Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
beste og billigaste oppgradering av 3200....

er det lurt å oppgradere ram til 1*1024 eller burde ein gå for 2*512

Bærbare Athlon64 har "bare" en minnekanal så 2x512 gir ikke noe bedre ytelse enn 1x1024. Hva som er best for deg blir likevel en smakssak siden du selv må vurdere sjansen for at du kommer til å oppgradere med mer minne senere. Det er 2 minneporter og begge vil bli brukt dersom du velger 2x512. Men på den andre siden: Trenger du mer enn 1GiB minne? Evt når? PS. Husk også at 1x1024 er betydelig dyrere enn 2x512MiB.

Lenke til kommentar
kva med pris og kva ram virker på 3200.

noen som har erfaringer og linker til billige nettsteder...

kjøpe frå utlandet?

Komplett selger Corsair XMS 3200 512MB SO-DIMM minnebrikker til bare kr. 875 per stk:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300843&cks=PRL

Det er en kjempebra pris så jeg tror du ikke vil spare mye på å kjøpe fra utlandet. Jeg bruker 2 stk. slike minnebrikker i min Ferrari 3200, og er veldig fornøyd med det :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å bruke laptopen til CS, 3dsmax, photoshop og en del spilling.. Burde jeg å bytte ut ram? eller er 512 bra nok?

Mer minne skader ikke, men akkurat hvor mye som er bra nok for deg kan jeg ikke si. Jeg foreslår at du prøver med de 512MB som følger med som standard først og ser hvordan det går. 3DSMax og Photoshop kan forøvrig være veldig minnekrevende, så jeg anbefaler egentlig 1GB minne til slikt bruk for best mulig ytelse.

Lenke til kommentar
Er det vanlig ved kjøp fra itbutikken at disse pc'ene kommer med 3-polers ledning (dansk standard, med en ekstra pol for jording)?

Jeg har kjøpt kabinett og skjerm fra danmark tidligere og fått med helt vanlige jordete 230V-støpsler. Altså akkurat det samme som i norge. Det samme gjelder nok bærbare PC'er.

Lenke til kommentar
Er det vanlig ved kjøp fra itbutikken at disse pc'ene kommer med 3-polers ledning (dansk standard, med en ekstra pol for jording)?

du får 3 polers støpsel. det er berre å leite framm skjerfila og kutte av den 3.polen so har du eit norsk 2 polers.gjort på 2min.

Lenke til kommentar
snorreh hvordan byttet du ram? gjorde du det selv?

Jeg gjorde det selv etter denne guiden:

Memory upgrade

I. Upgrading the first memory slot located at the base (see also p. 48-49 in the User's Guide):

1. Remove the two screws holding the memory cover on the bottom panel

2. Remove the memory cover

3. Pop out the memory module then remove it

4. Replace the memory module and reassemble everything

II. Upgrading the second memory slot located under the keyboard:

1. Remove the four screws that secure the middle cover (the one with the power & launch keys); two on each of the hinges on the back of the LCD screen

2. Remove the two screws marked with a 'K' on the bottom panel

3. Open the LCD screen as far back as it will go

4. Gently detach the middle cover upward and outwards with the assistance of a plastic flat head screw driver

5. Remove the three screws that secure the keyboard

6. Slide out the keyboard towards the LCD screen

7. Pop out the memory module then remove it

8. Replace the memory module and reassemble everything

Lenke til kommentar
Jeg er newbie, er det lett å gjøre det? Må jeg være så forsiktig?Etter å ha lest guiden, ser det ut at det er lett, men hvem vet ;)

Det er relativt lett hvis du er forsiktig og vet hva du gjør, for det er relativt liten sjans for å ødelegge noe i denne prosessen hvis man følger oppskriften. Men hvis du aldri har skrudd i en PC før så bør du nok ikke gjøre det selv, men heller få en kyndig person til å gjøre det for deg eller eventuelt spørre butikken du kjøpte PC'en om de kan hjelpe deg med dette.

Men kan jeg spille HALF LIFE 2 med laptopen?

Ja, det burde nok gå greit men trolig ikke med maks detaljer og/eller oppløsning.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Er det mulig i senere anledning å skifte skjermkortet på ferrarien, eller er det integrert i hovedkortet?

Nei, skjermkortet kan ikke byttes akkurat som på alle Acer-bærbare. Mobility Radeon 9700 128MB er forøvrig det beste skjermkortet til tynne og lette bærbare akkurat nå, og yter likt med X600. Mobility Radeon 9800 og GeForce 6800go finnes bare for DTR-bærbare, og kan ikke brukes i tynne og lette bærbare som Acer Ferrari uansett.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Men det vil holde? HAlf LIFE 2 ;) det vil ikke lagge eller dårlig grafikk?

Kan jeg spille CS: Scourge med laptopen? med topp grafikk?

Half-Life 2 kjører iallefall helt glatt i "full screen 1280 x 1024 high detail" på min Acer Ferrari 3200 :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...