jke Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 jeg har en amd prosessor 3000+ socket 754.har hørt om noe som skrur ned farten på viften når man ikke trenger det.Merker ikke noe.Min bråker noe jævlig.noen tips? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Viftestyring? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 noen hovedkort bl.a. asus har slik viftestyring innebygget på hk. Finner du ikke noe som heter q-fan eller noe i bios eller i manualen så prøv programmet speedfan (tror det funker på noen maskiner, har ikke testet selv da jeg ikke har behov for det) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hvordan vifte er det? Boxed eller? Har problemet vært der hele tiden eller er det noe som har kommet etterhvert? Lenke til kommentar
jke Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) det har vært der siden jeg tok dataen på for første gang.Jeg kjøpte prosessor og vifte hver for seg.er de ikke noe som heter cool´n´ quiet? Endret 10. mai 2004 av jke Lenke til kommentar
tbend Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Test g-fan.... Den kan du stille ned til 11/16 noe som du merker merker.... eller er det asus du har? Lenke til kommentar
jke Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 hovedkortet mitt er msi k8t neofis2r Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 høres ut som du har glidelager i viften.. det begynner alltid å bråke etter litt bruk. Det beste er å kjøpe deg en ny vifte som samtidig er stillegående. du får gjerne ikke samme kjøle effekten som du har nå,, men finn ut hvor mye luft viften du har nå flytter på og se om du kan finne en tilsvarende med lavere støynivå. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Amd64 har innebygget cool'n quiet support. Altså at vifte hastigheten går etter varmen på cpu'en... Men det spørs om hovedkortet ditt støtter det.. Lenke til kommentar
jke Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Amd64 har innebygget cool'n quiet support.Altså at vifte hastigheten går etter varmen på cpu'en... Men det spørs om hovedkortet ditt støtter det.. mener det stod på pakken at det gjør det.gikk inn i bios og tok det på.Ingen forskjell Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Ingen som har tenkt på at det faktisk kan hende at viften er ødelagt? Er lyden "rå og skarp" eller er det en slags plystretone? Eller er den bare forferdelig høy vanlig "swush-lyd" på? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 noen tips? Skru av maskinen! Eller så kan du kjøpe viftestyring.. Lenke til kommentar
jke Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 fikk med sånn greie at man kan styre viften men ville helst at maskinen styrte dette for jeg vet ikke hvor mye jeg burde ha det på Lenke til kommentar
jke Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 har sittet på en sånn greie at man kan styre farten.Nå kjører den stille i 2800rpm ca.akkurat når jeg tok på dataen var cpu varmen ca 30 grader.Hvor høyt burde den ikke gå?er det noen fare for at prosessoren kan bli ødelagt siden jeg stilte ned farten på viften? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) vifta mi går nesten alltid i 3300 rpm, det er en Mist ''Frostbite'' den har en diger kjøleribbe, og liten vifte... du kan jo prøve den. anbefalles både fordi den er svært stillegående og kjøler bra... hvis det blir for varmt kan du kjøpe en til å sette på andre siden av ribba også.. EDIT: jeg har også en sånn ''knott'' med noen ledninger som skal kunne settes på for å rdusere RP på vifta, men gidder ikke å sette den på pga at jeg ikke trenger det Endret 15. mai 2004 av Imposter Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Vil det si at du er halveis døv? @jke: hvis den ligger på 30 grader nå så har du ca 30 grader å gå på før du bør bekymre deg, altså 60 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå