blacktower Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Noen som kjenner til et skjermkort som har / hadde DVI-utgang, samt ubetydelig strømforbruk (<5 watt)?. Ytelsen til kortet spiller ingen rolle. Kortet må være PCI-basert. Kortet skal brukes til å drive skjerm nummer to ombord i en seilbåt. Mye vil ha mer, så nå skal jeg prøve å montere en skjerm ute også Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Noen som kjenner til et skjermkort som har / hadde DVI-utgang, samt ubetydelig strømforbruk (<5 watt)?. Ytelsen til kortet spiller ingen rolle. Kortet må være PCI-basert. Kortet skal brukes til å drive skjerm nummer to ombord i en seilbåt. Mye vil ha mer, så nå skal jeg prøve å montere en skjerm ute også Det finnes ikke mange skjermkort som er PCI baserte og i tillegg har DVI utgang... Men dette har begge: Sapphire Radeon 7000 (32 mb ram): http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117551&cks=PRL Dette er et gamelt kort med "lite" minne. Tror ikke du finner noen kort som drar mindre strøm enn dette med pci bus og DVI. Her har du en oversikt over hvordan man beregner strømforbruk generelt på forskjellige komponenter: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/page2.asp Endret 10. mai 2004 av torkelma Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg er klar over at det er en vrien kombinasjon. Husker ikke akkurat når DVI kom på markedet, så jeg håpet det eksisterte noen "obskure" kort jeg ikke kjente til. Men, takk så mye for linkene. Hmm..ser ut til at det kanskje blir analog utgang da gitt. Edit: Får se litt nærmere på det Radeon-kortet, hvis noen har spesifikasjoner så tar jeg gjerne imot. Synes ikke kjøleribbe (selv om den er passiv) er et godt tegn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå