Wabby Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Om ikke lenge så skal jeg flytte. Vet ikke om jeg skal ta vare på Bluecom, eller gå for annen ISP. NGT er uaktuelt dit jeg flytter, og SDSL eller kabel finnes ikke. Er veldig fornøyd med bluecom, men er ute å kikker litt, har 400/128 linja fra dem pr idag, men ser at tele2 har fri etablering denne periodene og leverer 720/128 for 328,- Lurer på noe, hvor mange IP adresser får man fra Tele2, noen som vet ? Og hva skjer med e-postene hos bluecom etter oppsigelse ? evt noen adre ISP'er å anbefale ? Lenke til kommentar
reybr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Lurer på noe, hvor mange IP adresser får man fra Tele2, noen som vet ? Tre (uoffisielt får du inntil 7, men abonnementet sier at du kan få inntil tre) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Da er det forsåvidt et fett om jeg går for BC eller Tele2. Hva er erfaringene med Tele2? -Feilretting -Oppetid -Hastighet Noen som vet om BC sine e-poster fortsatt er aktive etter oppsigelse ? Lenke til kommentar
jasco Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Lurer på noe, hvor mange IP adresser får man fra Tele2, noen som vet ? Tre (uoffisielt får du inntil 7, men abonnementet sier at du kan få inntil tre) hmh. prøvd? Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Da er det forsåvidt et fett om jeg går for BC eller Tele2.Hva er erfaringene med Tele2? -Feilretting -Oppetid -Hastighet Noen som vet om BC sine e-poster fortsatt er aktive etter oppsigelse ? Jeg har hatt Tele2 i 8 mnd, bor i kristiansand. Tror ikke det har så mye med hvordan operatør man har, men hvor man flytter. De fleste som klager bor enten midt i byen eller langt ute på landet, iallefall min erfaring rundt dette... men som sagt, ingen problemer med Tele2 Lenke til kommentar
reybr Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Lurer på noe, hvor mange IP adresser får man fra Tele2, noen som vet ? Tre (uoffisielt får du inntil 7, men abonnementet sier at du kan få inntil tre) hmh. prøvd? Det er i følge Tele2 sin helpdesk Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Da har jeg bare en liten sak igjen... Får man beholde e-postene hos BC, vet at Chello og Tele2 er rimlig fleksible der. Er bare litt redd for at BC er såpass nazi at om jeg spørr om jeg får beholde dem så stenger de dem isteden ... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Er bare litt redd for at BC er såpass nazi at om jeg spørr om jeg får beholde dem så stenger de dem isteden ... De fleste ISP-er gidder ikke og la exkunder beholde e-postkontoen etter at de har avsluttet kundeforholdet helt og holdent. Det er jo ikke så merkelig igrunn. Lenke til kommentar
wilbur Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 I utlandet er det vanlig med en liten avgift hver måned for å beholde e-posten sin. Såpass service synes jeg norske firmaer også kan yte. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) agvg - vet jo det. Er jo sånne ting som får kunder til å ikke si opp f.eks. Men men, bare kjøpe seg et domene isteden =) Er bare så i tvil p å hva jeg skal velge... EDIT: Fortsatte med Bluecom, fikk ordnet en real deal med en selger på flyttegebyret. Og så må jeg jo kjøpe modem hos Tele2. Enda en god erfaring med BlueCom Endret 10. mai 2004 av Wabby Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Lurer på noe, hvor mange IP adresser får man fra Tele2, noen som vet ? Tre (uoffisielt får du inntil 7, men abonnementet sier at du kan få inntil tre) hmh. prøvd? Det er i følge Tele2 sin helpdesk Har selv opp til 5 pcer på samtidig og det fungerer fint Men jeg har hørt at hvis man har router så deler denne ut flere ip'er, stemmer dette? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Lurer på noe, hvor mange IP adresser får man fra Tele2, noen som vet ? Tre (uoffisielt får du inntil 7, men abonnementet sier at du kan få inntil tre) hmh. prøvd? Jeg har forsøkt 7, og det var ikke noe problem. Det som derimot er et problem er at ikke alle er garantert å få på samme subnet, noe som betyr at hvis man er på LAN, og alle får IP fra Tele2, så kan man oppleve at all trafikk mellom PC-ene går via internett og dermed kun gir 128/256 kbps, noe som er rimlig irriterende når man gamer og overfører med gigabit switch Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 MEd router kan du jo har (tilnermet) så mange PC-er du vil... det er jo det som er havle poenget med router. Det andre halve poenget med router er jo sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå