The Stig Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hei hei. Jeg har et aldri så lite problem, jeg greier ikke og få følgende oppsett til og kjøre sammen stabilt: s-ata+s-ata+p-ata og s-ata+s-ata Jeg har følgt et tips jeg fikk fra NetShop om og ta en og en disk sammen, konklusjon er at med oppsett'ene nevnt ovenfor får jeg BSOD så og si med en gang jeg kommer meg inn i XP. Jeg kjører nå s-ata+p-ata sammen stabilt. Det jeg lurte på er om det er noe jeg må sette opp i BIOS e.l Specs i maskinen: Abit KV-8 MAX 3 (HK) Ocz El Dual Channel 1024 mb 400mhz Raptor 36,7 gb WD 200gb (s-ata) WD 120gb (p-ata) Litt kjedelig og sende tilbake noe hvis dette kan fikses enkelt Takker for alle svar EDIT: Kjørte nettopp 3dmark03 med s-ata+p-ata, den hoppet rett ut til skrive-bordet med en gang første test begynnte.. (Begynner og lure litt på om jeg returner HK?) Endret 10. mai 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du har vel tatt BIOS oppgradering, og sett at alle drivere er oppdatert for ditt OS ? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Hmm, altså det står et ? på RAID-kontrollere i enhets-behandlig. Men windows finner ikke noen drivere som passer. Prøvde selvfølgelig med cd'en jeg fikk med, men XP fant ingen drivere som "passet" på den... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du kan gå på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt for å hente drivere til RAID kontrolleren. Har du sjekket loggene på maskinen (h.klikk min datamaskin->behandle->hendelsesliste) ? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Har ikke skjekket logg, men hva skal jeg se etter der..? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du finner driver som er digitalt signert av windows (WHQL-støtte) på www.siliconimage.com. direktelink Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har ikke skjekket logg, men hva skal jeg se etter der..? Se etter røde kryss, det betyr at noe er galt / har krasjet Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Hmm, takk for all hjelp, men det endte med at Abit kortet nå er på vei til NetShop for retur/testing.. Vi for se..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå