Vaffelkake Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 La oss si du har komplett vannkjølingssystem med vanntank, pumpe, radiator, 3stk blokker. Så sier dere fra alle hold her, at det er radiatoren som er viktigst. Hva om du da lager et kar/vanntank til radiatoren? Tanken fylles såklart med vann, og så setter du til en ny krets med pumpe og radiator ? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Poenget er å vannkjøle radiatoren? Hva er vitsen med det da? Hvis ikke putte den andre radiatoren igjen et sted der det er kaldere. Men hvorfor ikke da putte slanger fra ditt originale system til raddis utenfor... ? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Kutt heller ut den vanlige radiatoren og bruk et stort kar (min. 20l) som radiator. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 På den måten vil du brukt mye ekstra plass, arbeid og det er ikke sikkert at det blir bedre. Jeg vile heller satt den ekstra radiatoren i vannkjølinga så du får to radiatorer på samme runde. Det er bra at folk tenker nytt, hvis du prøver det du har satt opp sån så husk å post resultatene på forume. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg bare lufter tanker.. 150 hoder tenker bedre enn ett Lenke til kommentar
Stianb4 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hva med å kjøre to radiatoerer i samme krets? Det skulle vel gå ann, kansjke du må ha en større pumpe, men du slipper vertfall 2 Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 nja... Jeg tenkte på at hvis du klarer å kjøle den ene radiatoren godt, så er det bedre enn å kjøle to stk dårlig. Selvsagt er det fult mulig å kjøre 2 i samme krets! Mange som gjør det! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 tror det er bedre å ha to i samme krets enn å prøve å kjøle ned bassenget. Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 tviler på du hadde oppnådde spesielt gode resultater med det der... ettersom du ikke får luftstrøm igjennom radiatoren i vannet, og at vannet sikkert vil bli varmt, nesten uansett hvor god radiator nr2 er. PS: du burde vel ikke endre vei på pilene på tegningen din? Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 nja... Jeg tenkte på at hvis du klarer å kjøle den ene radiatoren godt, så er det bedre enn å kjøle to stk dårlig. Selvsagt er det fult mulig å kjøre 2 i samme krets! Mange som gjør det! Trur ikke du vil få tempraturen i radiator 1 lavere en vannet som kjøler den... det vannet blir ikke kaldere en det radiator 2 klarer å kjøle. Eneste jeg tror vil skje er at det tar lengere tid før vann tempraturen blir stabil og langer tid til vann tempraturen kjøles ned når pcen skrus av. Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 om du har 2 stk. radiatorer, er det best å paralellkoble de. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Beklaga å måtte sei det men kjølinga blir ikkje bedre enn om du kun hadde brukt radiator nr to. Dette fordi det er kun r nr to som står for kjølinga i dette systemet. Det blir det samme som å bruke ein elektrisk motor som driv ein dynamo for å laga elektrisk straum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå