Gå til innhold

Beste Socket A Hovedkort?

kvamzi

Anbefalte innlegg

Ønsker å erstatte hovedkortet for dette systemet:

Asus A7N8X-Deluxe rev. 1.04

2 x Corsair TWINX XMS3200LL 512MB

Athlon XP 3200+ @ 2,2 GHz

Sapphire Radeon 9700 Pro

Enermax 431W PSU

Maxtor DiamondMax Plus 9, S-ATA

Har problemer med dette oppsettet, se denne tråden.

Og det er jo billigere å kjøpe nytt hovedkort enn nye minne brikker :roll:

Noen som har forslag til nytt hovedkort for dette oppsettet? Kun det beste er godt nok ;)

Endret av kvamzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^Th0mas^: Har du erfaring med NF7-S og Corsair minne?

Har snust litt på Epox sitt EP-8RDA3+ bare litt synd at det ikke har Soundstorm, men ellers er det ganske så fint.

Har vært bra om noen har kunnet poste som har samme CPU på 400MHz og samme minne, men med et annet HK enn A7N8X Deluxe v1.04 :)

Lenke til kommentar

Han har problem med Asus kort i dag jo! Abit NF7-S 2.0 sier jeg bare, knall kort til knall pris! Kjenner en som har LL RAM'en på det kortet og det funker fett.

Edit:

Har du forresten kjøpt et Dualkit eller to seperate brikker? For dette har mye å si. Det varierer fra HK til HK (og dam snakker jeg om 3 forskjellige Abit NF7-S 2.0 f.eks.) om man kan kjøre "non-matched pairs" med RAM. Det HK jeg sitter på nå kan jeg over lengre tid kjøre un-matched i DUAL, men før eller siden så stopper det.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar
Man får tilgang til 200 FSB med en Bios oppgradering :roll: Har også prøvd høyere volt uten noe bedre resultat.

Det betyr ikke at hovedkortet greier 200. Chipset-spenning kan ikke stilles, CPU- og minnespenning har ingenting å si for FSB-en.

Lenke til kommentar
Asus A7N8X Deluxe rev 1.0x stopper ofte på 180-190 MHz FSB (for å komme over må spenningsmod til). Husk at dette er et 166 MHz FSB kort.

Nå er det ikke A7N8X v1.0 vi anbefaler heller.

Vi anbefaler A7N8X-E Deluxe v1.01 (som du i teorien kan dra opp til 300 mhz fsb)........

Asus har stabile gode kort. Til overklokking ville jeg kanskje holdt meg til abit... Selvom jeg kun har hatt problemer med de kortene....

Lenke til kommentar
Nå er det ikke A7N8X v1.0 vi anbefaler heller.

Vi anbefaler A7N8X-E Deluxe v1.01 (som du i teorien kan dra opp til 300 mhz fsb)........

Asus har stabile gode kort. Til overklokking ville jeg kanskje holdt meg til abit... Selvom jeg kun har hatt problemer med de kortene....

Eh, jaha? Jeg nevner dette som grunn til problemet til trådstarteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...