Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med å få lagt inn IP?

Anbefalte innlegg

Når jeg formaterte pc'en fikk jeg aldri spørsmål om å legge inn ip/automatisk ip under installasjonen som vanlig(XP). jeg har reinstallert 3 ganger+ kjørt repair funksjonen..ingenting funker. når jeg prøver å sette opp et nettverk sier den at den ikke kan complete den network wizarden pga at den ikke ser hardware..

netverkskablen lyser. normalt når jeg har fikset ny windows på en pc, kan jeg se om jeg har linje eller ikke på my network places..på det tilkoblingsikonet, hvor man kan lege inn ip og repaire forbindelsen. dette ikonet er der ikke i det hele tatt. når jeg skriver ipconfig i cmd, står det "windows ip config" ikke noen tall eller noe.

dette har aldri skjedd meg før..jeg har alltid fått muligheten til å legge inn ip under installasjonen..hvis jeg ikke har gjort det, har jeg lagt den inn etterpå.

HELP!!!

takk på forhånd

EDIT av moderator : Fjernet store bokstaver i emnetittel (vær forsiktig med bruk av caps-lock) og unødvendige utrops- og spørsmålstegn.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og hå! Det er ikke alltid like lett å skrive riktig norsk, men hjelper alle hverandre kan vi fort bli flinkere alle sammen! Se bare her:

Når jeg formaterte pc'en fikk jeg aldri spørsmål om  å legge inn ip/automatisk ip under installasjonen som vanlig(XP)

Det er ikke nødvendig med to mellomrom mellom to ord som her. Det holder med ett. Ja, så feil man man ta! Putt det i mente til neste gang.

når jeg prøver å sette opp et nettverk sier den at den ikke kan complete den network wizarden pga at den ikke ser hardware..

Her har du glemt stor bokstav i begynnelsen av setningen, og om du skal avslutte en setning som om den bare glir bort, så er det bedre å bruk tre stk. punktum, og ikke bare to.

netverkskablen lyser. normalt når jeg har fikset ny windows på en pc, kan jeg se om jeg har linje eller ikke på my network places..på det tilkoblingsikonet,

Her hadde det faktisk holdt med to stk. punktum. Nei, det skal ikke være lett! Bare fortsett å øve så skal du se det blir bedre.

dette ikonet er der ikke i det hele tatt.

Bruk heller "Dette ikonet er ikke der" om du ikke er dansk.

Vi skal ikke pirke for mye i dag. Det er mye å fordøye. Tenk over det og forsøk å bruke dette neste gang.

Ikke mist motet! :w00t:

Lenke til kommentar
.....Hei og hå! Det er ikke alltid like lett å skrive riktig norsk, men hjelper alle hverandre kan vi fort bli flinkere alle sammen! Se bare her.....

Hva i all verden er dette for noe ?

Er det noen som har alt for lite å gjøre for tiden, eller ?

Lenke til kommentar

hehe mr. gramatik(k);) myie og gjøre du..

takk for hjelp..jeg var sikker på at disse driverne lå klare på kortet..

har 30 pc'er her..de med abitkort trenger jeg ikke dette..dette hadde msi..men fiksa det nå.

Lenke til kommentar
det er et msi hovedkort..det har liveupdatefunksjon. når det da er integrert nettverkskort, må jeg jo få de driverne over nettet! har ikke driverne på cd.

hrrrmmm, hoste, osv

Ingen driver på nettverks kort = ingen internett = ingen auto update

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...