Gå til innhold

Billige bærbare som ikke går i stykker med en gang

TMH

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg er på jakt etter en (billig) bærbar, helst HP eller Toshiba, som ikke bråker så mye. Noen forslag?

NEI, IKKE Medion, ECS, Whitebox, Aopen, Tundra, Fujitsu Siemens eller annet crap som går i stykker bare du åpner pappesken og med garanti som varer til du har satt i stikkontakta!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
NEI, IKKE Medion, ECS, Whitebox, Aopen, Tundra, Fujitsu Siemens ...

Foran disse foretrekker du HP og Toshiba?

:nei:

Lenke til kommentar
NEI, IKKE Medion, ECS, Whitebox, Aopen, Tundra, Fujitsu Siemens

Fujitsu Siemens har da to års garanti på mange av sine modeller...

Om de går i stykker i løpet av de første tre årene, er det uansett ikke et problem, da du har noe som kalles reklamasjon. :nei:

Medion og Aopen er heller ikke av dårligere kvalitet, men de støyer gjerne mer, eller er klumpete.

Om du vil ha seriøse svar, så burde du lage en seriøs post. :roll:

(Og om det er stabilitet og kvalitet du er ute etter, er det utvilsomt bedre utvalg i FS-produktrekken enn i rekken av bærbare pavillion (trust me on this, jeg jobber med det til daglig))

Lenke til kommentar

En liten ting til: Om du har så bred erfaring med laptops (du nevner jo 8 merker), så er det rart at du kommer hit for hjelp. Om du faktisk har erfaring med disse maskinene, og du ikke klarer å trekke en konklusjon, vil jeg anbefalle deg å lese tester rundt omring på nettet. du kan begynne her:

Barbara.No - Testsiden

Det ligger også gode tråder ellers på forumet, som du kan kose deg med. De finner du her: Forumets søkefunksjon

Og én liten ting til: Om du har opplevd garanti som bare gjelder til du plugger maskinen i stikkontakten, vil jeg anbefale deg å pakke ut datamaskinen før det har gått 364 dager, 23 timer og 59 minutter... :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
HAHA, så morsomme dere er, har dere aldri hørt om litt overdrivelser, eller tar alle her på forumet alt så grav alvorlig?

:dontgetit:

Uansett, kanskje Dell er et alternativ?

Lenke til kommentar

En datamaskin som er solgt hel (mao. at den ikke kommer i deler) er det 5 års reklamasjon på. Dette gjelder både bærbare og stasjonære. Dette er fordi den datamaskin er ment å vare "vesentlig lengre enn 3 år".

Til og med mobiltelefoner over 2000kr (verdi uten subsidiering) har 5 års reklamasjon.

Dette gjelder på alt bortsett fra batteri.

Lenke til kommentar
En datamaskin som er solgt hel (mao. at den ikke kommer i deler) er det 5 års reklamasjon på. Dette gjelder både bærbare og stasjonære. Dette er fordi den datamaskin er ment å vare "vesentlig lengre enn 3 år".

Til og med mobiltelefoner over 2000kr (verdi uten subsidiering) har 5 års reklamasjon.

Dette gjelder på alt bortsett fra batteri. 

Det har jeg aldri hørt om. 1 års garanti er vanlig, noen har 2 og 3 (som Fujitsu-S),

og noen du kan kjøpe opptil 4 års garanti på, men dette pleier å koste 2-3000kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...