Gå til innhold

treig oppstart... KJIPT!

Anbefalte innlegg

MIN PC BRUKER UUUUTROOOLIG LANG TID PÅ Å STARTE OPP! Ca 2 minutter eller mer! Jeg har win2k pro. Jeg lurer på om problemet kan ligge i ram'en, jeg har 2 256 sd-rambrikker en pc 100 og en pc133. Kan forskjellig bus hastighet ha noe å si? Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Dette er veeldig kjipt :sad: hvis man f.eks. bare skal skrive ut en side og sånne ting som tar kort tid å utføre.

Takknemlig for svar!

MVH Alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror at hastigheten på ram-brikkene også spiller en rolle her. hvilken hastighet har du på ram-sloten på hk'et? 100mhz? prøv å ta ut av den på 133 først, så bytter du.

en generell regel er at man ikke skal blande ram med forskjellige hastigheter, og at man ikke skal blande ram av forskjellig type (sdram+ddr-ram i et hk som støtter begge typer)

håper at dette var til hjelp

Lenke til kommentar

Heisann.

Du det har seg slik at siden du kjører to forskjellige bus hastigheter på ramen, utnytter du ramen dårlig. Maskinen kjører begge rambrikkene på den dårligste bus-hastigheten, altså 100 på begge..

selg 100 ramen og kjøp en ny 133.

Dette tullet om netverkskortetvet jeg ikke noe om, siden jeg selv har integrert nettverkskort og har ***** kjapp oppstart :=

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på det samme.

Jeg kjører winxp..

Quote:

On 2002-04-08 10:45, SAGE skrev:

I tillegg bør du gå inn og sette tida den skal vise oppstartsalt. til 0, hvis du ikke har gjort dette.

---->egenskaper for datamaskin---->oppstartsalt.osv..

vil dette si systemegenskaper/avansert/oppstart og gjenopprettning:

tiden opprativlisten skal vises? Hos meg står den på 30 s. går oppstarten raskere hvis jeg setter denne til 0 s?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 08:22, alexio skrev:

Jeg må nesten ta en titt på de nettverksgreiene, hvordan får man nettverkskortet til å ikke motta ip automatisk??

Alexio

Siden du bruker win2k, så kan du bare gå inn på maskinvarebehandlingen og deaktivere nettverkskortet. Trenger du det siden, så bare aktivere d uten å reboote... :smile:

Lenke til kommentar

ja..... Nå vet jeg jo litt om pc selv, men har ingen aning om de oppstartsalt-sakene dere prata om... Kan dere si sånn ca hvilke mapper og filer jeg skal inn på? jeg finner ingen "systemegenskaper" eller noen ting jeg...kjører som sagt win2k... En annen ting, jeg har adsl og er egentlig ikke så veldig interessert i å aktivere og deaktivere nettverkskortet i et eneste kjør og mas, jeg har også et 3com kort som jeg ikke får opp i nettverk, men et cnetpro-kort går opp, hva gjør jeg??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...