TMH Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 God kveld! Jeg er på jakt etter en (billig) bærbar, helst HP eller Toshiba, som ikke bråker så mye. Noen forslag? NEI, IKKE Medion, ECS, Whitebox, Aopen, Tundra, Fujitsu Siemens eller annet crap som går i stykker bare du åpner pappesken og med garanti som varer til du har satt i stikkontakta! Takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 NEI, IKKE Medion, ECS, Whitebox, Aopen, Tundra, Fujitsu Siemens ... Foran disse foretrekker du HP og Toshiba? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Ja, tenk, det gjør jeg faktisk! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Han har sikkert erfaring med alle disse merkene, og alle maskinene har gått i stykker da han åpnet esken... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 NEI, IKKE Medion, ECS, Whitebox, Aopen, Tundra, Fujitsu Siemens Fujitsu Siemens har da to års garanti på mange av sine modeller... Om de går i stykker i løpet av de første tre årene, er det uansett ikke et problem, da du har noe som kalles reklamasjon. Medion og Aopen er heller ikke av dårligere kvalitet, men de støyer gjerne mer, eller er klumpete. Om du vil ha seriøse svar, så burde du lage en seriøs post. (Og om det er stabilitet og kvalitet du er ute etter, er det utvilsomt bedre utvalg i FS-produktrekken enn i rekken av bærbare pavillion (trust me on this, jeg jobber med det til daglig)) Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Han er sikkert klar over at de aller fleste merker er laget av de samme fabrikkene og, siden han spesifikt nevner de samme maskinene med forskjellige klistermerker. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Javel, så er det noen som er uenige med meg. Fujitsu er akseptabelt, særlig det med garanti. Hørt om mye feil på (Særlig Dell) Tundra, Medion, ECS og Whitebox Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Om de går i stykker i løpet av de første tre årene, er det uansett ikke et problem, da du har noe som kalles reklamasjon. 5 faktisk Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 En liten ting til: Om du har så bred erfaring med laptops (du nevner jo 8 merker), så er det rart at du kommer hit for hjelp. Om du faktisk har erfaring med disse maskinene, og du ikke klarer å trekke en konklusjon, vil jeg anbefalle deg å lese tester rundt omring på nettet. du kan begynne her: Barbara.No - Testsiden Det ligger også gode tråder ellers på forumet, som du kan kose deg med. De finner du her: Forumets søkefunksjon Og én liten ting til: Om du har opplevd garanti som bare gjelder til du plugger maskinen i stikkontakten, vil jeg anbefale deg å pakke ut datamaskinen før det har gått 364 dager, 23 timer og 59 minutter... Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Fem år? På hvilke maskiner, og hvor mye tillegg for det, 5 000kr? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 5 faktisk Ikke alle komponentene har 5 års reklamasjon.. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 HAHA, så morsomme dere er, har dere aldri hørt om litt overdrivelser, eller tar alle her på forumet alt så grav alvorlig? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 JA, har tittet litt rundt der, nei Barara.no tester langt i fra ALLE maskiner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 HAHA, så morsomme dere er, har dere aldri hørt om litt overdrivelser, eller tar alle her på forumet alt så grav alvorlig? Uansett, kanskje Dell er et alternativ? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 HP Pavilion ZE4513 f. eks. Noen som har erfaringer med den? støy, ytelse osv. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 En datamaskin som er solgt hel (mao. at den ikke kommer i deler) er det 5 års reklamasjon på. Dette gjelder både bærbare og stasjonære. Dette er fordi den datamaskin er ment å vare "vesentlig lengre enn 3 år". Til og med mobiltelefoner over 2000kr (verdi uten subsidiering) har 5 års reklamasjon. Dette gjelder på alt bortsett fra batteri. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Har tittet på Dell. Det blir fort dyrt når du finner ut hvilke spesifikasjoner du vil ha. Dessuten har jeg hørt mye om Dell (om kvalitet). Lenke til kommentar
Mordar1 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 HP Pavilion ZE4513 f. eks. Noen som har erfaringer med den? støy, ytelse osv. hvorfor skrev du ikke det med engang, istedet for alle "erfaringene" din med laptopene? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 En datamaskin som er solgt hel (mao. at den ikke kommer i deler) er det 5 års reklamasjon på. Dette gjelder både bærbare og stasjonære. Dette er fordi den datamaskin er ment å vare "vesentlig lengre enn 3 år". Til og med mobiltelefoner over 2000kr (verdi uten subsidiering) har 5 års reklamasjon. Dette gjelder på alt bortsett fra batteri. Det har jeg aldri hørt om. 1 års garanti er vanlig, noen har 2 og 3 (som Fujitsu-S), og noen du kan kjøpe opptil 4 års garanti på, men dette pleier å koste 2-3000kr Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg har selv Dell, og er storfornøyd både med kvalitet og service. Så alt ved Dell er vel ikke negativ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå