Gå til innhold

Resirkulering av kobber, hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tak i en diger og gammle spesialtrafo og lurer på om den kan brukes til noe.

Jeg vet man kunne levere kobber hos skraphandleren før og få penger for det. (ca 12 kr/kg på begynnelsen av 80-tallet.) Kan man det nå? Noen som vet prisen?

Hva med Jern da?

Jeg har ca 50-100 kg kobber (Det er ganske rent det som brukes i trafoer)

Jeg har ca 50-100 kg Jern (Det er "høyrent" jern som brukes i jernkjerner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som bamsefar sier; sikkert mange på forumet her som leter etter kobber. Jeg bl.a. kjøpte en kobberblokk fra en her på forumet for ikke så lenge siden.

Men det avhenger jo av formen på kobberplaten/ -klumpen eller hvordan den nå ser ut..

Lenke til kommentar

Kobberet er i form av skinner. Jeg har ikke sett denne tykkelsen som standard noen plasser før, men det er ca 2mm tykke og ca 20mm brede skinner. En drøss med meter selvsagt. Jeg har tilgang til ovner for omsmelting på jobben så kanskje jeg får mer for det om jeg smelter det og selger det i form av passende blokker? Noen som er interresert? evt. hvilken form og størrelse tror dere passer best for salg?

Jeg bor i Trondheim, men det er kanskje noe tilsvarende metallgjenvinning her?

Lenke til kommentar

Åååå så enkelt .... *klaske seg i panna* :blush:

ca 18 kroner per kilo er vel omentrent som jeg hadde forventet. Men det lønner seg vel sikkert å lage blokker av det og selge de dyrere :devil:

PS. Har blitt arbeidsløs for øyeblikket så det kan sikkert være lurt å ha noe å gjøre om dagene og atpåtil tjene litt svarte penger (Har fortsatt kontor og tilgang til verksted på gammeljobben).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...