Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400

Anbefalte innlegg

al64? Du mener kanskje A64 Tweaker?  Prøv å sette bare MEMCLK Frequency til 200 og RAS to CAS Delay (Trcd) til 4 først, restarter den fortsatt da?

N.B. Husk å sette Control Panel->Power Options->Power Schemes til Always On power scheme når du tweaker prosessor/minne for ellers kommer man i konflikt med PowerNow!.

ja stræmstyringa står altid på. sist eg prævde låste maskina seg.

er der noko anna som må innstilles?

gidder du å ta alle innstillingane?

når eg køyrer aquamark 3 får eg 29995 gfx3741 cpu7568.

Strømstyringen må være av når du klokker minne eller prosessor, og det gjør du altså ved å velge "Always On". Når du tweaker så er det en fordel at du begynner forsiktig og tar en ting om gangen. Sjekk her for alle detaljene.

Ifølge resultatet du har fått så ser det meget bra ut mhp. grafikk-ytelse iallefall :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
al64? Du mener kanskje A64 Tweaker?  Prøv å sette bare MEMCLK Frequency til 200 og RAS to CAS Delay (Trcd) til 4 først, restarter den fortsatt da?

N.B. Husk å sette Control Panel->Power Options->Power Schemes til Always On power scheme når du tweaker prosessor/minne for ellers kommer man i konflikt med PowerNow!.

ja stræmstyringa står altid på. sist eg prævde låste maskina seg.

er der noko anna som må innstilles?

gidder du å ta alle innstillingane?

når eg køyrer aquamark 3 får eg 29995 gfx3741 cpu7568.

Strømstyringen må være av når du klokker minne eller prosessor, og det gjør du altså ved å velge "Always On". Når du tweaker så er det en fordel at du begynner forsiktig og tar en ting om gangen. Sjekk her for alle detaljene.

Ifølge resultatet du har fått så ser det meget bra ut mhp. grafikk-ytelse iallefall :thumbup:

har prøvd det men uten at det vart bedre restarter...når eg køyrer 3dmark 03

kan eg forsøke berre med å sette frekvensen til 200.

ellers så får eg svert bra tester på 3d nark03 3511

aquamark03 frå29500-30700

ellers takk til deg snorre for tålmodig og god veiledning.

må berre seie at denne maskina er berre rå

eg har ikkje oppgradert maskina enda veit ikkje om det er nødvendig enda for mitt bruk... :D

Lenke til kommentar

Jeg er litt skuffet over Acer må jeg si.

Sendte dem en mail for en uke siden fikk ikke noe svar. da jeg faktisk kom hjem tidsnok til å ringe dem forteller de at nei det support systemet deres fungerer ikke og at man skal sende mail et annent sted.

Men men de skal nå sende en ny harddisk i posten. håper den er bedre. I følge mannen som svarte meg på support telefonen var det ikke lenge før den høyfrekvente lyden som kommer fra hardisken blir høyere (noe so den har blitt) og så kræsjer hele dritten..

Hint. har dere problemer med en Acer send mail til [email protected] alt annent ser de ikke på virker det som.

Lenke til kommentar
Hvordan er batteritiden? F.eks. ved film?

Ved normal bruk fikk jeg 3 timer og 11 minutter, mens jeg fikk 2 timer og 42 minutter når jeg så på DVD-film. Maks batteritid jeg har oppnådd på denne maskinen er 3 timer og 26 minutter (se dette innlegget for alle detaljene) og det er jeg veldig godt fornøyd med spesielt med tanke på ytelsen :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hvordan er batteritiden? F.eks. ved film?

Ved normal bruk fikk jeg 3 timer og 11 minutter, mens jeg fikk 2 timer og 42 minutter når jeg så på DVD-film. Maks batteritid jeg har oppnådd på denne maskinen er 3 timer og 26 minutter (se dette innlegget for alle detaljene) og det er jeg veldig godt fornøyd med spesielt med tanke på ytelsen :)

Hehe.. Snorreh er ikke så rart det da. din Ferrari er jo en Ferrari på anabolesteroider. Du har byttet ram og harddisk og overklokket stort sett alt.

Jeg har også et spørsmål til deg..

Når jeg overklokker grafikk kortet mitt hopper den bare ned igjen til normal nivået igjen.. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Hehe.. Snorreh er ikke så rart det da. din Ferrari er jo en Ferrari på anabolesteroider. Du har byttet ram og harddisk og overklokket stort sett alt.

Forskjellen i batteritiden mellom en standard Acer Ferrari 3200 og mitt oppsett utgjør bare +/- 5 minutter og jeg overklokket selvsagt ikke når jeg testet batteritiden :cool:

Jeg har også et spørsmål til deg..

Når jeg overklokker grafikk kortet mitt hopper den bare ned igjen til normal nivået igjen.. Hva er galt?

Bruker du Powerstrip eller Radlinker til å overklokke skjermkortet?

Lenke til kommentar
Har Ferrari 3200 og har et problem, hvis jeg prøver og starte den uten strømforsyning tilkoblet henger den seg stort sett hver gang, noen som har en løsning på dette? :thumbup:

Det skal ikke skje. Kan du gi oss noen flere detaljer om hvordan den henger seg, starter ikke Windows opp eller fryser den seg helt?

Lenke til kommentar

Ser det ble nevnt at det gikk ann å bestille 3års "idiotforsikring" fra itbutikken.. Har tenkt til å bestille 3200 derfra (siden det er klart billigst), men har meget lyst på "idiotforsikringa".. Hvordan får man bestilt den.. Finner den ikke på webshopen..

Lenke til kommentar
Ser det ble nevnt at det gikk ann å bestille 3års "idiotforsikring" fra itbutikken.. Har tenkt til å bestille 3200 derfra (siden det er klart billigst), men har meget lyst på "idiotforsikringa".. Hvordan får man bestilt den.. Finner den ikke på webshopen..

Du skal få det valget når du bestiller maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...