d0ppler Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 hvilke kompilatorer anbefaler dere? (som er gratis) (jeg er IKKE interisert i et "utviklkings-kit" alla MS-visual studio, eller lignende) er det gcc som fremdeles er tingen? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 På windows er vel Dev-C++ et av de beste gratis alternativene Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Siden du i det hele tatt spør går jeg ut i fra at du bruker Windows? :_) For Windows er det mulig at MS' C++-kompilator (uten VStudio) er gratis, og den skal være på et meget respektabelt nivå siden versjon 7.1. Ellers er det sikkert ikke dumt å prøve GCC (MinGW på Windows), alltid greit å teste koden på ulike kompilatorer. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 For å gjøre ting helt klart så er MinGW navnet på "Windows-versjonen" av GCC-kompileren, og Dev-Cpp er et IDE som bruker MinGW. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 ok. takk, da prøver jeg MinGW Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Windows sin C++ kompilator heter cl (cl.exe), men det er mulig den bare kommer med VC++. Den finnes sikkert gratis. Ellers går det jo an å laste ned .NET framework. Det er gratis og en kompilator følger med. Ifølge MS skal jo alle Longhorn applikasjoner baseres på .NET så hvorfor ikke begynne. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) hvilke kompilatorer anbefaler dere? (som er gratis) (jeg er IKKE interisert i et "utviklkings-kit" alla MS-visual studio, eller lignende) er det gcc som fremdeles er tingen? Borland, Digital Mars el. MS visual C++ -kompilatoren. Har ikke testet Digital Mars selv, men regner med at også den slår gcc som de to andre. Endret 10. mai 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
søppel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hum .. Av de frie (som var det fyren var ute etter), så er GCC/MinGW best. http://www.willus.com/ccomp_benchmark.shtml?p11 (Pakken som MS slapp for litt siden duger ikke; den mangler masse.) Endret 10. mai 2004 av søppel Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Hum ..Av de frie (som var det fyren var ute etter), så er GCC/MinGW best. http://www.willus.com/ccomp_benchmark.shtml?p11 (Pakken som MS slapp for litt siden duger ikke; den mangler masse.) Hmm.. - Ser ingen ikke-fri kompilator her. Inntrykket jeg har er at gcc er grei nok (ok.. best ) på standard-compliance, men virkelig dårlig på ytelse og optimalisering. Aldri prøvd MSVC selv, men den pakken de slapp for litt siden var sikkert bare en standalone optimaliserende kompilator, som du bruker med verktøyene fra gratispakken hvor kompilator ikke gjorde optimalisering? Endret 11. mai 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Kan ikke si jeg merker noe problem med ytelse. Alt her (Linux, Gentoo) er kompilert med GCC3.4, og jeg er nøye med å sette riktige flag/parametere. -march=athlon-xp -O3 -pipe -ffast-math -ftracer -funroll-loops -funswitch-loops -fpeel-loops -fomit-frame-pointer Quake III går raskere enn under Windows f.eks. (kanskje et dårlig ex. .. kommer ikke på noe bedre). Endret 11. mai 2004 av søppel Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei. Kanskje denne er OK. http://www.delorie.com/djgpp/ Good Luck Lenke til kommentar
søppel Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 DJGPP er en port av GCC til(passet) DOS. MinGW er en port av GCC til Windows. Tror de fleste som holder til på MS-platformen bruker Windows fremfor DOS nå, men det finnes altid unntak såklart. :] Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Er det ytelse som står i høysetet banker Intels kompilator det meste. Det finnes en evaluerings download på intel.com Jeg holder meg dog til gcc. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) Her er linken til gratisutgaven C++ kompilatoren fra Microsoft (den samme som følger med Visual Studio .NET 2003): Visual C++ Toolkit 2003 Ingen anelse hva som følger med og hva som mangler, men du kan uansett laste ned det du trenger av biblioteker. PlatformSDK må du helt sikkert ha hvis du skal kode GUI. Vet heller ikke om standardbiblioteket er inkludert. Da kan du i såfall innstallere STLPort. Endret 11. mai 2004 av kjetil7 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Nå gir ikke .NET noe maskinkode, så det spørs hvor interessant det er. Like greit å laste ned hele Frameworken ellers er det ikke så mye vits. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Jeg snakket ikke om CLR kode (.NET), men C++. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) http://gcc.gnu.org/ml/gcc/2004-05/msg00021.html Har lenge anbefalt Scott Ladds kompilator-benchmarks :] I tdiligere benchmarks så GCC ut til å henge noe etter ICC på C++ i varierende grad, men hevdet seg meget godt på C (etter det jeg kan huske). Edit: Fælt til skrivefeil da ... Endret 11. mai 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå