Gå til innhold

Formateringsprogram ol.

Anbefalte innlegg

Halla balla!

Jeg har nettop fått stengt internetten siden jeg tydeligvis sender ut masse virus. Nå har jeg ordnet det, men jeg skal formatere.

1Hvilket program bør jeg bruke, eller kan jeg fikse dette i i cmd? (jeg har ikke formatert på xp før :hmm: )

Jeg har også delt hardisken min i to deler (60gig*2=120gig hd) Hvordan kan jeg slå hardisken om til en HD og ikke delt?

Hvilket anti-virus og brannmur program kan derre anbefale som ikke tar for mye resurser eller som jeg må knote mye med?

Hvis 2pc'er har samme xp licens instalert og begge oppgraderer til den nyeste servic packen.

Vil noen av oss få noen problemer selv om vi har plugga i samme internett hub?

Tusen takk for alle svar :D

Edit: Fiksa litt mellomrom. Sorry, tenkt ikke på det :)

Endret av ostov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du setter opp i BIOS at du vil boote fra XP-CD'en, fikser XP både partisjonering og formatering. Bare følg instruksjonene underveis...

Når det gjelder AV/FW finnes det en helt grei gratis i ett år løsning her: http://www.my-etrust.com/microsoft/

Når det gjelder 1 lisens og 2 maskiner... Overlater det til andre å svare på, men jeg er redd du kan få problemer...

Endret av trn100
Lenke til kommentar

formatere : start opp fra xp platen og ta det derifra

Slå sammen : Bruk partition magic (eller andre program til det)

antivirus / brannmur : Pccillin er meget bra

2 pc'er med samme serial : Burde ikke by på problemer, men er ikke akkurat lovlig.

Neste gang du spør, kan du lage litt luft her og der, var veeeeldig vanskelig å lese alt du spurte om ;)

Lenke til kommentar

Start maskinen på nytt med WinXP platen inni.

Når du kommer til valget hvor du skal innstallere WinXp, så slett begge partisjonene som er der.

Så lager du en ny partisjon og installerer der! Installasjonsprogrammet formaterer for deg (velg NTFS da dette er et raskere filformat).

Lykke til =)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke kommentere det andre allerede har svart tilstrekkelig på.

Når det gjelder antivirus og brannmur, er Norton AntiVirus og Norton Internet Security bra og anerkjente programmer, men de er ikke gratis.

ZoneAlarm er en bra brannmur, som også er gratis for privat bruk, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...