Gå til innhold

metall ring med kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-07 19:29, odd skrev:

Heisann.

Sammen med kabinettet jeg har kjøpt, fulgte det med en metall-ring. Er det noen som vet hva den skal brukes til?

På forhånd takk.

for 1000 gang....

den skal sitte rundt led-ledingene.

....søk på forumet...

Lenke til kommentar

Quote:

for 1000 gang....

den skal sitte rundt led-ledingene.

....søk på forumet...

Hvis han lærer seg å søke i forumet så kan du lære deg å søke på nettet... :lol:

Det er da ikke så vanskelig å finne ei side som tester skjermkort... :grin:

Abit KG7 Raid :: AMD TBird 1400 MHz :: 256 MB DDR RAM ::

GeForce 3 Ti200 64 MB :: IBM 60GXP 41GB ::

Creative SB Live! Player 5.1 :: Coolmaster vifte ::

-- Idle temp.: 35 --

[ Denne Melding var redigert av: sanoj_20 på 2002-04-07 22:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 22:13, brickhead skrev:

Skrue, vil ikke den feritt-ringkjernen *øke* induktansen i kablene (som tredd gjennom kjernen to ganger blir en spole med N=1 og kortsluttet kjerne)?

Og vil ikke dette igjen gi en seriell induktiv reaktans mot høyfrekvent støy i kablene?

Oisann! Der stiller du litt av et spørsmål! Jeg sliter med et svar her nå, men reddes vel av "gongongen"?

For "alle" ferdigmaskiner har jo nevnte kabler montért på denne måten, og dermed bør det vel være slik på våre selvbyggerprosjekter også?

Bedre svar har jeg faktisk ikke :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 20:14, borre skrev:

Tror ikke du Eunaas skal si for mye om å søke i forumet... du har dine "bloppere" du også når det gjelder "lette" spørsmål
:grin:
(jeg har sikker mange selv)

nei...hehe er kanskje enig med deg der. men skal jeg være erlig viste jeg ikke om søk tingen før du sa det. (jeg finner foresten aldri noe jeg ser etter der heller)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 01:30, Arctic skrev:

For og være helt ærlig, så droppet jeg ferriten! Ikke var den på min forrige maskin heller, så hvorfor skal jeg bruke den nå?

Jeg droppet den også.Nå har jeg den med meg på Golf-turer istedenfor.Fin-fin til å legge ballen på.. :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 02:25, CIder skrev:

Quote:

On 2002-04-08 01:30, Arctic skrev:

For og være helt ærlig, så droppet jeg ferriten! Ikke var den på min forrige maskin heller, så hvorfor skal jeg bruke den nå?

Jeg droppet den også.Nå har jeg den med meg på Golf-turer istedenfor.Fin-fin til å legge ballen på..
:lol:

Haha! Så kom den til nytte uansett! Teorien stemmer ikke alltid med praksis :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-07 22:56, Skrue skrev:

Quote:

On 2002-04-07 22:13, brickhead skrev:

Skrue, vil ikke den feritt-ringkjernen *øke* induktansen i kablene (som tredd gjennom kjernen to ganger blir en spole med N=1 og kortsluttet kjerne)?

Og vil ikke dette igjen gi en seriell induktiv reaktans mot høyfrekvent støy i kablene?

Oisann! Der stiller du litt av et spørsmål! Jeg sliter med et svar her nå, men reddes vel av "gongongen"?

For "alle" ferdigmaskiner har jo nevnte kabler montért på denne måten, og dermed bør det vel være slik på våre selvbyggerprosjekter også?

Bedre svar har jeg faktisk ikke :sad:

Det Feritt ringen gjør er at den fjerner Lav frekvens støyen (hvis jeg ikke husker helt feil no da..), for att lysene forran ikke skal helt av seg selv begynne og blinke som et "Juletre".. dette er pensum på VK1 Elektronikk, og delvis pensum på GK Elektro....

Nothing is Fun before it get Difficult!

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-04-08 22:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-08 22:19, Red Dog skrev:

Det Feritt ringen gjør er at den fjerner Lav frekvens støyen (hvis jeg ikke husker helt feil no da..), for att lysene forran ikke skal helt av seg selv begynne og blinke som et "Juletre".. dette er pensum på VK1 Elektronikk, og delvis pensum på GK Elektro....

Hehm. Dette visste jeg ikke var pensum. Går på GK Elektro (TAF). Det du sa skapte veldig god mening. Kan høres veldig riktig ut. Sikkert riktig! Lærte jeg noe i dag også. Ikke værst :smile: Og jeg bruker ferriten i mitt chieftec kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...