Arctic Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg synes ikke folk er bortskjemte om de får X-antall kroner. Det er som regel penger (hørte jeg oppspart barnetrygd?) som spiren ville fått før eller siden uansett. Den delen er egentlig helt grei. Men det jeg finner betenkelig, er at foreldrene må bestikke ungene sine. Det er jo tydeligvis noen som har gjort noen småfeil under oppdragelsen, og pengene er "angreretten" Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Nå føler jeg meg bortskjemt siden jeg må "bestikkes" som du sier for å ikke røre alkohol, rus eller røyk. Er 95% sikker på at jeg ikke ville gjort det allikevel, og 75% på at jeg ikke gidder å gjøre noe ut av tilbudet når jeg er 18 år. Bil er dyrt. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Men det jeg finner betenkelig, er at foreldrene må bestikke ungene sine. Det er jo tydeligvis noen som har gjort noen småfeil under oppdragelsen, og pengene er "angreretten" Jeg ble ikke "bestukket" med å få lappen på nevnte primisser. Det var faktisk mitt forslag. Jeg hørte om noen adre som hadde det slik, så jeg overtalte foreldrenne mine. Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) ei å "fikk" lappen av min mor og far, men det var av oppsparte penger som de har fått av staten for å ha meg, barnetrygd som nevnt tidligere.. så ei vil ikke kalle det bortsjemt, pengene er jo for at ei sku leve i barndomsåra, for å ha klær på kroppen og mat i kjøleskapet.. til de som får lappen for å holde seg unna alkohol vil ei bare si en ting; to bad! dere går glipp av mye morro! Endret 2. juni 2004 av GreenBeret Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg ble ikke "bestukket" med å få lappen på nevnte primisser. Det var faktisk mitt forslag. Jeg hørte om noen adre som hadde det slik, så jeg overtalte foreldrenne mine. Som jeg sa: Jeg synes ikke folk er bortskjemte om de får X-antall kroner. Det er som regel penger (hørte jeg oppspart barnetrygd?) som spiren ville fått før eller siden uansett. Den delen er egentlig helt grei. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Tror ikke det finnes noen som ikke har drukket alkohol før de er 18. Hmmm... Har du aldri hørt om avholdsfolk, eller har du kun sett verden gjennom bunnen av en ølflaske? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Hvis du vil være kul og samtidig rusfri, kan du bli Straight Edge, sXe. Det baserer seg på at man ikke skal drikke, ikke røyke eller ha sex med noen man ikke er glad i. Spørs om dette er spesielt attraktivt for folka her da, det er egentlig en del av hardcorekulturen. Lite utbredt i Norge, var stor i USA for noen år siden. Hvis du absolutt skal kjøre løpet ut, kan du bli HardLiner, noe som vil si at du går ut for å banke de som har rusa seg på et eller annet. (Sigaretter teller også). Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Får valgfri bil av fattern om jeg holder meg unna røyk, snus, alkohol og narkotikum. Altså, snakker ikke om Ferrari, men en hvilken som helst "vanlig" bil. Det er smålig digg, synes jeg, i hvert fall - tror ikke jeg vil ha noe problemer med det! Spørsmålet er jo om du har holdt deg unna røyk, snus, alkohol og narkotikum... Har holdt meg unna det, og vil holde meg unna det. Personlig ser jeg liten fare for at fristelsen for å trekke inn tobakk eller "dritt", som jeg liker å kalle det, ned i lungene, bare for nytelsen. Ser bare døvt og dumt ut. Btw, har du prøvd kokain? Det er Endret 5. juni 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Synes det er tåpelig at folk må få ting for å ikke røyke. Har du ikke større selvtillit enn at du må vite at du for ting kommer du til og slite. Men verre er det med folk som har brutt avtalene, men som ikke forteller det. SKAM DERE! Det kalles å snyte foreldrene deres... Endret 6. juni 2004 av evil-twin Lenke til kommentar
Izor Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 assa 160000 er småpenger da, får eget firma om jeg snuser før jeg er atten jeg a ganske ond veddemål av fattern da men men Lenke til kommentar
monstar Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 rike foreldre er kult å ha... Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 assa 160000 er småpenger da lukter ei rik famile kansje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 assa 160000 er småpenger da lukter ei rik famile kansje? *Sniff* Lukter mer fjortis. Hva er det man egentlig prøver å få frem ved å slenge disse tilfeldig valgte ordene sammen? "assa 160000 er småpenger da, får eget firma om jeg snuser før jeg er atten jeg a ganske ond veddemål av fattern da men men" Ke? Du får et firma ved å snuse før du blir atten? Og du er et resultat av et ondt veddemål faren din inngikk? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 assa 160000 er småpenger da, får eget firma om jeg snuser før jeg er atten jeg a ganske ond veddemål av fattern da men men Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 til de som får lappen for å holde seg unna alkohol vil ei bare si en ting; to bad! dere går glipp av mye morro! Mener du at vi som ikke drikker går glipp av mye moro? jeg mener en kan ha det vel så morsomt uten alkohol i blodet. forøvrig, så fikk jeg lappen av mamma og pappa. Vi hadde vel igrunn ikke noen avtale om at jeg skulle få den hvis jeg ikke begynte å røyke eller drikke før jeg var 18.... Jeg har aldri prøvd å røyke eller rørt en dråpe alkohol, og det har jeg heller ingen planer om i fremtiden!.. Da jeg var 18 fikk jeg 27000 NOK av tante og onkel som de har spart om til meg i alle år. Det samme fikk broren min. Og det skal jo da brukes på ting som vi trenger, som bil, leilighet, utdanning osv... Så har mamma og pappa bygd et lite hus, som jeg skal få. Vi skal først leie det ut,slik at vi får inn litt av pengene igjen som vi har brukt til å bygge det.. Er på 50 kvm, med hage, parkeringsplass, god utsikt osv. Det ligger forøvrig på tomta hos oss... Men jeg synes det er litt merkelig at det er endel som for masse penger for å holde seg unna alkohol og evt røyk til de har passert 18... Akkurat som en belønning..det gjelder vel først og fremst de som røyker..men hva hvis en begynner å røyke dagen etter at en har fyllt 18...? kjenner noen som gjorde det, jeg...Det er jo de færreste som ikke drikker før de har passert 18. Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 til de som får lappen for å holde seg unna alkohol vil ei bare si en ting; to bad!dere går glipp av mye morro! Mener du at vi som ikke drikker går glipp av mye moro? jeg mener en kan ha det vel så morsomt uten alkohol i blodet. De som vil holde seg unna alkohol og røyk frivillig uten noen som helst form for betaling av mor og far syns ei er helt greit. f.eks sånn som meg sjøl er som regel ganske sjenert og stille av meg i edru tilstand. men ei blir en helt anna person med litt % innabors! den stille og sjenerte gutten blir borte! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 De som vil holde seg unna alkohol og røyk frivillig uten noen som helst form for betaling av mor og far syns ei er helt greit. f.eks sånn som meg sjøl er som regel ganske sjenert og stille av meg i edru tilstand. men ei blir en helt anna person med litt % innabors! den stille og sjenerte gutten blir borte! Med noen % innabords tror jeg nok du hadde oppnådd en tilstand av total og evig stillhet ganske fort. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Når jeg blir 18, får jeg 25000kr som farfar ville at jeg skulle bruke på utdanning.. Med renter så har det nå blitt til 36000.. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvorfor er det så overaskende at ingen her drikker før de blir 18 ? de sitter jo bare foran skjermen og pumper cola Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) De som vil holde seg unna alkohol og røyk frivillig uten noen som helst form for betaling av mor og far syns ei er helt greit. f.eks sånn som meg sjøl er som regel ganske sjenert og stille av meg i edru tilstand. men ei blir en helt anna person med litt % innabors! den stille og sjenerte gutten blir borte! Med noen % innabords tror jeg nok du hadde oppnådd en tilstand av total og evig stillhet ganske fort. du misforsto meg kansje litt Oppi her betyr litt % en liten mengde alkohol burde kansje skreve det fra starten av Endret 16. juni 2004 av GreenBeret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå