Velmont Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) La du på klistermerker etc også på det bildet? .... Hva tror du? Hehe, - var et morsomt spørsmål. Et av de jeg normalt har i "slike ting spør man ikke om".. Jo, selvfølgelig har han lagt på de merkene etterpå, "klistret" dem på. Se det er en tysk bil, ikke hans bilde (med høy sannsynlighet) - han har bare photoshoppet alle endringene. Du kan også se det tydelig på "klistremerket" der det står "BoDuDe" - man ser at det er satt på i ettertid. Endret 23. juni 2004 av Velmont Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jepp...gadd ikke eller orka ikke å drive å få det til å passe inn Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Hei.. Jeg lurte på om noen kunne noen sider om ps.. Hvor det står tips, og de viser hvordan man kan lage ting, feks: lyn, baller osv.. Noen som vet?? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hei.. Jeg lurte på om noen kunne noen sider om ps.. Hvor det står tips, og de viser hvordan man kan lage ting, feks: lyn, baller osv.. Noen som vet?? Paradoxia eller good tutorials Lyn Baller Endret 27. juni 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
tofo1 Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Her er noen bruksanvisninger "tutorials" som er til hjelp for photoshop brukere: http://www.screaming-art.com/tutorials.php www.teamphotoshop.com/ www.demoted.org/tutorials/index.htm www.eyesondesign.net/ www.phong.com/tutorials/glass/ www.planetphotoshop.com/tutorials.html www.haraldbjellvag.com/ Fins mange, mange flere sider med tips. Bladet "Digital foto" inneholder hver måned en cd med videokurs om ting man kan gjøre i photoshop. Det er mye å gjøre i photoshop, men det tar si tid å sette seg inn i alt. Det har ikke jeg tid til i en hektisk hverdag, men jeg prøver å få lekt meg litt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Det er mye å gjøre i photoshop, men det tar si tid å sette seg inn i alt. Det finnes ikke nok tid i universet til å sette seg inn i alt! Ingen klarer det, ingen vil noengang klare det. Basta. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Det finnes ikke nok tid i universet til å sette seg inn i alt! Ingen klarer det, ingen vil noengang klare det. Basta. Hva med dem som designer PS? *pirke* Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 (endret) Hva med dem som designer PS? *pirke* Er neppe én person som har laget programmet da... De får nok hver sin avdeling... edit: glemte "´" Endret 27. juni 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
tofo1 Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Alt folk gidder å henge seg opp i... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Alt folk gidder å henge seg opp i... Opp i hva? Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Vet dere om noen norske sider? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Vet dere om noen norske sider? For dem som er helt ny er denne helt genial Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 For dem som er helt ny er denne helt genial Den siden der så jo veldig bra ut, ikke bare for nebegynnere men også litt for de viderekommende. Hele Adobe Creative Suite hadde de tutorials for også Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Skrev mitt spørsmål et annet sted i forumet før jeg husket denne tråden Men jeg prøver her også : jeg har et ønske om å få mitt Photoshop CS med norske menyer , men vet ikke om det er mulig og hvordan. Vet at 7.0 versjonen kunne dette. Er det noen som vet råd ? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Bruker Eos 300D og i JPG får jeg ca 3mb bilder. Går i Photoshop og valgte Crop og satt til 15 cm X 10 cm med 300..... Forandret levels og litt clone stamp og unsharp mask. Save as jpg kvalitet 12. Bildet blir ca 8mb. De fleste nettbutikker tar ikke mer enn 4mb. Hvordan får jeg det mindre? Hva er takktikken her? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 15 cm * 10 cm med 300 hva? DPI, DPC? Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) i JPG får jeg ca 3mb bilder. Går i Photoshop og valgte Crop og satt til 15 cm X 10 cm med 300..... Forandret levels og litt clone stamp og unsharp mask. Save as jpg kvalitet 12. Bildet blir ca 8mb. dersom du skal gjengi bildet i størrelse 15 x 10 cm skulle det la seg gjøre å få til en mindre fil enn 8mb... (det MÅ vel være 300 dpc du mener - det er da umulig å oppnå en slik filstørrelse i 10x15cm med 300 dpi...?) hva med å redusere kvaliteten fra 12 til f.eks. 10? Dette vil i de fleste tilfeller tlnærmet halvere filstørrelsen - og vanligvis ser man knapt forskell.. Endret 27. juli 2004 av gudesen Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det stod noen tall i crop som jeg gjorde om til 15X10cm og det sto 180px/inch som jeg forandret til 300px/cm. Bør jeg ikke forandre til px/cm? Er 180 px/inch det bildet er tatt i eller er det noe fast som står når jeg åpner alle slags bilder? Hva bær jeg bruke. Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Heisann, Lurer på en liten sak... Har en logo og litt tekst i blått som jeg gjene skal ha en hvit kant rundt som følger teksten/logo, men ikke en firkant som nå... her er bildet Hvordan gjøres dette Photoshop ? Endret 28. juli 2004 av lpaul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå