Howard Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 ATI snart klar med PCIe-kort Ifølge ATI-veikart som et nederlandsk nettsted har fått tilgang til, skal selskapet være klar til å lansere PCI Express (PCIe)-baserte grafikkort i juni. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har det kommet hovedkort _på_ markedet enda med PCIe enda da? Njaal Lenke til kommentar
Howard Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Har det kommet hovedkort _på_ markedet enda med PCIe enda da? Nei, de lanseres i løpet av de første dagene i juni. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Som forventet, men jeg tror nok ikke disse skjermkortene vil by på merkbar ytelsesforskjell i forhold til tilsvarende AGP8X-skjermkort. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Som forventet, men jeg tror nok ikke disse skjermkortene vil by på merkbar ytelsesforskjell i forhold til tilsvarende AGP8X-skjermkort. Nei, men oppgraderingsmuligheter. Oki.. tror vel egentlig ikke det heller. Blir garantert så mye dritt med chipset o.l. at det vil lønne seg å bytte etter en stund. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er jo 2 år siden ATi sist kom med en ny toppchip (r300), så vil nok gamble på at R480 bare blir en mindre oppgradering ja. Det blir spennende å se om mellom-klasse chip'ene yter respektabelt sammenliknet med 9600xt, eller 9800pro, som man kan få veldig billig nå. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har lagt merke til at de fleste andre forkorter det med PCI-E eller PCIE, altså med stor E. Hvorfor bruker dere liten? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har lagt merke til at de fleste andre forkorter det med PCI-E eller PCIE, altså med stor E. Hvorfor bruker dere liten? Enig, man har jo PCI-X allerede så en god forkortelse for PCI-Express burde isåfall være PCI-E Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Nvida da? når kommer de med PCI-X kortene sine. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er jo 2 år siden ATi sist kom med en ny toppchip (r300), så vil nok gamble på at R480 bare blir en mindre oppgradering ja. Det blir spennende å se om mellom-klasse chip'ene yter respektabelt sammenliknet med 9600xt, eller 9800pro, som man kan få veldig billig nå. legg merke til at det er ett R3X0 kort som er avbildet. DET kommer det nok ikke til å bli noe ytelses hopp på... men senere PCI-E kort, basert på R4x0/NV4X eller senere modeller vil nok kanskje ta nytte av det.. Men er det noen som veit om PCI-E skal bli den nye PCI standarden også, eller om dette bare er til skjermkort?? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 sånn jeg har forstått det så vil PCI-E grafikkort få noe raskere tilgang til systeminnet enn hva AGP kan gi og av den grunn få noe bedre ytelse på oppgaver som krever tilgang på systeminnet Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Det er jo 2 år siden Men er det noen som veit om PCI-E skal bli den nye PCI standarden også, eller om dette bare er til skjermkort?? Såvidt jeg har fått med meg så skal PCI-Express erstatte vanlig PCI, AGP og ISA (oi nå ble jeg nesten litt nostalgisk ) slik at det blir èn portstandard når det gjelder de "monterbare korta" i maskinen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 dual R500 med tiden altså? think about it? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå