genstian Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 en venn av meg som har plexi kabinett vil ha alt til og synes men hk er på den metall ramme og han vil fjerne metall rammen hk sitter på. han tenker og feste det rett på plexi'et men hvordan? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Borre hull og sette i festeskruer? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Borre hull og sette i festeskruer? vanlige feste skruer eller noen spesiele Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 man kan gjenge opp plexi. bor ett 2.5 mm hull og gjeng opp med rett verktøy. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 man kan gjenge opp plexi. bor ett 2.5 mm hull og gjeng opp med rett verktøy. ja kan prøve i morgen Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Men, det vil ikke bli noe gjording da. det kan du fikse ved å avstandstykkene gå helt gjennom plata, ta ståltråd mellom dem, og strekke tråden til psu Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Men hvorfor skal man egentlig ha jording? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Men hvorfor skal man egentlig ha jording? Det gir mindre fare for å ødelegge deler i maskinen ved lynnedslag, ustabil strøm etc. Selv har jeg kjørt pcen i ujorda kontakt i alle år uten problemer, men det er en ekstra trygghet å ha den jorda. litt om jording Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Kjører selv PC'n ujordet, ikke noe preblemer med dette enda.. Men microfonen skurrer om du ikke har jording, samme hvilken mic du har. PS: Grunnen til at jeg ikke har jording er at jeg ikke har kontakter med jording i kjelleren Lenke til kommentar
stidz Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kjører selv PC'n ujordet, ikke noe preblemer med dette enda..Men microfonen skurrer om du ikke har jording, samme hvilken mic du har. PS: Grunnen til at jeg ikke har jording er at jeg ikke har kontakter med jording i kjelleren samme problemet har jeg. ingen jorda kontakter på rommet mitt Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Tenker på å lage trekabbis, hvordan jorder man det? Er det nødvendig? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Tenker på å lage trekabbis, hvordan jorder man det? Er det nødvendig? Du kan jorde det ved og ha en kabel/ledning, mellom alle komponentene i PC'n... Men ikke stol 100% på det jeg sier, er ikke sikker på om det stemmer... Det er en fordel og ha jording, da er det mindre sjangs for at ting i PC'n blir ødelagt PGA. lyn nedslag eller overspenning. Edit: Jippii innlegg nr. 200 Endret 11. mai 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Tenker på å lage trekabbis, hvordan jorder man det? Er det nødvendig? Du kan jorde det ved og ha en kabel/ledning, mellom alle komponentene i PC'n... Men ikke stol 100% på det jeg sier, er ikke sikker på om det stemmer... Det er en fordel og ha jording, da er det mindre sjangs for at ting i PC'n blir ødelagt PGA. lyn nedslag eller overspenning. Edit: Jippii innlegg nr. 200 Du sier at man ikke må stole 100% på det du sier om jording. Men hvordan blir det da i disse Sunbeam kabinettene i acryl (tenker da på hdd), siden du skriver at "alle" komponentene burde ha jording?? Endret 11. mai 2004 av k_drey Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kjører selv PC'n ujordet, ikke noe preblemer med dette enda..Men microfonen skurrer om du ikke har jording, samme hvilken mic du har. PS: Grunnen til at jeg ikke har jording er at jeg ikke har kontakter med jording i kjelleren Hmmm ,hjemmesnekra elinstallasjon ? Det er vel påbudt med jording i en kjeller . Lenke til kommentar
EJN Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Trodde alle komponenter i en PC ble jordet gjennom strømforsyningen jeg? Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Tenker på å lage et trekabbis. Og så ta vinkelslipern og skjære ut den delen av et gammelt kabinett som pci korta og hk er festet i, og sette dette inn i trekabbiset. Da blir det vel jordet? Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Kjører selv PC'n ujordet, ikke noe preblemer med dette enda..Men microfonen skurrer om du ikke har jording, samme hvilken mic du har. PS: Grunnen til at jeg ikke har jording er at jeg ikke har kontakter med jording i kjelleren Hmmm ,hjemmesnekra elinstallasjon ? Det er vel påbudt med jording i en kjeller . Kansje det er påbudt nå men hvis elinstallasjonen ble satt opp før loven trede i kraft er de val bare påbudt å sette jording neste gang de bytter ut netverke. Hvis jeg ikke tar helt feil så måtte man vel bare ha jording på kjøkken og bad før. Tenker på å lage et trekabbis. Og så ta vinkelslipern og skjære ut den delen av et gammelt kabinett som pci korta og hk er festet i, og sette dette inn i trekabbiset. Da blir det vel jordet? Det er psuen som er jordet så alt som skal jordes må få kontakt med den på en måte. Så for å få HK jordet må du da strekke ledning til metall veggene til psu. Edit: +et på noe og rettet opp leifer. Endret 11. mai 2004 av Kalle88 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 ja noe er gale med min pc/kabinett! vist jeg setter strøm ledningen inn i en ugjoret stikkontakt så får jeg støt når jeg tar borti kabinettet! men heldigvis funker det bra vist jeg bruker gjoret stikkontakt da Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Blir ikke jord i en pc(de sorte ledningene fra PSU) tatt ut i senter av trafoen? Dette er jo mulig og da slipper man jo jord fra stikkontakten. Dette vil jo ikke jorde kabienttet, men forsyner elektronikken i en pc med jord. Grunnen til at noen får støt fra en pc er vel enten fordi det er de som er ladet med statisk elektrisitet eller at strømforsyningen er dårlig skjermet slik at det induseres spenninger fra trafoen over i kabinettet. Jeg selv hadde 100v AC mellom meg og pc'n før jeg fikk jordet kontakt til den, men tok jeg på pc'n så ble jeg jord og da sank spenningen til kun et par volt fordi det var for lite strøm. Lenke til kommentar
phreak-z Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hmmm ,hjemmesnekra elinstallasjon ? Det er vel påbudt med jording i en kjeller . hmm.. har ikke jording i kjellern min heller.. og det anlegget var det elektrikere som la opp for en 6-7 år siden.. grr.. %¤%( elektrikere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå