ikkeno Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 ahhh der ja takk skal du ha Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kan noen forklare hvordan man lar enkelte elementer ha farger, og bakgrunn svart/hvit ? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kan noen forklare hvordan man lar enkelte elementer ha farger, og bakgrunn svart/hvit ? Ikke et problem! Ta original layer og duplicate. Deretter velger du det du vil skal være i farger (quick mask, lasso tool, pen tool, osv) og trykker ctrl+J. Hvis du skal gjøre det med flere elementer er det bare å gå tilbake og velge det du vil ha, og trykke ctrl+J igjen. Nå skal du sitte igjen med original layeret, kopien, og 1 (eller flere, utifra antall ctrl-J'er) Nå er det så enkelt som å ta desaturate på kopi-layeret, og VOILA! Får du det ikke til får du sende meg en PM (det er jo fullt mulig at jeg skrev noe feil her), og hvis du får det til må du gjerne laste opp og vise oss Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hei, jeg skulle gjerne ha laget en skygge på et bilde av en blomst. Skyggen må se så ekte ut som mulig, hvordan gjør jeg dette? Takker for svar. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kan noen forklare hvordan man lar enkelte elementer ha farger, og bakgrunn svart/hvit ? Ikke et problem! Ta original layer og duplicate. Deretter velger du det du vil skal være i farger (quick mask, lasso tool, pen tool, osv) og trykker ctrl+J. Hvis du skal gjøre det med flere elementer er det bare å gå tilbake og velge det du vil ha, og trykke ctrl+J igjen. Nå skal du sitte igjen med original layeret, kopien, og 1 (eller flere, utifra antall ctrl-J'er) Nå er det så enkelt som å ta desaturate på kopi-layeret, og VOILA! Får du det ikke til får du sende meg en PM (det er jo fullt mulig at jeg skrev noe feil her), og hvis du får det til må du gjerne laste opp og vise oss Takker! Quick mask er jo genialt!! Visste ikke om den funksjonen. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hei, jeg skulle gjerne ha laget en skygge på et bilde av en blomst.Skyggen må se så ekte ut som mulig, hvordan gjør jeg dette? Takker for svar. 1: Velg laget med bildet 2: Trykk på Add Layer styleknappen i layer vindu 3: legg til ønsket skygge Kan selvfølgelig gjøres mere manuelt med en myk brush Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 jeg har et bilde av en kanin, tegnet. men , den har en hvit bakgrunn, FFFFFF over det hele. Jeg vil gjerne at den bakgrunnen blir transparent. hvordan? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 jeg har et bilde av en kanin, tegnet. men , den har en hvit bakgrunn, FFFFFF over det hele. Jeg vil gjerne at den bakgrunnen blir transparent. hvordan? Duplicate layer, slett originalen, magic wand på det hvite, trykk delete, lagre som gif Hei, jeg skulle gjerne ha laget en skygge på et bilde av en blomst.Skyggen må se så ekte ut som mulig, hvordan gjør jeg dette? En annen mulighet er å duplicate layeret, ctrl klikke på nederste og fylle med svart, for så å flytte den bortover litt, sånn at du kan se den. Gaussian blur og forandring av opacity gjøres etter behov Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) hmz... skal prøve dette. hadde håpet det fantes en knapp som het "Make all white areas transparent" eller no... men tester ut Endret 21. juni 2004 av fjartan Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) hmz... skal prøve dette. hadde håpet det fantes en knapp som het "Make all white spaces transparent" eller no... men tester ut Det finnes faktisk! Det du gjør er å velge at laget skal bli gjennomsiktig hvis du har enten en nyanse i kanalene grå, rød, grønn eller blå. Du får fram disse valgene ved å trykke på Layer Style ikonet og deretter Blending Options. Da får du fram mange blende-muligheter. Den du skal velge er nederst på siden, og velge This Layer. Så drar du enten den hvite eller den svarte slideren fram og tilbake for å blende. For å få en finn blending holder du inne Alt for å splitte slideren. Edit: Men denne metoden funker kanskje ikke så godt for bildet ditt siden eventuelle hvite pixler på kaninen også blir borte. Men du kan kanskje trikse litt med flere lag etc. Endret 17. juni 2004 av the_lynx Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Wuuupps... Trenger ikke hjelp alikavell, leetz0r Holgerz0r fiksa det for meg Endret 19. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg kom i skade for å krysse både "channels" og "paths"-vinduene i den lille ruta til venstre der hvor layerne er "plassert". Noen som aner hvordan jeg får disse opp igjen? Avinstallering og installasjon funket ikke, samme med sletting og installasjon. Someone? Er utrolig kjipt at jeg ikke kan lage nye channel-palettes.. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Et lite spørsmål til... Hvordan adder jeg fonts inn i PS? altså: jeg henter en font laster den ned og pakker ut. Hva gjør jeg så? På forhond takk Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Et lite spørsmål til... Hvordan adder jeg fonts inn i PS? altså: jeg henter en font laster den ned og pakker ut. Hva gjør jeg så? På forhond takk Hvis du har WinXP, så åpner du Kontrollpanel (bytt til klassisk visning), åpner mappen "skrifter". Så går du tilbake til mappen der du har unzippa fonten, kopierer (evt. klippe ut) den og limer den inn i mappen "skrifter". Done! Endret 20. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) urhh det hadde jeg aldri funnet ut selv uten hjelp. *laste ned fonts* EDIT: leif Endret 20. juni 2004 av ikkeno Lenke til kommentar
rolfy81 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 hei driver og leker meg litt her, vil bytte farge på f.eks en genser... har prøvd litt, men den nye fargen blir helt rar og gjør at bildet ikke ser ekte ut i det heletatt sjekk dette bildet http://www.david.wesselinfo.net/rosa%20dressjakke.jpg Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 hei driver og leker meg litt her, vil bytte farge på f.eks en genser... har prøvd litt, men den nye fargen blir helt rar og gjør at bildet ikke ser ekte ut i det heletatt sjekk dette bildet http://www.david.wesselinfo.net/rosa%20dressjakke.jpg Bruk den samme markeringen som du tydeligvis har brukt til å farge dressjakka. Men i stedet for å fylle markeingen med en farge trykker du CTRL + U for å få opp Hue/Saturation. Huk av colorize og let deg fram med de forskjellige verdiene Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Bruk heller replace color(kan være vanskelig med svart da, men du kan jo prøve) image/adjustments/replace color, merk fargen du vil skifte og velg en ny farge Endret 22. juni 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 hei driver og leker meg litt her, vil bytte farge på f.eks en genser... har prøvd litt, men den nye fargen blir helt rar og gjør at bildet ikke ser ekte ut i det heletatt sjekk dette bildet http://www.david.wesselinfo.net/rosa%20dressjakke.jpg Bruk den samme markeringen som du tydeligvis har brukt til å farge dressjakka. Men i stedet for å fylle markeingen med en farge trykker du CTRL + U for å få opp Hue/Saturation. Huk av colorize og let deg fram med de forskjellige verdiene Merk dressen/genseren opp i Quick mask, når du er ferdig trykk Q (exit Quick mask) så trykker du shit+ctrl+i sammtidig, så går du inn på Hue/Saturation merka av colorize, så finner du en farge som passer. Her er et eksempel hvor jeg har gjort det: Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) La du på klistermerker etc også på det bildet? Endret 23. juni 2004 av fargoth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå