EasyRaider Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Forresten er det egentlig en meget god grunn til ikke å kjøpe ny PC akkurat nå: høye minnepriser. Ikke så ille priser da. Har jo i enkelte tildeller gått litt ned i det siste Prisene er vel fortsatt på omtrent samme nivå som for et år siden. 1 GB PC3200 koster nesten 2000 kr, og såpass mye bør en ha (i hvert fall til spilling). For dyrt, spør du meg. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Ja de er jo bare perverse, tenkt litt mere mot NCQ og PCI X, hardisker kommer jo med NCQ nå og PCI X lanseres jo om en månde eller to PCI-X er forholdsvis gammel teknologi (for det meste brukt i tjenere, så vidt jeg vet). Det er nok PCI Express du tenker på. Endret 10. mai 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Ja de er jo bare perverse, tenkt litt mere mot NCQ og PCI X, hardisker kommer jo med NCQ nå og PCI X lanseres jo om en månde eller to PCI-X er forholdsvis gammel teknologi (for det meste brukt i tjenere, så vidt jeg vet). Det er nok PCI Express du tenker på. hmmm var nok pci ekspress jeg mente ja, ha miskun med mine skrivefeil Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 en ting jeg kanskje synes det er verdt å vente på som nå sakte begynner å komme er dual-layer-dvd-brennere. kjekt med 8,5 gb lagringsplass! skjermkort kommer nok til å gå ned i pris nå som nye kort kommer. kort som r9800pro og 5900xt begynner nå å bli meget gode kjøp med tanke på pris\ytelse! de kommer nok til å gå ned ennå noen kroner i månedene som kommer. lcd-skjermer holder også på å bli billigere nå, er mulig å få 15" til 2500 og 17" til 3500 de kommer nok til å bli ennå noen hundrelapper billigere i månedene som kommer... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 en ting jeg kanskje synes det er verdt å vente på som nå sakte begynner å komme er dual-layer-dvd-brennere. kjekt med 8,5 gb lagringsplass! skjermkort kommer nok til å gå ned i pris nå som nye kort kommer. kort som r9800pro og 5900xt begynner nå å bli meget gode kjøp med tanke på pris\ytelse! de kommer nok til å gå ned ennå noen kroner i månedene som kommer. lcd-skjermer holder også på å bli billigere nå, er mulig å få 15" til 2500 og 17" til 3500 de kommer nok til å bli ennå noen hundrelapper billigere i månedene som kommer... 1. Dual layer DVD koster nok mer enn det smaker. Det gjelder nok blueray også. Prisene på platene skal jo bli så høye at prisen per GB blir lavere om man heller kjøper en ekstern harddisk. Dessuten kan platene ikke slettes og brukes om igjen, noe en harddisk kan. I tillegg så er det et slit å lete gjennom en bunke med plater etter noe, når du med ekstern harddisk finner frem på sekunder. Mao. ikke noe vits å vente på. 2. Radeon 9800 pro og GeforceFX 5900XT kommer nok til å gå noe ned i pris ja, men de nye Radeon X600 og Nvidia 6400 (?) kommer nok til å ta over ganske raskt med både bedre ytelse og lavere priser. Mao. ikke vent på grunn av at prisen på Radeon 9800 pro og og GeforceFX 5900XT. 3. De prisene du nevner på 15" og 17" LCD skjermer er jo priser man allerede fant for 1,5 år siden så ikke vent noen stor prisnedgang med det første. 4. Prisen på ram har også holdt seg ganske stabil de siste 1,5 åra så ikke vent noen stor prisnedgang med det første. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 simen1 skrev: QUOTE (Bamsemoms @ 10/05/2004 : 20:54) en ting jeg kanskje synes det er verdt å vente på som nå sakte begynner å komme er dual-layer-dvd-brennere. kjekt med 8,5 gb lagringsplass! skjermkort kommer nok til å gå ned i pris nå som nye kort kommer. kort som r9800pro og 5900xt begynner nå å bli meget gode kjøp med tanke på pris\ytelse! de kommer nok til å gå ned ennå noen kroner i månedene som kommer. lcd-skjermer holder også på å bli billigere nå, er mulig å få 15" til 2500 og 17" til 3500 de kommer nok til å bli ennå noen hundrelapper billigere i månedene som kommer... 1. Dual layer DVD koster nok mer enn det smaker. Det gjelder nok blueray også. Prisene på platene skal jo bli så høye at prisen per GB blir lavere om man heller kjøper en ekstern harddisk. Dessuten kan platene ikke slettes og brukes om igjen, noe en harddisk kan. I tillegg så er det et slit å lete gjennom en bunke med plater etter noe, når du med ekstern harddisk finner frem på sekunder. Mao. ikke noe vits å vente på. 2. Radeon 9800 pro og GeforceFX 5900XT kommer nok til å gå noe ned i pris ja, men de nye Radeon X600 og Nvidia 6400 (?) kommer nok til å ta over ganske raskt med både bedre ytelse og lavere priser. Mao. ikke vent på grunn av at prisen på Radeon 9800 pro og og GeforceFX 5900XT. 3. De prisene du nevner på 15" og 17" LCD skjermer er jo priser man allerede fant for 1,5 år siden så ikke vent noen stor prisnedgang med det første. 4. Prisen på ram har også holdt seg ganske stabil de siste 1,5 åra så ikke vent noen stor prisnedgang med det første. 1. har sett dual-layer til rett over tusenlappen så der er jeg litt uenig med deg, dessuten vil endel av de dvd-bennerne du får kjøpt idag kunne firmware-oppgraderes til dual-layere, ikke sikkert det betyr så mye for deg men for meg som lager noe video og brenner på cd\dvd har det ihvertfall mye å si... 2. akkurat når 6800\x800-kortene kommer på markedet går prisen end flere hundre. bare de siste ukene har prisen på r9800pro gått ned fra 2000 til 1700, om noen uker sikkert ennå rimeligere. 3. for en måned siden greide ikke jeg å oppdrive en 15" lcd til under 3000 eller en 17" til under 4000, siden jeg snart skal kjøpe meg ny pc sjekker jeg prisene flere ganger i uka og trenden har vært at prisene tilnærmet raser ihvertfall hos noen merker. om noen uker er nok de også nede på bunn-nivå 4. hva snakker du om? har ikke nevnt noe om ram jeg... prisen er helt grei på ram nå og jeg tenker selv å kjøpe et par 512 brikker snart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå