Gå til innhold

Kan min venn få tilbake pengene?

Anbefalte innlegg

Hun kjøpte nokia 6230 til 4995kr uten abn. på telebutikken og fortalte meg det 2 dager senere. Jeg sa den bare kostet 3799 på lefdal og hun 'angret' på kjøpet og ville spørre om pengene tilbake siden hun bare hadde brukt det i 2 dager. Men selgere hadde sagt basta nei. Har hun krav til å få omgjort kjøpet?

Dette var ingen internettkjøp. Hun har kvitering og mobil esken og alt som fulgte med.

Endret av nag-sinn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til en annen telebutikk å se på en telefon. Etter en stund spør du selgeren om det er angrefrist (noen utsalgssteder har sånn, som elkjøp) vist du event ikke likte telefonen. Sier selgeren ja, så sier du at du skal tenke på det å kansje komme tilbake neste dag.

Neste dag går du i butkken der du kjøpte den overprisa telefonen og slår i bordet med det du fikk vite dagen før.

Lenke til kommentar

Ingen angrefrist her nei.

Selger er i sin fulle rett til å si nei til å ta varen tilbake.

Og som Christian86 sier her: Sjekk priser først. Man kan nemlig ikke angre seg siden. Og "alle" vet at prisene varierer enormt fra butikk til butikk - det gjelder IKKE bare mobiler!

Lenke til kommentar
Gå til en annen telebutikk å se på en telefon. Etter en stund spør du selgeren om det er angrefrist (noen utsalgssteder har sånn, som elkjøp) vist du event ikke likte telefonen. Sier selgeren ja, så sier du at du skal tenke på det å kansje komme tilbake neste dag.

Neste dag går du i butkken der du kjøpte den overprisa telefonen og slår i bordet med det du fikk vite dagen før.

Og poenget var?

Om Hansen seier at det er ok, så betyr det ikkje at du kan gå å låne Jensen sine ting.

Kva ein butikk praktiserer er nødvendigvis ikkje det same som ein anna butikk i samme kjede gjer.

mvh

JanEiirk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...