PC^2020 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hei, jeg har en 80 GB WDC disk (Wd800JB), og nå forsvant den ene partisjonen på disken, vet ikke hva dette skyldes, men disken ahr faktisk skrudd seg av og på når den føler for det.. Trur strømkabern er veldig dårlig. Hva for noe disk verktøy kan jeg bruke for å hente påå filene mine igjen? EDIT: kom over File scavenger 2.1 (http://www.quetek.com/bin/32fsU20.exe) kjører scan nå. BTW: det er kun mp3 filer på partisjonen (26G partisjon, brukt ~4G) Endret 10. mai 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du kan jo prøve med PC INSPECTOR™ File Recovery. Gratis fra http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jepp, EasyRecovery er en ganske bra programpakke. Prøveversjonen funker vel i 14 dager eller noe. Det finnes sikkert noe freeware også. Det eneste du trenger er å sørge for at disken fungerer. Koble til kabelen skikkelig, og kanskje ha kabinettet åpent for bra kjøling av diskene. Du trenger også en ledig plass å "dumpe" de reddede dataene mens redningsoperasjonen pågår. Helst på en annen disk, siden den disken du redder fra tydeligvis ikke er helt til å stole på og siden det vil gå mye raskere. Og så litt moralpreik: Husk jevnlig backup av alt "uerstattelig", og om du har råd: backup av alle ting du vil bli lei deg for å miste. En ekstra harddisk til backup er ikke så dyrt, så det er sikkert en grei forsikring mot tap av data. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) mekka ikke helt det file recovery programmet, jeg kan jo bare velge masse sånn forskjellige kamera greier, og wav, jpg etc. men mp3 det står ikke der.. jeg fikk jo det file scavenger til å fungere, men det var jo demo lisens som ikke ville ta recovery på mere enn 64 kb.. edit. trur jeg lasta ned smart recovery. Endret 10. mai 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) mekka ikke helt det file recovery programmet, jeg kan jo bare velge masse sånn forskjellige kamera greier, og wav, jpg etc. men mp3 det står ikke der.. jeg fikk jo det file scavenger til å fungere, men det var jo demo lisens som ikke ville ta recovery på mere enn 64 kb.. Ikke velg smart recovery men file recovery, du har sikkert lastet ned smart recovery er for camera minnebrikker osv, mens file recovery er for vanlige filer. Endret 10. mai 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) merka det.. , men mekka (det dere vet, dersom man ikke vil betale lisenser) på file scavenger, og kjører en test nå, får se hva det duger til, eller så får jeg teste det andre programmet. EDIT: Ser ut som om jeg har fått dratt ut omtrent allt av filer på disken, virker som om det er tabellen til disken eller noe som ble strøket vekk.. Endret 10. mai 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 IBAS??? (Ikke så forferdelig dyrt hvis du belager deg på å vente ca. en uke ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 IBAS??? (Ikke så forferdelig dyrt hvis du belager deg på å vente ca. en uke ) _Ikke_ forferdelig dyrt? Har de lagt om prispolitikken totalt? Startprisene en en enkel redning lå i hvertfall før på rundt 10.000 kr om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå