Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc uten harddisk, går det

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså.. jeg ville gått for suse 9.1 live cd... noe ala knoppix'en... du setter bare cd'en inn i din cd-rom... og du kjører hele os'et derfra.. men merk... du kan ikke ta ut cd'en... eller.. det går ikke å ta ut cd'en.. så i det tilfelle.. trenger du en ekstra.. cd-rom\dvd-rom .... mener mandrake har gitt ut en live cd også... er ikke helt sikker.. men samma det.. du finner sikkert 10 forskjellige linux varianter med sin "live" cd... er ikke så dumt å prøve det.. gratis er det også...

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle lage en støysvak på til å ha i stuen (htpc)

Går det an å kjøre/boote denne i nettverk uten harddisk, slik at jeg kun trenger:

Kabinett

hk

skjermkort

nettverkskort

cpu

mus

ram?

Det går an å kjøre

Alle Windows varianter med Nettverksbooting.

Det du trenger er noe som heter BXP, som koster rundt 60 dollar pr lisens.

Det er ikke trivielt å sette opp, så hvis HTPC'en din er et førstegangsprosjekt så vil jeg ikke anbefale det.

Jeg hadde en liten tråd om dette på avforum.

http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8086

Lenke til kommentar

Hva med en 5400rpm harddisk stappet inn i en SilentDrive? Har det selv, og harddisken høres ikke! Det skal sies at hdd blir noe _varm_(ehem), derfor 5400rpm.

Jeg kjøpte min på microplex for ca. ett år siden, men den har gått ut av sortementet. Går sikkert an å spore opp allikevel...

Lenke til kommentar
Som er???

(foruten å vise film etc)

Trenger da ikke å gå inn på hva en HTPC gjør, du kan sikkert google eller søk på avforum.no hvis du lurer på noe. Men det er ikke så enkelt som å bare vise film, selv om det i bunn og grunn er det, hvis du skjønner. (skjønner du ikke, ta et søk på avforum :) )

Terminal Services, BartPE, Knoppix har ikke noe om det han spør om. De fungerer heller ikke tilfredstillende i denne sammenhengen . Det er faktisk så langt ifra en bra HTPC løsning som man kan komme.

Jeg tror ikke jeg vil krangle om dette, eller ramse opp ulemper eller ikke, men bare konstatere at man går vekk fra disse løsningene om man vil ha en HTPC om duger.

Endret av magnum44
Lenke til kommentar

Har akkurat kommet fra www.avforum.no men må vel lete bedre kanskje :hmm:

Flyttet pc til pj bare for å teste, det virket skikkelig bra ut.

Det blir kanskje en løsning med at pc blir flyttet ut i gangen, som er midt mellom stua og kjøkkenet hvor jeg vil ha skrivebordet med lcd skjermen :yes: men det blir jo endel kabling :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...