oRacLe Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Når jeg formaterte pc'en fikk jeg aldri spørsmål om å legge inn ip/automatisk ip under installasjonen som vanlig(XP). jeg har reinstallert 3 ganger+ kjørt repair funksjonen..ingenting funker. når jeg prøver å sette opp et nettverk sier den at den ikke kan complete den network wizarden pga at den ikke ser hardware.. netverkskablen lyser. normalt når jeg har fikset ny windows på en pc, kan jeg se om jeg har linje eller ikke på my network places..på det tilkoblingsikonet, hvor man kan lege inn ip og repaire forbindelsen. dette ikonet er der ikke i det hele tatt. når jeg skriver ipconfig i cmd, står det "windows ip config" ikke noen tall eller noe. dette har aldri skjedd meg før..jeg har alltid fått muligheten til å legge inn ip under installasjonen..hvis jeg ikke har gjort det, har jeg lagt den inn etterpå. HELP!!! takk på forhånd EDIT av moderator : Fjernet store bokstaver i emnetittel (vær forsiktig med bruk av caps-lock) og unødvendige utrops- og spørsmålstegn. Endret 10. mai 2004 av Afseth Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du mangler nok drivere til nettverkskort om du får den feilmeldingen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Vær så snill, det er ikke nødvendig med å bruke store bokstaver i overskriften. Vi ser utmerket hva som står der. Lenke til kommentar
oRacLe Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 det er et msi hovedkort..det har liveupdatefunksjon. når det da er integrert nettverkskort, må jeg jo få de driverne over nettet! har ikke driverne på cd. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hvis du går til MSI sine nettsider, finner du link til å laste ned drivere o.l. til kortet ditt. Har du ikke tilgang selv pga drivermangel, får du ta turen til en kompis å laste ned -> brenne ut Lenke til kommentar
pellogplukk Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Tja skal nok slite litt med å komme på nett UTEN nettverks drivere da ... Driveren skal følge med på en cd eller en disket.. ellers får du løpe bort til en vend med nett og lastet de ned fra msi sin hjemme side.. Lenke til kommentar
Mr. Grammatikk Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hei og hå! Det er ikke alltid like lett å skrive riktig norsk, men hjelper alle hverandre kan vi fort bli flinkere alle sammen! Se bare her: Når jeg formaterte pc'en fikk jeg aldri spørsmål om å legge inn ip/automatisk ip under installasjonen som vanlig(XP) Det er ikke nødvendig med to mellomrom mellom to ord som her. Det holder med ett. Ja, så feil man man ta! Putt det i mente til neste gang. når jeg prøver å sette opp et nettverk sier den at den ikke kan complete den network wizarden pga at den ikke ser hardware.. Her har du glemt stor bokstav i begynnelsen av setningen, og om du skal avslutte en setning som om den bare glir bort, så er det bedre å bruk tre stk. punktum, og ikke bare to. netverkskablen lyser. normalt når jeg har fikset ny windows på en pc, kan jeg se om jeg har linje eller ikke på my network places..på det tilkoblingsikonet, Her hadde det faktisk holdt med to stk. punktum. Nei, det skal ikke være lett! Bare fortsett å øve så skal du se det blir bedre. dette ikonet er der ikke i det hele tatt. Bruk heller "Dette ikonet er ikke der" om du ikke er dansk. Vi skal ikke pirke for mye i dag. Det er mye å fordøye. Tenk over det og forsøk å bruke dette neste gang. Ikke mist motet! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 .....Hei og hå! Det er ikke alltid like lett å skrive riktig norsk, men hjelper alle hverandre kan vi fort bli flinkere alle sammen! Se bare her..... Hva i all verden er dette for noe ? Er det noen som har alt for lite å gjøre for tiden, eller ? Lenke til kommentar
oRacLe Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 hehe mr. gramatik(k) myie og gjøre du.. takk for hjelp..jeg var sikker på at disse driverne lå klare på kortet.. har 30 pc'er her..de med abitkort trenger jeg ikke dette..dette hadde msi..men fiksa det nå. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 det er et msi hovedkort..det har liveupdatefunksjon. når det da er integrert nettverkskort, må jeg jo få de driverne over nettet! har ikke driverne på cd. hrrrmmm, hoste, osv Ingen driver på nettverks kort = ingen internett = ingen auto update Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå