Suppelars2k Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva er forskjell på vektor og bitmap? http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1979644 Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Takker for mange bra svar. Et nytt spørsmål: I photoshop Elements 2 finnes Selection Brush tool. Finner ikke denne i fullversjon. Heller ikke PS CS finner jeg denne. Er det en funksjon som kan tilsvare denne? Eller må man bruke Lasso markering? Synes denne selection Brush er glimrende. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Takker for mange bra svar.Et nytt spørsmål: I photoshop Elements 2 finnes Selection Brush tool. Finner ikke denne i fullversjon. Heller ikke PS CS finner jeg denne. Er det en funksjon som kan tilsvare denne? Eller må man bruke Lasso markering? Synes denne selection Brush er glimrende. Quick Mask fungere bra til dette... Evt vanlig Layer Mask. Lasso kan du også bruke, husk å juster Feather slik at ikkje overgang blir for hard/myk... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 hmz... opplever ofte at musepekeren blir til en hånd; og den hånden aner jeg ikke hvor kom fra eller hvordan forsvinner. Forsøker "reset all tools" osv, men ...nei... hjelp? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) hmz... opplever ofte at musepekeren blir til en hånd; og den hånden aner jeg ikke hvor kom fra eller hvordan forsvinner. Forsøker "reset all tools" osv, men ...nei... hjelp? Er det noe spesielt verktøy du bruker da? Hand Tool er jo en hånd... Endret 2. juni 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 aner ikke - bare dukker opp. må litt etterforskning til her... nytt spørsmål: hvordan velge gjennomsiktig farge i layer? tenker ikke på opacity, men husker det var en knapp eller no som het "define color" eller no... Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Spm. her også. Hvordan lagrer man med deler av bildet gjennomsiktig, eller transparangt? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Spm. her også. Hvordan lagrer man med deler av bildet gjennomsiktig, eller transparangt? Man lagrer som .gif endelse eller .png endelse. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 .png endelse. Som IE mangler skikkelig støtte for. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 .png endelse. Som IE mangler skikkelig støtte for. True, IE sliter visst med png. Men gjaldt ikke det bare alpha-transparency (eller hva det het), som gjør at man kan ha delvis gjennomsiktige pixler? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 .png endelse. Som IE mangler skikkelig støtte for. True, IE sliter visst med png. Men gjaldt ikke det bare alpha-transparency (eller hva det het), som gjør at man kan ha delvis gjennomsiktige pixler? Jepp, det stemmer! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har noen bilder som er i forskjellige formater. Hvordan er det mulig for meg for eksempel i en event å lage alle tiff bildene mine om til jpg? Klarer ikke helt å finne noen program som det passer til. Jeg har også sirka 1 milliard bilder i psd format, og lurer på om det er noen måte å masselage dem om til et annet format (jpeg). Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres i for eksempel photoshop? Lenke til kommentar
skoystein Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvis jeg vil legge et bilde, inn i et annet bilde, hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Hvis jeg vil legge et bilde, inn i et annet bilde, hva gjør jeg da? Du kan åpne bildet du ønsker å inkludere, høyreklikke på bildelayeret i layer-paletten, Duplicate layer > Velg filen det skal til fra dropdown. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Jeg har noen bilder som er i forskjellige formater. Hvordan er det mulig for meg for eksempel i en event å lage alle tiff bildene mine om til jpg? Klarer ikke helt å finne noen program som det passer til. Jeg har også sirka 1 milliard bilder i psd format, og lurer på om det er noen måte å masselage dem om til et annet format (jpeg). Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres i for eksempel photoshop? Dette er fullt mulig å gjøre i photoshop Det du gjør er å lagre hva som helst som du ønsker å gjøre med flere filer i en såkalt "action". Det er en egen palett for å gjøre dette, som du får fram ved å trykke ALT+F9. Deretter "tar du opp" det du ønsker å gjøre med flere bilder i en ny action. For å få denne kommandoen til å utføres med flere filer på en gang velger du File -> Automate -> Batch. Der velger du hvilken action du vil utføre, på hvilken mappe du vil gjøre det i, og hvordan filnavn de nye filene skal få etterpå. Lykke til Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei igjen! Jeg har et lite bilde, 8px høyt og 1 px bredt. På hjemmesiden kopieres dette bortover i en div, slik at det blir en bakgrunn. Bildet er blått nederst, og iløpet av de 8 pixlene blir blåfargen gradvis mørkere. Jeg går ut fra at det er et visst forhold mellom fargene, og mitt spørsmål er da om det er mulig å trykke på en liten knapp i PS som gjør at jeg skifter ut fargen med f.eks. rød - men har det samme forholdet mellom pixlene slik at fargen blir like mye mørkere som den blå? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 fjartan: Image > Adjustments > Hue/saturation > Huk av "colorize" Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har akkurat startet litt i det små med PS, og må nesten følge noen guider. Der står det "fill the selection with the colour F5F4F4." Men hvor skal jeg taste inn F5F4F4? : Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 klikk på fargen nederst i verktøy-menyen (to fargede ruter som delvis dekker hverandre). da får du opp en farge-boks. Husker ikke hva det står - men tror det er HTML. Nederst i midten omtrent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå