kvikks Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Heisann. Greier ikkje å finne en fornuftig løsning på et problem med div, hjernen er fortsatt i helge modus... LINK: http://www.blikk.as/test-server/vinorge/ Har denne html: <div id="left-nav"> <div id="undermeny"></div> <div id="sjakk3D"></div> </div> problemet er som sikkert det fleste har sett at sjakk3D skal bestandig være på bunn av siden. og at bakgrunnnen i left-nav skal gå ned til sjakk3D, slik at overgangen blir bra. Har nå height på 100% noe som selvsagt ikkje fungere, pga da tar den å regner ut fra browser vindu, sjakk3D kommer for langt ned. sjakk3D kan også settes utenfor left-nav i strukturen, men da må bunn på nav-left bestandig være ved topp på sjakk3D. Ja, ble dårlig forklart.. tok tid å våkne idag. Endret 10. mai 2004 av kvikks Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Dårlig forklart, ja, sjakkbildet er 100% identisk med gamle bergen.lagring.net-logoen. hvis den bestandig skal bære på bunnen av skjermen kan du jo bruke position: fixed; Men jeg skjønte ikke helt hva du mente. Edit: Men kan du ikke bare lage sjakkbildet "ditt" rett etter den nav-en, da? Endret 10. mai 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Dårlig forklart, ja, sjakkbildet er 100% identisk med gamle bergen.lagring.net-logoen. hvis den bestandig skal bære på bunnen av skjermen kan du jo bruke position: fixed; Men jeg skjønte ikke helt hva du mente. Edit: Men kan du ikke bare lage sjakkbildet "ditt" rett etter den nav-en, da? hm... bedre forklart nå. problemet er egentlig ikkje sjakk3D, det er ikkje no stress å få den nederst, men left-nav må være slik at den enten går til bunn av siden slik at sjakk3D kan ligge over denne, eller at nav-list stopper ved toppen av sjakk3D. det er høyden på left-nav som tuller, kan jo ikkje bruke prosent. hm, brettet likt noe annet. jaja. det er ikkje eg som ansvar for den grafiske profilen for VI Norge slik at eg kan ikkje gjøre noe med det. Endret 10. mai 2004 av kvikks Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Jeg ville rett og slett lagt den som en del av footer... Det blir det enkleste og letteste å gjennomføre.. <div id="body"> <div id="header"></div> <div id="nav"></div> <div id="content"></div> <div id="footer"></div> </div> legge bakgrunnsbilde i #body til å repetere nedover med borderen til meny-delen, floate #nav til venstre og #content til høyre, legge sjakkbildet som bakgrunnsbilde i #footer, og huske på clear: both;... (og om det viser seg at det bugger i IE eller.no, legge til en div over #footer og sette clear: both; på den istedet.. husker jeg måtte gjhøre det en gang på en 3-kolonners layout..) Endret 10. mai 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg ville rett og slett lagt den som en del av footer... Det blir det enkleste og letteste å gjennomføre.. <div id="body"> <div id="header"></div> <div id="nav"></div> <div id="content"></div> <div id="footer"></div> </div> legge bakgrunnsbilde i #body til å repetere nedover med borderen til meny-delen, floate #nav til venstre og #content til høyre, legge sjakkbildet som bakgrunnsbilde i #footer, og huske på clear: both;... (og om det viser seg at det bugger i IE eller.no, legge til en div over #footer og sette clear: both; på den istedet.. husker jeg måtte gjhøre det en gang på en 3-kolonners layout..) Jepp, tanken min i utgangspunktet var footer. Av en eller annen grunn kom eg i morgest frem til at det ikkje var aå lurt.. hm, lite logisk, arrg.. nå er pluteslig alt klart , er jo simpelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå