Gå til innhold

AGP 4X eller 8X

Anbefalte innlegg

Heisann. Sitter og skal til å kjøpe meg ett nytt skjermkort til min gamle gode pc.. Problemet er at maskinen min støtter opp til AGP 4X. Betyr det at jeg kan kjøpe ett kort som har grensesnitt på AGP 8X,og ikke får fullt utbytte? Eller vil det ikke virke..? Kan nemlig ikke finne ett eneste kort med AGP 4X på nettet med 128 mb slik at jeg kan game litt...

Please, noen kjappe og gode svar??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et Radeon 9600XT eller et GeForceFX 5700 Ultra kanskje. De koster rundt 1400-1600 , og gir grei ytelse. Ville ikke kjøpt noe tregere iallefall.

Et Radeon 9800 Pro kan du få fra rundt 2000,- og gir utrolig bra ytelse for penga.

Selv sitter jeg med et Radeon 9800 non-pro som jeg har overklokket. Kjøpte det tidlig ifjor høst og er fullt brukendes enda. Bytter nok ikke på en god stund enda.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Her er det faktisk snakk om maks en 7-800 kr... :-( Som sagt, det er bare til jeg kjøper ny pc... Har fått tilbud om å kjøpe en kollegas MSI gforce4 ti4800 for en 7-800 kr.. Dette skal visstnok være et ok kort...

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvor krevende spill du kjører, og hvor bra grafikk du må ha for å være fornøyd.

Billig: Aopen VGA-Card MX4000 128MB AGP DVI TV-Out Retail kr 546 på psdata, har selv en eldre 64MB versjon av dette som fint klarer ut2004 på 800*600 og normal på alle de andre inntsillingene.

Mellom:Asus VGA-Card Geforce FX5200 128MB AGP 400MHz 60-240Hz Dual DVI Retail til 1023 på psdata.

Topp: Vel her er det bare å finne det beste og "dyreste" du ser.

Kan være en ide å kjøpe et bra skjermkort nå så slipper du å kjøpe nytt når du skal ha ny pc.

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvor krevende spill du kjører, og hvor bra grafikk du må ha for å være fornøyd.

Billig: Aopen VGA-Card MX4000 128MB AGP DVI TV-Out Retail kr 546 på psdata, har selv en eldre 64MB versjon av dette som fint klarer ut2004 på 800*600 og normal på alle de andre inntsillingene.

Mellom:Asus VGA-Card Geforce FX5200 128MB AGP 400MHz 60-240Hz Dual DVI Retail til 1023 på psdata.

Topp: Vel her er det bare å finne det beste og "dyreste" du ser.

Kan være en ide å kjøpe et bra skjermkort nå så slipper du å kjøpe nytt når du skal ha ny pc.

Styr unna de der, da kjøper du heller kameraten din sitt ;)

Lenke til kommentar

Jeg satser på en high-end komponent pc neste gang. men det blir ikke før langt ut på høsten. og kjøper jeg ett dyrt kort nå, så er det allerede kommet fetere kort da...

Nå står det ett gforce3 ti 200 med 64mb ram. Vært ett godt kort, men spiller en del på Americas Army online, og da fryser jeg jo omtrent når ting skjer.. Resultat= Blir gunnet ned.... Har 33 i honor nå, og har kjempet hardt som f... :-)

Ønsker rett og slett noe greit,som jeg kan leve med noen måneder... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...