odd Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hallois, allesammen. Har akkurat kjøpt meg nytt kabinett(Chieftec Dragon DG-01w), hovedkort(Abit kt7a-raid), og prosessor(AMD XP1800+). Hadde fra før av GeForce 256 DDR skermkort, 256 MB RAM-brikke, 40GB HDD,++. Når jeg starter opp maskinen (etter å ha satt det sammen!), vil den ikke boote opp. Power-on lampa lyser, viftene på HK går, men den vil ikke boote! Jeg har prøvd å cleare CMOS'en, uten effekt. Er det noen som har noen forslag på hva som kan være galt/ evt hva jeg har gjort galt? Takker for alle forslag :smile: Lenke til kommentar
555 Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 har du en gammel duron l no kan du prøve med den. det er ikke sikkert hovedkortet støtter amd xp før bios oppdatering Lenke til kommentar
julle Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei Du må ha ver 1.3 + eventuell bios oppgradering for at det hovedkorte skal støtte AMDXp. Ellers røsk ut alt unntatt skjermkort og bruk minimum ram. Ta av HD & floppy kabel fra hovedkortet. Julle _________________________________ SSDD - same shit, different day [ Denne Melding var redigert av: julle på 2002-04-07 19:48 ] Lenke til kommentar
odd Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Ifølge Komplett, der jeg kjøpte utstyret, skulle den støtte Athlon XP. HK-esken har dessuten klistremerke på som sier at den er XP-klar. Er klar over at dette ikke er noen sikker bekreftelse på at den faktisk tar XP, men har ingen bedre muligheter for å sjekke dette. Dessuten skulle vel BIOS-en starte uavhengig av om prosessoren fungerer eller ikke? Får ikke en gang det velkjente piipet i starten... Lenke til kommentar
realace Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei! sikker på at du har satt viftekontaktene på rett plass?? og at strøm pluggen sitter godt nedi? Forøvrig.... ALLE kr7a-r kort fungerer med XP, også de under V1.3 På mitt V1.1 kort står Cpu som 1,466 XP i bios og har ikke hatt noe krøll etter skiftet... Lenke til kommentar
mammut Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hadde det samme problemet vifte pluggen på stå i rett fan header kontakt altså hvis ikke tror den at den ikke får noe kjøling da starter den ikke ...Helt idiotisk av abit mange har slitet med dette. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 realace: det er KT7A, og ikke KR7A han snakker om. Lenke til kommentar
realace Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Hei! Beklager, men det ble en skrivefeil der... Mente ikke KR men KT selvfølgelig. KR sier jo seg selv? Mvh Realace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå