kelly_who Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Canon EF 24-70mm f/2,8L USM * Canon EF 17-40mm f/4,0L USM Canon EF 16-35mm f/2.8L USM Dette er tre objektiver det står mellom når jeg nå skal handle. Så hadde jeg et parr spørsmål til dere. - Jeg kunne veldig tenke med at objektivet hadde en fast lengde, altså at den ikke forandrer seg når man zoomer (hva kalles slike objektiver) Så blir jeg ikke klok på om disse gjør det. Spesielt det øverste som er mitt førstavalg. - Så lurer jeg enkelt og greit på om noen har erfaring fra disse objektivene. Det erjo L serien til Canon så man skulle tro at det var bra, men... Vennlig Hilsen Kelly Endret 10. mai 2004 av kelly_who Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Alle tre objektivene har I/R betegnelsen, Internal-/Rear focusing, så frontlinsa skal ikke bevege seg når du fokuserer. Ellers kommer det vel an på hvor mye vidvinkel du trenger, og hvor mye penger du har... Lenke til kommentar
kelly_who Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Ok, så det er slik man ser det, glimrende. Pengene er ikke noe problem, har sjekket det. Det dyreste ligger på ca 14 000, og det billigste på 12 000 helt overkommelig, men nå så jeg at det øverste (24-70) ligger til salgs på Foto.no, men liker ikke kjøpe brukt, men har man ikke vanlig kjøpslåv ved kjøp hos privatpersoner? så hvis jeg ser en skade kan jeg retunere objektivet og forlange pengene tilbake? mvh Kelly Lenke til kommentar
Elph Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg har selv Canon EF 24-70 f2,8 L USM til min Canon EOS300D og kan ikke få skrytt nok, et herlig objektiv! Men lengden på objektivet endrer seg når du zoomer, det er lengst ved vidvinkel (24mm) tipper det har med solblenderen å gjøre, da skygger ikke denne for objektivet, men vet ikke. Fronten roterer dog ikke på objektivet. Savner ikke mere vidvinkel selv i øyeblikket, men det avhenger jo av hva og hvor man fotograferer. Skal jeg ha mer vidvinkel etterhvert blir det nok 17-40 varianten, pga prisen Kan ellers anbefale EF 70-200 f2,8L USM dersom du vil ha en tele, er kjempefornøyd, droppet IS pga pris, men mange mener det er gull og ha. MEd disse to objektivene har jeg det jeg trenger, skal legge til en 1,4x telekonverter etterhvert. (gir f4 og kan kun brukes på 70-200 av de to L objektivene jeg har) Lenke til kommentar
kelly_who Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Ok, det høres bra ut, men liker ikke at lengden forandrer seg, er den ikke veldig motakelig for støv og vann/fukt? Bruker objektivene mye til Snowboard/ski fotografering så da kan det bli litt snø med i "bildet"... Har 70-200 linsen, kan si meg enig i deg, droppet også IS pga pris, Fotograferer mest i sollys, så derfor passet det best. Super linse! men som sagt, har bare hørt skryt om objektivet, så det blir nok det jeg kjøper, hvis ikke noen har en innvendig mot fukt og støv problemet? mvh Kelly Lenke til kommentar
Elph Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det sies vel at Canon's L serie er godt sikret mot støv/fuktighet, så jeg tror vel ikke det er noe problem, sikkert mer kritisk i overgangen mellom objektiv/kamera vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå