jflusund Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hvordan kan jeg programmere mitt html email form på enklest mulig måte? html filen er ok, prøvde kun mailto: men den sender jo bare mailen til Microsoft outlook, til utboxen og ikke lenger..? Jeg er litt lost, prøvde å finne script til php, men fant ingen som passer til mitt formål. Så prøvde jeg å finne noe i Perl..er jeg på rett spor? Kan noen gi meg tips? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du må nok bruke et serverside språk som f.eks PHP. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 http://www.raweb.net/index.php?side=ramailv2 Sjekk ut den. Kan være litt vrien å sette opp, men funker fett. Husk at serveren må ha støtte for php! Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) De fleste webhoster (også gratis fra f.eks online) har formail eller lignende som lar deg sende e-post. Du kan også, som SirIce sier laste ned ferdiglaget php/perl e.l. kode som du kan bruke dersom webhosten din støtter dette. Endret 10. mai 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post"> <p><span class="tekstomr">Name *</span> <input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"><br> <span class="tekstomr">Email *</span> <input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost"><br> <span class="tekstomr">Message *</span> <textarea type="textarea" name="tekst" rows="5" cols="40"></textarea><br> Fields marked * must be filled in<br /> <input type="submit" class="knapp" name="submit" value="Send"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="reset"> </p> </form> <?php if ($submit) { if (!$navn) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$epost) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$tekst) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en beskjed</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "mail fra predicted.net"; // Her velger du tittel. $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $navn ($epost) Tekst: $tekst Senders ip: $ip "; $headers = "Fra: $navn\r\n"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> er greit mailskjema som logger senders ip, du får med mailadressen og navn. Dersom noen av de obligatoriske feltene ikke er fylt ut vil sender få beskjed om å fylle ut det som mangler kan sees i bruk her: link Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Smidt: Kjører du register_globals on? Trådstarter: hvis du vil bruke smidt's script må du mest sansynlig skrive det om.. de fleste variablene må byttes ut med $_POST[variabel].. Lenke til kommentar
jflusund Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Prøvde den ja, den var jo veldi kort og grei, kansje jeg klarer å putte inn flere felt her, jeg må nemlig også bruke checkbox/radiobuttons. Kan jeg bare skrive inn; <input name="I would prefer to be contacted by" type="checkbox" id="I would prefer to be contacted by" value="Email"> Og så putte inn: $message = " Navn: $navn ($epost) Tekst: $tekst Senders ip: $ip I would prefer to be contacted by: $I would prefer to be contacted by "; noe slikt?? Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Serverside, men ikke på DIN server: <form method="post" action="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]"> <!-- husk å sette inn din egen adresse her --> <input type="hidden" name="subject" value="Kontakt"> <input type="hidden" name="returnurl" value="fullfort.html"><!--- Husk å endre denne til din egen "Takk, mailen er nå sendt"-side --> <table> <tr> <td> Navn: </td> <td> <input name="Navn" type="text" size="35"> </td> </tr> <tr> <td> E-post: </td> <td> <input name="E-post" type="text" size="35"> </td> </tr> <tr> <td> Emne: </td> <td> <input name="Emne" type="text" size="35"> </td> </tr> <tr> <td valign="top"> Melding: </td> <td> <textarea name="Melding" cols="30" rows="20"></textarea> </td> <tr> <td></td> <td> <input type="submit" value=" Send "> <input type="reset" value=" Tøm skjemaet "> </td> </tr> </table> </form> Endret 10. mai 2004 av PT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jupp, det kan funke, men det er lettere hvis du endre name til f.eks. kontakt, slik at variabelen ikke blir så utrolig lang. Lenke til kommentar
jflusund Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 $medlemskap\n. Hva betyr \n? Hvordan får jeg den til å velge kun den avsjekkede boxen? Nå får jeg bare dette på mailen, hvordan får jeg den til å sende kun den boxen som er avsjekket? How to contact me: $I would prefer to be contacted by email How to contact me: $I would prefer to be contacted by telephone Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 \n betyr linjeskift, men du må ha "" (doble fnutter) rundt, ellers tror PHP at det er en del av variabelnavnet. Du har både id og name i <input>-taggen din. Kan hende at id "overstyrer" name. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Serverside, men ikke på DIN server: <form method="post" action="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]"> <!-- husk å sette inn din egen adresse her --> <input type="hidden" name="subject" value="Kontakt"> <input type="hidden" name="returnurl" value="fullfort.html"><!--- Husk å endre denne til din egen "Takk, mailen er nå sendt"-side --> <table> <tr> <td> Navn: </td> <td> <input name="Navn" type="text" size="35"> </td> </tr> <tr> <td> E-post: </td> <td> <input name="E-post" type="text" size="35"> </td> </tr> <tr> <td> Emne: </td> <td> <input name="Emne" type="text" size="35"> </td> </tr> <tr> <td valign="top"> Melding: </td> <td> <textarea name="Melding" cols="30" rows="20"></textarea> </td> <tr> <td></td> <td> <input type="submit" value=" Send "> <input type="reset" value=" Tøm skjemaet "> </td> </tr> </table> </form> Hørt om <label> ?? Dette er table misbruk på det groveste...! Lenke til kommentar
jflusund Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) nå virker det!! Bare en ting, det står takk for eposten hele tiden, også før jeg trykker send.. Endret 10. mai 2004 av Britt Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Serverside, men ikke på DIN server: Hørt om <label> ?? Dette er table misbruk på det groveste...! Joda, men jeg har ikke giddet å lære meg det enda *lese på w3schools.com* Endret 10. mai 2004 av PT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå