angry_norwegian Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Skal kjøpe dette oppsettet, og lurer på om noen kan anbefale et kabinett med to 12cm vifteplasser. Har sett et par modeller, men de har vært temmelig tunge. Vil ha et ikke for tungt kabinett. Det bør heller ikke være altfor dyrt, siden jeg ikke er en erfaren modder, og vil ha noe å leke/øve meg på Skal sikkert lage plass til en vifte til, og kanskje et passivt luftinntak. Ellers har jeg vurdert Lian Li, men det blir litt dyrt, siden BTX standarden kommer nå, og jeg sannsynligvis bare skal ha kabinettet i et år, omtrent... Edit: Vil forresten ha minst 350w PSU. Endret 10. mai 2004 av o-haavard Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Sjekk ut Colorcase Air Black... Koster ikke mye og følger med 2x120mm vifter. (en i front og en bak) PSU er ikke inkludert, men kjøper du en 340-400w ved siden av, holder jo den ei stund... "Air Black" "Air Blue" "Air Silver" Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Takk for tilbakemelding, men den modellen hadde en 80mm i bakkant...men likevel virker det som et greit kabinett. Skal ikke legge mye i det. Kan godt sage litt selv, er jo ikke så nøye på et så billig kabinett! Hadde tenkt å gå for et Lian Li kabinett, men da jeg fant ut at BTX-standarden kommer snart, legger jeg det på is. Kjøper heller det til neste års oppgradering... Lenke til kommentar
gwandarion Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det er to 120mm plasser i alle kabinettene i air serien, men det kan monteres 80mm i 120mm plassene. Kabinettet har forøvrig tre temp. sensorer, led display i front og ti trinns viftekontroll. Har et selv, det er ikke så bra som I&S'n min men det er fint å se på. Men opps det er ikke svart som raidmax, en mellomting mellom dragon grått og svart... Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Jepp, de ser jo fine ut. Er ikke avgjørende, men en hyggelig bonus i tillegg til prisen. Lenke til kommentar
skol Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei, sjekk ut følgende kabinett: Coolermaster STC-T01"Stacker" Du finner den blant annet hos: www.netconnection.no Du har også denne: Antec SLK3700BQE Den får du tak i her: www.hovedkort.no Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Coolermaster kabbiset virker dødsfett. Kan vurdere å legge en del penger i det likevel når det støtter BTX...da kan jeg jo ha det noen år fremover! Dette satte griller i hodet på meg. Vet du om det finnes noen tester på det? Lenke til kommentar
skol Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei, jeg har søkt på google etter tester angående Coolermaster kabinettet, men har ikke funnet noen enda. Husk at kabinettet ble først introdusert under CEBIT messa i mars i år. Jeg sitter selv og sikler etter Coolermaster kabinettet, men det blir ikke før skattepengene kommer på juni tenker jeg Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 12. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2004 Hehe...samme her. Drømmekabinett når det gjelder kjøling, men mulig det blir litt overkill? Trenger man så mye? Jeg vurderer et Colorcase eller et Compucase, med to 120mm vifteplasser. Greit til å begynne med, så kan man sage flere vifteplasser hvis man ønsker. Lenke til kommentar
skol Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei, ifølge produsentsidene følger det med bare 3 vifter og du kan velge om du vil ha med den store 300mm vifta visstnok. http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=STC-T01&other_title=STC-T01CM%20Stacker One 120 x 120 x 25 mm Front Fan (intake) One 120 x 120 x 25 mm Rear Fan (exhaust) One 80 x 80 x 25 mm Top Fan (intake) Cross flow fan for CM Stacker Jeg vil nok ikke kalle det overkill, men det er nå bare meg da Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 H One 120 x 120 x 25 mm Front Fan (intake) One 120 x 120 x 25 mm Rear Fan (exhaust) One 80 x 80 x 25 mm Top Fan (intake) Cross flow fan for CM Stacker Intake i topp? Virka litt rart. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 120 mm vifte både bak og i front er en tanke overkill med det oppsettet. En 80 eller 92 mm på lav hastighet er nok til å kjøle diskene. Med god luftflyt trenger du sannsynligvis ikke vifte i front i det hele tatt. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 H One 120 x 120 x 25 mm Front Fan (intake) One 120 x 120 x 25 mm Rear Fan (exhaust) One 80 x 80 x 25 mm Top Fan (intake) Cross flow fan for CM Stacker Intake i topp? Virka litt rart. Du har rett. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 (endret) glem det ... Endret 12. mai 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg har selv Compucase. Kjøpte fra Mamoz for et lite år siden. Høy kvalitet. Fjernet metallet foran vifteplassen i front, skal fjerne den bak også. Tror jeg må dremmle litt da, jeg brukte bare tang, og det så ikke helt fint ut. Foran er det jo ikke noe stress, da hullet er bak et deksel. Bak blir det mer tydelig. Ellers er det god plass i kassen. Har WaterChill installert, noe som fungerer bra. Skal dog bytte ut radiatoren til EVO 240, da får jeg enda bedre plass. Har tenkt på enkelte løsninger jeg skal mekke, får se hva jeg gidder etter eksamen osv. Lenke til kommentar
skol Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg har selv Compucase. Kjøpte fra Mamoz for et lite år siden. Høy kvalitet. Fjernet metallet foran vifteplassen i front, skal fjerne den bak også. Tror jeg må dremmle litt da, jeg brukte bare tang, og det så ikke helt fint ut. Foran er det jo ikke noe stress, da hullet er bak et deksel. Bak blir det mer tydelig. Ellers er det god plass i kassen. Har WaterChill installert, noe som fungerer bra. Skal dog bytte ut radiatoren til EVO 240, da får jeg enda bedre plass. Har tenkt på enkelte løsninger jeg skal mekke, får se hva jeg gidder etter eksamen osv. Hei, hvilken Compucase er det du har da? Er det kanskje muligheter for å få se kabinettet med vannkjølingen din montert, med mange bilder fra forskjellige vinkler? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 siden det bare er snakk om to disker og en cd/dvd rom og du vill ha noe som er veldig lett så ser jo antec super lanboy glimrende ut. Hvis jeg husker rett så har denne 2*120mm vifter, i tillegg har den den spesielle men geniale diskplaseringen som antec er kjent for. link: http://www.hovedkort.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4856 Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2004 Super Lanboy virker også ok, men går det ikke an å få den uten vindu på siden? Prisen er jo også grei. Ellers takk for all tilbakemld. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 hw.no har jo testa flere avCompucase kabinettene. Tror min personlige favoritt er CI-6A21. 2 x 120mm vifter og det er lett å sage i :-) - Judaz - Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Hei, hvilken Compucase er det du har da? Er det kanskje muligheter for å få se kabinettet med vannkjølingen din montert, med mange bilder fra forskjellige vinkler? Jeg har dette kabinettet. Skal se om jeg får opp bilder litt senere, jeg skal først bli ferdig på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå