Gå til innhold

Problem med kt7a-raid HK

odd

Anbefalte innlegg

Hallois, allesammen.

Har akkurat kjøpt meg nytt kabinett(Chieftec Dragon DG-01w), hovedkort(Abit kt7a-raid), og prosessor(AMD XP1800+).

Hadde fra før av GeForce 256 DDR skermkort, 256 MB RAM-brikke, 40GB HDD,++.

Når jeg starter opp maskinen (etter å ha satt det sammen!), vil den ikke boote opp. Power-on lampa lyser, viftene på HK går, men den vil ikke boote!

Jeg har prøvd å cleare CMOS'en, uten effekt.

Er det noen som har noen forslag på hva som kan være galt/ evt hva jeg har gjort galt?

Takker for alle forslag :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du må ha ver 1.3 + eventuell bios oppgradering for at det hovedkorte skal støtte AMDXp. Ellers røsk ut alt unntatt skjermkort og bruk minimum ram. Ta av HD & floppy kabel fra hovedkortet.

Julle

SSDD - same shit, different day

[ Denne Melding var redigert av: julle på 2002-04-07 19:48 ]

Lenke til kommentar

Ifølge Komplett, der jeg kjøpte utstyret, skulle den støtte Athlon XP. HK-esken har dessuten klistremerke på som sier at den er XP-klar.

Er klar over at dette ikke er noen sikker bekreftelse på at den faktisk tar XP, men har ingen bedre muligheter for å sjekke dette. Dessuten skulle vel BIOS-en starte uavhengig av om prosessoren fungerer eller ikke? Får ikke en gang det velkjente piipet i starten...

Lenke til kommentar

Hei!

sikker på at du har satt viftekontaktene på rett plass?? og at strøm pluggen sitter godt nedi?

Forøvrig.... ALLE kr7a-r kort fungerer med XP, også de under V1.3

På mitt V1.1 kort står Cpu som 1,466 XP i bios og har ikke hatt noe krøll etter skiftet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...