Tydeus Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 http://www.digi.no/php/art.php?id=103914 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 en nyhet som var bedre synes jeg, har det jo orginalt, er at brannmuren blir bedre, mulighet for å sette opp porter og slikt selv. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Og Microsoft benytter selvsagt ikke muligheten til å logge IP-er som kontakter med piratversjoner. Ville forundre meg om ingen i MS har vurdert dette. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Microsoft hadde aldri vært hvor de er i dag hadde det ikke vært for "pirater" så jeg synes det er rimelig forståelig. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hovedgrunnen til dette er nok at alle upatchede piratversjoner ødelegger Microsoft sitt rykte når det gjelder sikkerhet. Hullene som Blaster og Sasser brukte var jo tettet over en måned før virusene kom, og ingen oppegående folk med original XP ble rammet. Alikevel er det presseoppslag til den store gullmedalje om MS sin manglende sikkerhet... Latterlig fokus fra pressen og MS-haterne synes jeg. - Sannsynligvis så brukte jo virusskaperne info fra patchen nettopp for å ramme de som ikke har patchen installert. Den enorme mengden folk med upatchede (og tildels uoriginale XP) fører dermed til mye unødvendig og ensidig negativ omtale, noe som MS sikkert begynner å bli drit lei av. Håper de integrerer tvungen oppdatering når nye patcher kommer i SP2 - da er nok mye gjort når det gjelder sikkerhet. Endret 10. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Shimano: du mener store selskaper som IF etc har pirat versjon? grunnene til at BLaster og Sasser ble så store er ubrukelige sys-adminer.. men joda.. seff er piratversjonene med på å lage dårligeere sikkerhets statistikk.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hovedgrunnen til dette er nok at alle upatchede piratversjoner ødelegger Microsoft sitt rykte når det gjelder sikkerhet. Vil heller si at de som har piratversjoner av XP er litt mer datakyndig enn de med orginale, og dermed holder seg mer oppdatert. Det er pga. av at de fokuserer på sikkerhet framfor å stoppe piratkopiering de gjør dette. Og de føler at de ikke kan utelate noen. XP er ikke mer sikkert enn hvor oppdatert systemet er og derfor ønsker de at alle skal oppdatere.. Det er vel noe ut i fra dette Windows XP Reloaded kommer inn. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Vil heller si at de som har piratversjoner av XP er litt mer datakyndig enn de med orginale, og dermed holder seg mer oppdatert. De fleste jeg kjenner med pirat-XP har ikke engang SP1 installert av frykt for at ting skal slutte å fungere. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 vel uten å si no mer om piratversjoner, men alle jeg kjenner som har det har brukt en xp cd med intergrert xp for å si det sånn..er du datakynding nok til å selv skaffe deg xp ulovelig skulle man da ikke har problemer med å få til sp1 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Dette er vel trolig et skritt fra MS som er gjort i frykt for at folk skal gå over til Linux. Hvis MS lager det umulig å ha et Windows-system uten å betale for det, vil folk begynne å snuse på Linux. For MS vil det naturlig nok være svært destruerende om privatpersoner begynte å bli familiære med Windows. Dette betyr i praksis at deres største inntektskilde, nemlig bedriftene, kan begynne å installere Linux de også, fordi brukerne likevel kan dette OS-et, og da vil MS taper ENORMT med penger. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan ikke helt se for meg at folk går over fra et OS de kan bra fra før til noe helt nytt for å spare en tusenlapp. Det er vel mer prinsippet om at det ikke er vant til å betale enn selve pengene det står på. Men folk gjør jo så mye rart når det er litt penger med i bildet Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Tror du har rett i at folk gjør mye for overraskende lite penger, men jeg tror ikke at folk går over til Linux bare fordi at de må betale for XP. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Vel da har MS endret uttalelse igjen. Nå sier de at SP2 IKKE vil installeres på en piratversjon. http://www.betanews.com/article.php3?sid=1084264398 Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hmm. Piratversjon? Regner med de ser på serial koden windows xp har blitt instalert med? Det har med tid og stunder kommet en rekke tools som gjør det mulig å endre serial-koden og den trenger nødvendigvis ikke være gyldig. Det finnes også en del "omveier" som gjør at sp1 kan instaleres på "piratversjoner" av win XP. Før eller senere kommer nok "piratene" til å ha win xp med sp2 hvis de vil ha det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå