nøyaktig samme skjerm som de fleste andre laptoper med 15" SXGA+, f.eks. AOpen 1557, Elitegroup G551/G556E, Compal CL50/CL56 og Acer TravelMate 6000/8000 seriene for å nevne noen. Acer TravelMate 8003LMi vant forøvrig best i test av PCWorld Norge uten at de utsatte noe som helst på skjermen, så enten er du ekstremt kresen eller så har du fått en skjerm med feil. Jeg er veldig fornøyd med min iallefall For skarpest mulig bilde i spill, så er det best å kjøre på følgende oppløsninger: 1400 x 1050, 1152 x 864, 1024 x 768, 800 x 600 eller 640 x 480 Dette er for å oppnå riktig aspektratio, 4:3, som gir best bildekvalitet siden ingen pixler derved blir strukket som på andre oppløsninger. Ingen spill støtter 1450 x 1050 såvidt jeg vet, dessverre. Å se film er forøvrig ingen problem siden det er fullskjerm, altså i 1400 x 1050 oppløsning og det blir alltid perfekt. En annen ting, jeg sliter veldig med blue screens?!? Dette er en helt clean windows installasjon. Har hatt rundt 7-8 blue screens allerede. Kanskje det er noe kødd med maskinen jeg har fått....?!? Har oppdadert til siste BIOS versjon, uten at det har hjulpet. Rekker heller ikke å lese hva som står før maskinen re-booter. Merkelig, det skal selvsagt ikke skje. Blåskjermer skyldes som regel minnefeil, skjermkortfeil eller driverfeil. Har du flere detaljer om disse BSODs? Jeg foreslår at du først kjører en fullstendig test med Memtest86+ som du kan laste ned herfra: http://www.memtest.org/ Endret 1. desember 2004 av snorreh Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) OK, gjør det med en gang. Begynner å bli ganske frustrerende. --------------------------------------------------------------------------- Har kjørt RAM testen og den finner en rekke feil... Jeg har samme Corsair brikker som deg Snorre. Kan jeg regne med at det er RAM brikken(ene) som er gåen, eller kan RAM'en rett og slett være inkompatibel? #Slo sammen et par innlegg - ponke# Endret 7. desember 2004 av ponke Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du kan jo forsøke å 're-innsette' minnebrikkene før du begynner å styre med retur. Har vært borti maskiner med tilsynelatende minnefeil hvor problemet bare har vært dårlig kontakt. Lenke til kommentar
isotic Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Hei! Hvordan oppgraderes BIOS til FERRARI 3200? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå