N_R Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har kjøpt meg et enkelt digitalkamera, dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121626&cks=PRL Det fungerer helt greit til mitt bruk, men: Det sluuuuker batteri!!! Tanken var å kjøpe noe oppladbare batterier, men det er etter hva jeg forstår stor forskjell på disse? Lønner det seg å legge i mere penger for å få lengre levetid, eller er ikke forskjellen verdt det? Fant noen GP batterier med lader til 1000 kroner som hadde 2100 (?) mA, men Clas Ohlson har jo ladere helt ned i et par hundrelapper..... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Vanson-batterier og -ladere fra Clas Ohlsson er visst veldig bra. Jeg har selv hatt et par 1800mAh-batterier av denne sorten, og de varte veldig lenge (helt til de forsvant i snøen). GP-laderen min (1-times lading) fungerer også bra, men den er nok litt dyrere ja.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har kjøpt meg et enkelt digitalkamera, dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=121626&cks=PRL Det fungerer helt greit til mitt bruk, men: Det sluuuuker batteri!!! Tanken var å kjøpe noe oppladbare batterier, men det er etter hva jeg forstår stor forskjell på disse? Lønner det seg å legge i mere penger for å få lengre levetid, eller er ikke forskjellen verdt det? Fant noen GP batterier med lader til 1000 kroner som hadde 2100 (?) mA, men Clas Ohlson har jo ladere helt ned i et par hundrelapper..... Disse er absolutt å anbefale, bruker disse i mitt Canon A40 kamera og i min Canon 420EX blitz. Hahnel Batterilader TC Max AA - Inkl. 4 stk Ni-MH batterier 2350mAh Lenke til kommentar
N_R Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 OK, det var jo billig da!! 200 spenn for 2350mA batteri..... litt lengre ladetid, men greit nok egentlig, ikke noe krise. Men, er 1800 mA (som ser ut som om er standard) "alltid 1800" ??? Eller taper de kapasitet etterhvert?? Hadde NiMH i min gode gamle Siemens S3, den var ikke mye brukandes til slutt!! Vel, tror jeg får for budsjett-versjonen, 1000 spenn er litt dyrt... hehe da kan jeg heller kjøpe 50x10 = 500 batterier på ikea! :-) Takker forøvrig for svar! Lenke til kommentar
her Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei, Har et tilsvarende kamera (CX6330 som nå er til salgs), og hadde samme erfaring som deg. Kjøpte GP 1800 mA batterier og lader (langtid) og opplevde en ny verden mtp batterilevetid. Finnes sikkert andre bedre/billigere alternativ, men disse fungerte fint til mitt kamera. Vær obs på at batterilevetiden før ny opplading får maks effekt først etter at batteriene er fullt oppladet og brukt 2-3 ganger. HH Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Vær obs på at batterilevetiden før ny opplading får maks effekt først etter at batteriene er fullt oppladet og brukt 2-3 ganger. Det gjelder ihvertfall batterier til mobiltelefon o.l., men på mine AA-batterier til kameraet har batterilevetiden vært omtrent like lang helt fra første oppladning.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) OK, det var jo billig da!! 200 spenn for 2350mA batteri..... litt lengre ladetid, men greit nok egentlig, ikke noe krise. Samme batteriene men med en bedre og raskere lader: Hahnel PowerStation HSC-104 - Inkl. 4 stk AA Ni-MH batterier 2350mAh EDIT: En annen fordel er at den kan også brukes på 12V i bil med medfølgende kabel. Endret 11. mai 2004 av Pingla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå