Gå til innhold

Hvordan Subforsterker?

Anbefalte innlegg

Heisann!Jeg har en proton forforsterker som jeg kjører to 12 tommere på. så har jeg en mega stor basser med to 12 tommere inni kassen, har bygd den selv.har bare 2 kanaler i forsterkeren min, og det er nokk til å kjøre de to tolvtommerene. men har veldig lyst til å koble til den store basseren. trenger jeg da en bassforsterker uten om. som bare en til basseren min. og hvis ja. har du/dere noen gode forslag. er ikke akkurat den rikeste i gaten,. så det må være til en rimelig pris også har jeg et problem til. den ene høytaleren min som jeg kjører hele tiden tror jeg at jeg har sprengt. bassen fungerer helt fint, men jeg hører knitre lyder når jeg spiller musikk. har du/dere noen anelse om hva som kan være galt?

har to stykk i basseren min

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...126%20&cart_id=

MVH

Endret av Tarzan-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det hørtes ut som en jallabass av dimensjoner, men la gå. Noe du mer eller mindre er NØDT til ha, både for å beskytte elementene, og får å få det til å høres noenlunde ålreit ut, er et delefilter. Stort sett er det en spole i serie med elementene. Det finnes mer avanserte (2-ordens og 3-orden lavpassfiltere) hvis du vil legge penger i det. Mener det skal kunne gå an å få tak i en brukbar (??) spole fra en femtilapp og oppover. Siden du har et såpass lavpriset prosjekt tror jeg det holder.

En forsterker... tja... du skal ikke se bort fra at du kan komme et stykke med en monoblokk eller en brokoblet forsterker, og drive subben i mono. Kanaler koster litt ekstra. Se om du kan få tak i en brukt effekt-forsterker, enten en hifi eller PA-forsterker. Jeg ville dog ikke gått under en tusenlapp brukt, og ikke under tre tusen nytt, dersom du skal ha noe håp om å få noe brukbart ut av det. Amper er dyrt, sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et forsterkerelement til innbygging fra Dynabel. Disse har innebygget delefilter og fåes i alle størrelser og prisklasser. Kjøp en som er kraftig nok til å drive sub'ene dine.

Forsterkerelementer er en billig måte å få et aktivt delefilter og en forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...