Gå til innhold

Kan en lagre rett til miniDV fra analog inn?

Anbefalte innlegg

Halloen.

Skal etterhvert ta fatt på å digitalisere masse filmer fra da jeg var liten og slikt noe. Derfor lurte jeg på om jeg kan koble mitt digitale kamera rett til en VHS spiller, for så å ta rett opp på kamera? Eller må jeg legge dette inn på ps'n først, for så å føre tilbake til MiniDV? Ser for meg å spare masse tid ved å legge rett på miniDV, for så å redigere mer når vinteren kommer eller noe.

Har et Canon MVX250i om det skulle være til hjelp

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke noe om kameraet ditt utenom det jeg leser på utenlandske nettsider, hvor det framgår at kameraet har S-Video-inngang. Hvilket vil si at hvis VHS-spilleren din har S-Video-utgang, kan du koble dem sammen og overføre rett fra VHS til MiniDV. Om kameraet også har lydinngang framkommer ikke av det jeg har funnet av info om kameraet, men du må nødvendigvis også ha det hvis du skal få overført lyden, siden S-Video kun overfører bildet.

Lenke til kommentar

Ok, takk takk Beatnik. Det har nok egen lydinngang, så det skulle funke bra. Kan vel bruke en Scart i ene enden, og s-video og lyd i andre da.

Da kan jeg vel bare ta fatt på den lange jobben med digitaliseringen...

Kanskje noen har tips om en plass de selger kvalitetsfilmer for en billig penge? MiniDV...

Lenke til kommentar

Vær OBS på at VHS-spillere vanligvis ikke har S-video utgang, heller ikke via scart. Men kameraet har en AV-inn/ut for både composite video og stereo lyd. HVis kameraet stilles i vcr-modus, så vil det ta opp fra enten S-video + lyd, eller fra composite-video + lyd. Sørg for å koble til bare en av videosignal-typene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis kameraet har "pass-through" - på godt norsk kalt signalgjennomgang - skal dette gå som smurt. Dessverre har ikke kameraet mitt det, så jeg har ingen personlig erfaring med det, men har lest og hørt at resultatet blir vel så bra som med diverse konverteringsbokser som bl.a. Pinnacle lager.

Lenke til kommentar

Jeg har en Canon MV650i med s-video, analog+stereo og dv. Når jeg kobler kompositt fra tv til kamera kommer tv-bildet på lcd skjermen men når jeg prøver å ta det opp så tar det opp på sd-kortet som mjpeg eller stillbilder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...