Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg garantert en 3400 under jule tret :love:

Gleder meg, kjøpt via hydro :love:

Ahh, blir digg og ha en så krafig bærbar nesten bedre en min egen stasjonære :blush:

Noen andre som har kjøpt 3400 ?

Hørte noen sa det var en bugg i prossesoren. er det noen som jan si noe om det ?

Edit : Hvordan er skjermen behagelig og se på osv ?

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Nå er jeg garantert en 3400 under jule tret  :love:

Gleder meg, kjøpt via hydro  :love:

Ahh, blir digg og ha en så krafig bærbar nesten bedre en min egen stasjonære  :blush:

Gratulerer, du blir sikkert veldig fornøyd med den.

Hørte noen sa det var en bugg i prossesoren. er det noen som jan si noe om det ?

Nei, det er nyheter for meg. Hvor hørte du det? Ingen problemer her iallefall...

Hvordan er skjermen behagelig og se på osv ?

Jeg er veldig fornøyd med den, bra oppløsning, skarp og fin.

Lenke til kommentar

har ikkje lest gjennom heile testen, men såg på første side at noken nevnte at mobile athlon 64 var kraftigare enn PM clock per clock, noken som har noken test å vise til?

eg har nemli sett en test der PM på visse område slo fx-53 clock per clock.

edit: var ingen test var et forum der folk viste forsjellige scors.

Endret av bonebraker
Lenke til kommentar

Snorreh :

Dette er rykter jeg hørte, en på hydro har skjekket for meg (Priser) , han sa noe med bugg, men virket usasynelig , er det bugg så blir sikkert det fikset etter vært gratis :D

Men skal garantert ha den.

Gleder meg som en liten unge til Jule aften :blush::love:

Husker når jeg var liten satt i en stoor Stressless og så ut vinduet der nissen pleide og komme :blush:

Sånn blir det i år også (bare at nissen har slutta og komme :dontgetit: )

Lenke til kommentar

vel det talte vel mest i PM sin fårdel det vel,

What's very important to note about the Dothan vs. Athlon 64 comparison is that at the same clock speeds, Dothan is able to equal and even slightly outperform AMD's offering - and this is without an on-die memory controller, and at lower power consumption.

og der stod at dei var spent på å finne ut korleis PM er med eit vanlig gpu og ikkje gpuM

og desuten var jo ditta her PM 2ghz, der er no 2,1 ghz med 2mb cache. og batterilevetida er lengre på PM, har alsri sett pc med under 4timers batteritid.

men uansett so er begge cpuane sykt bra og dei er best på fårsjellige områder.

Lenke til kommentar
vel det talte vel mest i PM sin fårdel det vel,

[...]

og der stod at dei var spent på å finne ut korleis PM er med eit vanlig gpu og ikkje gpuM

Ja, men jeg baserer meg ikke bare på tester men også på egne erfaringer der jeg har sammenlignet Acer Travelmate 8005 (PM 1.8GHz) med Acer Ferrari 3200 (A64 1.8GHz) og sistnevnte er utvilsomt raskest på det aller meste selv om begge har samme GPU.

og desuten var jo ditta her PM 2ghz, der er no 2,1 ghz med 2mb cache. og batterilevetida er lengre på PM, har alsri sett pc med under 4timers batteritid.

Vel, det finnes også raskere Athlon 64 opptil 2.6GHz og batteritiden til PM varierer også mye fra bærbar til bærbar. Jeg kjenner til flere PM bærbare med relativt dårlig batteritid, bl.a. Elitegroup G556E, Dell Inspiron m510, HP nx9030 og Fujitsu-Siemens S7010S for å nevne noen.

men uansett so er begge cpuane sykt bra og dei er best på fårsjellige områder.

Sant nok, men tar du med pris/ytelse så er vinneren ganske klar - Athlon 64.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
har ikkje lest gjennom heile testen, men såg på første side at noken nevnte at mobile athlon 64 var kraftigare enn PM clock per clock, noken som har noken test å vise til?

Se her:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2129&p=7

http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...dothan20&page=3

Hmm.. Jeg vet de er ca like kraftige på samme klokkefrekvens, men er litt interresert selv i å demystifisere dette. Derfor har jeg satt meg ned og notert alle benchmark fra de to testene snorreh viser til, normalisert resultatene til Athlon64=100% og satt de opp på en litt bedre måte. Resultatene fra GamePC er henholdsvis fra Pentum4-M 1,8GHz, Pentium-M 1,8GHz, og Athlon64 Mobile 1,8GHz:

Normalisert Normalisert Normalisert

P4 1,8GHz PM 1,8GHz A64 1,8GHz

SiSoft Sandra 2004 SP1 - CPU Arithmetic Benchmark 62 % 90 % 100 %

SiSoft Sandra 2004 SP1 - CPU Multimedia Benchmark 67 % 100 % 100 %

SiSoft Sandra 2004 SP1 - Memory Bandwidth Benchmark 87 % 72 % 100 %

Adobe Photoshop CS Filter Test 97 % 111 % 100 %

Alias|Wavefront Maya 5.01 - Zoo Render Benchmark 65 % 107 % 100 %

LAME 3.93 MP3 Encoding Test 71 % 103 % 100 %

Windows Media Encoder 9 WMV Encoding Test 84 % 123 % 100 %

Sciencemark 2.0 Beta - Molecular Dynamics 54 % 92 % 100 %

Sciencemark 2.0 Beta - Primordia 54 % 86 % 100 %

Snitt: 71,1 % 98,4 % 100 %

Resultatene fra Anandtech er henholdsvis fra Pentium-M 2,0GHz, og Athlon64 (stasjonær) 2,0GHz:

Normalisert Normalisert

PM 2,0GHz A64 2,0GHz

Business Winstone 2004 103 % 100 %

Multimedia Content Creation Winstone 2004 99 % 100 %

SYSMark 2004 Internet Content Creation 107 % 100 %

SYSMark 2004 Office Productivity 114 % 100 %

SYSMark 2004 110 % 100 %

DivX encoding 95 % 100 %

XviD encoding 95 % 100 %

Unreal Tournament 2004 107 % 100 %

Halo 97 % 100 %

Final Fantasy XI 96 % 100 %

Wolfenstein Enemy Territory Radar 99 % 100 %

Warcraft III The Frozen Throne 99 % 100 %

Visual Studio compile compile the Quake 3 source 100 % 100 %

3Dsmax R5 Singlepipe 91 % 100 %

Lightwave 7,5 Radiosity Reflective 81 % 100 %

Snitt: 99,5 % 100 %

Konklusjon: Testene viser altså at de yter svært jevnt på lik klokkefrekvens.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hm... Siden det var ytelse ved lik klokkefrekvens det ble spurt etter så kan jeg ikke bruke disse resultatene. Grunnen er at jeg må kombinere resultater fra flere plasser for å få en ren klokk for klokk sammenligning. Det blir alt for mye jobb å lese gjennom alt for å verifisere at systemene er sammenligmbare.

Nøyer meg med en kort oppsummering av forrige post:

GamePC:

P4 1,8GHz - 71,1%

PM 1,8GHz - 98,4%

A64 1,8GHz - 100%

Anandtech:

PM 2,0GHz - 99,5%

A64 2,0GHz - 100%

Konklusjon: Testene viser altså at de yter svært jevnt på lik klokkefrekvens.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304505&cks=PRL

noen som veit om dette minne fungerer på 3200?

Jeg kjenner til noen som bruker et par Kingston 1GB PC2700 minnebrikker i sin Ferrari 3200, så jeg vil tro at også disse minnebrikkene burde fungere men jeg kan ikke garantere det. Du kan jo alltids prøve dem, og hvis de mot formodning ikke fungerer sikkelig så benytter du bare 30-dagers angrefrist?

Lenke til kommentar
Har ikke disse Ferrariene en treg HD da? Det finnes jo HD med 7200rpm nå. Har dette noe å si for hastigheten?

Vel, Hitachi 60GB 7200RPM harddisken er riktignok raskere men datatettheten er så høyere på den Toshiba 80GB 4200RPM harddisken som følger med at forskjellene i praksis ikke er så store. Skulle man likevel ikke være fornøyd så er det ikke noe stort problem å bytte harddisken, og flere nettbutikker (bl.a. Netshop) tilbyr også oppgradering av harddisken i Ferrariene mot et lite mellomlegg.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...