Proliator Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Da er Ferrarien i hus. Har sittet og lekt med den i noen timer nå og jeg må si jeg er mektig imponert. Denne maskinen er veldig rask. Den greier alle de spillene jeg har prøvd på den (som hittil er Doom3, Starwars galaxies, og Unrealtornument 2004) på max oppløsning uten problemer. Det eneste jeg har å klage på er den karbon fiberen som er over tastaturet er ganske dåelig ut skjært (veldig ruglete kanter) og cd rommen bråker endel når du bruker den. Annent en disse to små tingene er jeg veldig fornøyd. Som alle andre sier her også viften på denne maskinen går minnimalt. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 *håpe på bilder.. helst av ferrarien, men gjerne av Proliator også * Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Og om vinteren kan du varme opp hele kontoret med den Å ellers er det bare bra? Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Vi må innrømme at de fleste stasjonære bærbare PCer bråker ikke like mye som denne maskinen.[...] Maskinen er vanvittig tykk og maskinen ser ut som en murstein. Vekta på 4kg er faktisk ganske flatterende i forhold til tykkelsen på maskinen. Ved første øyekast får man inntrykket av at maskinen veier mye, mye mer. Men det gjør den altså ikke, mye takket være det lite solide plastikk chassiset til Inspiron 9100. [...] Et problem med Inspiron 9100 er at pekebrettet er egentlig ganske ubrukelig. Ikke fordi det er dårlig og upresist, men fordi det er så høyt oppe fra bordet og opp til selve pekebrettet. Vi hadde store problemer med å nå opp til pekebrettet. Har du en bærbar, så kan du prøve å sette maskinen din opp på en bok og se hvor behagelig det er å nå opp til pekebrettet. Ganske vanskelig ikke sant? Og ikke minst slitsomt. [...] Inspiron 9100s batteri varte så kort at maskinen klarte ikke å kjøre MobileMark 2002 lenge nok for at MobileMark 2002 kunne måle batterilevetiden til maskinen. Det vil si at maskinen har en batterilevetid som er under 60 minutter. Ser for meg ingeniørene når de lagde den: "Der fikk vi endelig til å lage designet og størrelsen slik vi liker det. Da er det bare å fortelle sjefen at vi kan starte salget" Ikke mulig å gjøre annet enn å riste på hodet av en sånn maskin, nei. Dell kan sakene sine, de. Lenke til kommentar
Proliator Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Bilder kommer må bare finne kameraet mitt først (dette involverer rydding) (MYE RYDDING). men det kommer etter hvert. Fortsatt veldig fornøyd. Anbefaler denne på det sterkeste til de som skal kjøpe seg laptop. (har nå kjørt benchmark tester mot min kamerat sin CL56 (med 1.7 ghz, 512 mb ram og 60 gb 7200 rpm hardisk og ferrarien ligger ca 5-600 poeng foran på alle tester untatt hardisk. Selv om grafikkortet er likt yter det i ferrarien mer.. Anner ikke hvorfor da.) Endret 5. oktober 2004 av Proliator Lenke til kommentar
Andy_73 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Da er Ferrarien i hus.Har sittet og lekt med den i noen timer nå og jeg må si jeg er mektig imponert. Denne maskinen er veldig rask. Den greier alle de spillene jeg har prøvd på den (som hittil er Doom3, Starwars galaxies, og Unrealtornument 2004) på max oppløsning uten problemer. Jeg får min i morgen regner jeg med! Hyggelig å høre du er fornøyd, gleder meg! Bestilte ifra Netshop med 2X 512MB RAM Endret 5. oktober 2004 av Andy_73 Lenke til kommentar
Andy_73 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Snorreh: Er det verdt pengene å oppgradere til 7200rpm disk? Ja, jeg vil si det. Gratulerer med ny maskin! Oppgraderte du disken selv? Bestilte ifra Netshop, de satte inn en 60 GIG 7200RPM disk som de satte inn istedenfor den på 80GIG 4200 som følger med. Skal bruke den mest til utvikling, måtte desverre ha en litt mindre disk med viktigere med raskere disk. Endret 5. oktober 2004 av Andy_73 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Snorreh: Er det verdt pengene å oppgradere til 7200rpm disk? Ja, jeg vil si det. Gratulerer med ny maskin! Oppgraderte du disken selv? Bestilte ifra Netshop, de satte inn en 60 GIG 7200RPM disk som de satte inn istedenfor den på 80GIG 4200 som følger med. Skal bruke den mest til utvikling, måtte desverre ha en litt mindre disk med viktigere med raskere disk. Jeg oppgraderte selv ja, så bruker jeg den 80GB disken i et eMagic 2.5" harddisk-kabinett (USB 2.0/Firewire) for ekstra lagring/backup som fungerer glimrende Byttet Netshop disken vederlagsfritt i ditt tilfelle? Lenke til kommentar
Andy_73 Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Snorreh: Er det verdt pengene å oppgradere til 7200rpm disk? Ja, jeg vil si det. Gratulerer med ny maskin! Oppgraderte du disken selv? Bestilte ifra Netshop, de satte inn en 60 GIG 7200RPM disk som de satte inn istedenfor den på 80GIG 4200 som følger med. Skal bruke den mest til utvikling, måtte desverre ha en litt mindre disk med viktigere med raskere disk. Jeg oppgraderte selv ja, så bruker jeg den 80GB disken i et eMagic 2.5" harddisk-kabinett (USB 2.0/Firewire) for ekstra lagring/backup som fungerer glimrende Byttet Netshop disken vederlagsfritt i ditt tilfelle? Nei, de tok 300 kr for det for å bytte og legger over data på den nye disken. Ikke noen upris, og PC'en ikke var sendt enda uansett. Hva satte du inn selv? 60 GIG 7200 RPM? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Byttet Netshop disken vederlagsfritt i ditt tilfelle? Nei, de tok 300 kr for det for å bytte og legger over data på den nye disken. Ikke noen upris, og PC'en ikke var sendt enda uansett. Hva satte du inn selv? 60 GIG 7200 RPM? Ok, ja jeg har oppgradert min med en Hitachi 7K60 60GB 7200RPM harddisk samt 2 stk. Corsair XMS3200LL 512MB PC3200 SO-DIMM minnebrikker - alt montert selv Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Dette bør kanskje være av interesse for dem som har skaffet seg en Acer Ferrari 3200: Performance tweak guide I. Graphics performance tweaks 1. Install the latest Omega Drivers. 2. Go to the Control Panel->Display->Settings->Advanced->3D and set both Direct3D and OpenGL to Optimal Performance. 3. Install PowerStrip to overclock the GPU. 4. Go to the PowerStrip menu->Performance profiles->Configure and set the Engine clock to 486 MHz and the Memory clock to 249.75 MHz (or even higher). II. Processor performance tweaks 1. Go to the Control Panel->Power Options->Power Schemes and select the Always On power scheme. 2. Run ClockGen (CG-ICS950405) to overclock the CPU. 3. Set the HTT Clock Selection to 205.93 (or even higher). III. Memory performance tweaks 1. Run A64 Tweaker to change the memory timings. 2. Set MEMCLK Frequency to 200, CAS Latency (Tcl) to 3.0, RAS to CAS Delay (Trcd) to 4, and 2T Timing to Enable (although more relaxed memory timings will allow an even higher overclock with ClockGen). 3. If you've upgraded to Corsair XMS3200 memory you should only set the 2T Timing to Enable. Disclaimer Use this guide completely at your own risk. I will not take any responsibility for the possible consequences or damage to your hardware. Conditioning the new battery pack 1. Insert the new battery without turning on the notebook. 2. Connect the AC adapter and let it fully charge the battery (until the battery light turns green). 3. Disconnect the AC adapter. 4. Turn on the notebook and let it run on battery power. 5. Fully deplete the battery (until the notebook turns off). 6. Reconnect the AC adapter and fully charge the battery. Repeat these steps until the battery has been charged and discharged at least 3-4 times. If you want to use AC power, remove the battery pack after it is fully charged since excessive recharging decreases the battery life. Battery life tweak guide 1. First make sure the new battery pack is properly conditioned (see above). 2. Make also sure that LCD Auto Dim is enabled in the BIOS Main menu. 3. Disable WLAN & Bluetooth with the buttons in front (if you don't already use them ofcourse). 4. Go to the Control Panel->Power Options->Power Schemes and Select the Max Battery power scheme. 5. Go to the Control Panel->Display->Advanced->POWERPLAY and enable POWERPLAY. 6. I recommend using DVDIdle to save battery life while playing CD/DVDs. 7. If you've upgraded to a Hitachi Travelstar 7K60 hard drive you should enable A.B.L.E. (Advanced Power Options) with the Feature Tool that is included on the Ultimate Boot CD. Endret 25. oktober 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ser at du har byttet hd. Går det utover garantien? Mister man garanti hvis hd blir byttet ut? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Ser at du har byttet hd. Går det utover garantien? Nei, det står tom. en beskrivelse hvordan du gjør det i manualen som følger med maskinen Mister man garanti hvis hd blir byttet ut? Nei, og det gjør man heller ikke om man bytter ut minnet. Endret 7. oktober 2004 av snorreh Lenke til kommentar
spetter Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Selv om noen webshoper påstår at du mister garantien ved å gjøre som snorreh, så mister du inte als garantien. Har vært borti dette selv, at en unevnt for ikke nevne navn webshop sier at enn mister garanti av dette, selv om acer bekrefter det motsatte.. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Selv om noen webshoper påstår at du mister garantien ved å gjøre som snorreh, så mister du inte als garantien. Har vært borti dette selv, at en unevnt for ikke nevne navn webshop sier at enn mister garanti av dette, selv om acer bekrefter det motsatte.. Jeg snakket med Acer support før jeg gjorde dette og de sa det ikke var noe problem, og det er tross alt de som tar seg av garanti og ikke webshop'ene. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Til snorreh! Jeg bare lurte på hvor du fant den nettsiden med de nyttige Oc tipsene??? ( link muligens?? ) Hvor farlig er det å OC en laptop ??? Nå tenker jeg på både cpu og minne, samt som 3d kortet????? Mange takk på forhånd!!! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Jeg bare lurte på hvor du fant den nettsiden med de nyttige Oc tipsene??? ( link muligens?? ) Du finner en oversikt her: Acer Ferrari 3200 quick reference Hvor farlig er det å OC en laptop ??? Nå tenker jeg på både cpu og minne, samt som 3d kortet????? Det er ikke farlig så lenge du er forsiktig og passer på varmeutviklingen som følge av overklokkingen siden kjølemulighetene er mer begrenset på en bærbar. De overklokkingsverdiene som er nevnt overfor er helt uproblematisk med tanke på dette, og er helt stabilt. Når det er sagt så er Acer Ferrari 3200 en av de mest overklokkingsvennlige bærbare på markedet Endret 9. oktober 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Kan få den maskinen for 10 000 .- kr Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Da hadde jeg slått til! Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg går ut i fra at man har "varme"sensorer på cpu og i systemet , men kan man se varme utviklingen på 3dkortet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå