Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket kamera burde jeg kjøpe? Noen forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg nytt kamera, og siden jeg er litt grønn på hva som er hva lurer jeg på om noen kan hjelpe meg litt.

Har surfa nettet litt, og funnet ut at både Sony DSC F707 og Olympus Camedia E-10 ser intressante ut.

Er ute etter et litt proft kamera, vil helst ikke bruke mer enn 14000 (men har i grunnen ikke satt noen grense enda)

Er det noen som kan fortelle meg hvilket av disse kameraene jeg eventuelt burde kjøpe, eller om jeg er på helt fail spor og burde velge meg noe annet i steden??

setter pris på all hjelp jeg kan få :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Canon Powershot G2 er et godt kamera for viderekomne amatører/små proffer. Kjøp en sterk blitz til kameraet så har du det du trenger. God programvare følger med og menyene i kameraet er på norsk. Veldig bra LCD-skjerm. Minnekort 128 anbefales. Budsjett 15 000.

Lenke til kommentar

I denne prisklassen finner du også Minolta Dimage 7, som er et meget godt kamera hva gjelder bildekvalitet og objekt. I løpet av neste måned lanseres Dimage 7i, som ser ut som et enda bedre kamera og som ikke minst er en modell basert på erfaringer fra D7. Med andre ord er de problemer og irritasjonsmomenter som fantes på D7 stort sett luket vekk.

E-10 er et fantastisk kamera, men som Martin sier er det litt tungt og klumpete. Det har dessuten noe lavere oppløsning enn både F707 og D7

F707 er et meget godt kamera men personlig så liker jeg ikke fargemetningen i bildene som dette kameraet tar. Dette kan selvsagt fikses i photoshop, men jeg er av den oppfatning at et kamera skal gjengi mest mulig eksakt det som tas bilde av og så kan man heller justere etter behov senere.

just my $0.02

-flff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...