perjol Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 (endret) Hei! Jeg holder på å sette opp et lite hjemmenettverk, bestående av to klient-PC'er og en skriver. Deling av filer mellom PC'ene har gått helt greit, men jeg har støtt på et oppsettproblem når det gjelder deling av skriveren i nettverket (OS på PC-ene er Windows 98SE). Jeg har installert skriveren på PC'ene og valgt "Del mine skrivere ..." under "Kontrollpanel>Nettverk>Deling av filer og skrivere". Deretter har jeg høyreklikket den PC'en som har skriveren tilkoplet i "Min maskin>Skrivere" og her valgt "Deling ...". Nå skulle jeg ha fått opp bildet "Egenskaper for xx [skriveren]" med "Deling" som ett av flere ark. Jeg får opp bildet "Egenskaper", men arket "Deling" mangler hos meg og dermed får jeg ikke fullført delingen av skriveren. Hva kan årsaken til dette oppsettproblemet være? Jeg har en "mistenkt": - For et par år siden prøvde jeg å sammenknytte to av PC'ene via direkte kabeltilkopling (som ikke ble helt vellykket). Også den gang satt jeg opp deling av filer og skrivere, men hadde da en annen skriver enn den som nå skal tilkoples og deles. Kan det være "rester" av dette gamle oppsettet som forstyrrer det nye oppsettet? Finnes det en framgangsmåte for å slette slike gamle skriveroppsett (fx. i registeret) ? På forhånd takk for svar! Per Jørgen Olafsen Endret 10. mai 2004 av perjol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå