cornhoolio Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 jeg har nylig innstallert WinXP på maskinen min (full reinstallering inkl. formatering av harddisk). Men når jeg går inn på Windows Task Manager under processes så er det en oppgave, explorer.exe, som bruker nesten alt minne jeg har på maskinen, slik at maskinen blir veldig treg. Er det noen som vet om det er noe jeg kan gjøre med dette, noen gode tips? Maskinen min er 1,4ghz og 256mb RAM Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 explorer.exe er den prosessen som styrer oppgavelinjen og windows utforsker osv. Den skal ikke bruke så mye ram som du sier (bruker ca 20 MB hos meg), gjør den dette hele tiden, eller bare når maskinen hakker. En grei måte å stoppe explorer.exe på hvis maskinen her hengt seg er å velge avslutt prosessen (start menyen vil forsvinne) så velger du fil ny oppgave i Taskmanager og skriver inn explorer.exe da starter explorer opp på ny. Har du flere prosesser som heter explorer kan det være at en av dem er et virus. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 som thorsen sa så kan dette være et virus. Er det minnet eller cpu kraft explorer.exe bruker? Jeg har samme problemet for øyeblikket, men jeg har så mange problemer at jeg gir faen. Jeg reinnstalerer når jeg får meg ny hardware. Ville sjekket på google om det er noe nyttig der. Hender det at windows må avslutte explorer.exe og du får opp en slik irriterende mld. om å sende rapport til ms?? Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 jeg har kun 1 explorer.exe på task manageren så da er det vel ikke noe virus, nå har jeg nettopp startet maskinen på nytt og nå ligger den på ca. 20mb, men den ligger ofte rundt 100 og noen ganger går den helt opp i 150. Og det er vel minnet det er snakk om, ikke cpu kraft, uten at jeg har så mye peiling på slike ting Og ja jeg får feilmelding angående avslutting av explorer i ny og ne. Ganske irriterende, jeg har som sagt nettopp innstallert maskinen på nytt (forrige uke) og allerede er det problemer. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jepp det er minnet, har nemli aldri hørt om noen prosess som bruker 150% av cpu-en. Prøv dette: Høyreklikk på min datamaskin velg egenskaper, så klikker du på fanen der det står avansert. Under Ytelse trykker du innstillinger, hykk så av for tilpass for best ytelse. Pass også på at du har hykt av for Programmer under avansert fanen. Samtidig kan du jo skru av feilrapportering slik at du slipper irriterende meldinger om feil: Høyreklikk på min datamaskin velg egenskaper, så klikker du på fanen der det står avansert.og velger feilrapportering. Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Det virker som om det kan være en korrupt fil som skaper problemer for meg, jeg har en fil, video clip, som jeg ikke får slettet (får feilmelding om at filen er i bruk etc.) og det kan virke som om minne bruken på explorer.exe skyter i været hver gang jeg prøver å slette denne filen. HAr du noen tips om hvordan jeg kan slette denne filen? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Har allerede svart på den nye posten din om dette så jeg gidder ikke å gjøre det en gang til. Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 jeg så det, takk, jobber med saken nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå