Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

Ser det ble nevnt at det gikk ann å bestille 3års "idiotforsikring" fra itbutikken.. Har tenkt til å bestille 3200 derfra (siden det er klart billigst), men har meget lyst på "idiotforsikringa".. Hvordan får man bestilt den.. Finner den ikke på webshopen..

Du skal få det valget når du bestiller maskinen.

Sett :) Var bare jeg som så etter det som en ting å legge i handlekurven. Så begynte ikke å sjekke ut.. (er nabb tydeligvis)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ombestemt deg nå?

Kanskje du bør gå for en annen pc hvis batterilevetid er viktig for deg.

Jeg greier ikke bestemme meg i det hele tatt.....

Jeg er LAME...

EN ferrari med Centrino oppsett og 5 timers batteri levetid :love:

hadde vært fint.

Eller bare sånn som den er med 4-5 timer

Lenke til kommentar
EN ferrari med Centrino oppsett

hadde vært fint.

Eller bare sånn som den er med 4-5 timer

Centrino? Nei takk! :thumbdown:

Over 4 timers batteritid blir nok mulig når low-power Mobile Athlon 64 "Lancaster" prosessorer kommer neste år med 25W TDP:

http://www.xbitlabs.com/news/mobile/displa...0611102838.html

Forhåpentligvis er Acer Ferrari 3x00 kompatible med disse prosessorene, for da blir dette en fin oppgradering tenker jeg.

Selv klarer jeg meg helt utmerket med batteritiden den gir i dag, 3 timer er mer enn nok til mitt bruk iallefall. Det som er viktigere for meg er ytelse og mobilitet, og der er denne maskinen i en klasse for seg selv etter min mening :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

ok, så du ville ikke hatt Centrino men 1557PCW er en fin maskin men jeg er veldig usikker på hvem jeg skal ha .

Kansje ikke noe vits i og sammen ligne noe med ferrarien her inne , alle bare sier jeg skal ta den uansett :!:

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man tar opp tastaturet på Ferrarien? Har aldri gjort det før.. og er litt redd for å ødelegge den :blush:

Og... mister man garantien om man bare løsner tastaturet?

du mister ikke garantien så lenge du ikke ødelegger noe ;)

du fjerner skruene som sitter i festet til skjermen, er vel fire stk. så vipper du av den plastgreia som skal se ut som karbon. så skrur du ut to skruer på undersiden, som er merket med tastatur. så skrur du ut skruene som fester selve tastaturet, er vel to eller tre stk. vips, så er det borte.

Lenke til kommentar

hm... kan du eller noen andre forklare litt grundigere ang. hvordan man tar ut tastaturet? de fire skruene som sitter på skjermen... mener du de 4 minste skruene som er bak på laptopen?

--------------------------------------------------------

Vel.. nå har jeg løsnet de skruene som trengs... men jeg sliter med å få opp den "plastikk greia" der blant annet power knappen er... noe som har noe gode forslag?

Og, er det bare den mørke grå plastikken som skal fjernes? (en veldig tynn plastikk belegg som er printed "Ferrari 3200" skrift på, på øverste venstre hjørne)

Endret av Cyclops
Lenke til kommentar

Denne guiden vil sikkert være til god hjelp:

Memory & hard disk upgrade guide:

Memory upgrade

I. Upgrading the first memory slot located at the base (see also p. 48-49 in the User's Guide):

1. Remove the two screws holding the memory cover on the bottom panel

2. Remove the memory cover

3. Pop out the memory module then remove it

4. Replace the memory module and reassemble everything

II. Upgrading the second memory slot located under the keyboard:

1. Remove the four screws that secure the middle cover (the one with the power & launch keys); two on each of the hinges on the back of the LCD screen

2. Remove the two screws marked with a 'K' on the bottom panel

3. Open the LCD screen as far back as it will go

4. Gently detach the middle cover upward and outwards with the assistance of a plastic flat head screw driver

5. Remove the three screws that secure the keyboard

6. Slide out the keyboard towards the LCD screen

7. Pop out the memory module then remove it

8. Replace the memory module and reassemble everything

Hard disk upgrade

1. Remove the two screws holding the HDD cover (the one with the audio ports) on the bottom panel

2. Remove the HDD cover

3. Remove the HDD module

4. Remove the four screws holding the HDD bracket; two on each side

5. Take out the HDD from the HDD bracket

6. Replace the HDD and reassemble everything

For more information, see your Acer Ferrari 3200 User's Guide or the Service Guide that can be found here:

http://wesonline.kewlstuff4u.org/Ferrari3200sg.pdf

Disclaimer

Use this guide completely at your own risk. I will not take any responsibility for the possible consequences or damage to your hardware.

Lenke til kommentar
OK, har vel i grunn bestemt meg for å kjøpe 3200. Ser ingen grunn til å vente på 3400. Det jeg lurer litt på er hvilke nettbutikker som eventuelt bytter RAM og HD for deg. Noen som vet hvilke nettbutikker som gjør dette og hvor man kun betaler mellomlegget?

Hør med Netshop, de gjør dette for deg mot et lite mellomlegg :)

Lenke til kommentar
Kjøpte 2 GB med minne fra  Databutikken , men maskinen vil ikke starte med 2 GB.. Starter hvis jeg har 1 av brikker inni...  Merkelig nok funker den med 1 x 1GB brikke på 400MHz og 1 x256 MB på 333MHz

Feil på brikker ??

Har noen testet Ferarri med 2 GB ?

Ikke alle PC3200 minnebrikker klarer å kjøre på 400MHz hastighet på denne maskinen, spesielt ikke de på 1GB størrelse dessverre.

Grunnen til at en PC3200 minnebrikke virker sammen med en PC2700 minnebrikke er at maskinen da kjører alt minnet på 333MHz hastighet, og det tyder på at den ikke klarer å kjøre de 1GB PC3200 minnebrikkene på 400MHz hastighet. Testet du begge minnebrikkene med samme resultat?

Isåfall anbefaler at du bytter minnet, f.eks. til Kingston 1GB PC2700 minnebrikker som skal fungere fint såvidt jeg vet siden jeg kjenner noen bruker det på denne maskinen.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
OK, har vel i grunn bestemt meg for å kjøpe 3200. Ser ingen grunn til å vente på 3400. Det jeg lurer litt på er hvilke nettbutikker som eventuelt bytter RAM og HD for deg. Noen som vet hvilke nettbutikker som gjør dette og hvor man kun betaler mellomlegget?

Hør med Netshop, de gjør dette for deg mot et lite mellomlegg :)

OK, takk for tipset! Forslag til kjapp RAM (1GB) og HD (7200)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...