Kimble Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Høres lovende ut Jeg vill heller ha en stille maskin enn en som bråker like mye som dagens maskiner gjerne gjør.. Syns ting har kommet litt ut av kontroll når skjermkort trenger to molex kontakter.. Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Snart Opteron 250, nytt om EE/HE Så snart støvet har lagt seg etter forrige ukes prisras, kommer AMD til å lansere Opteron 250. Samtidig lekker det ut interessant informasjon om laveffekt-variantene EE og HE. Les artikkelen her Lenke til kommentar
HEE Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Dette bør kunne gjøre dem til brukbare overklokkere, for de som liker denslags. dette likte jeg ! meget fin artikkel ! likte den godt jeg Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe en nedklokket x48 til x48 pris og x40/x46 hastighet for så å klokke den opp. Da er det vel greiere å kjøpe x48 for så å klokke den! Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 HE og EE-prosessorene selges som x40 og x46 - men er altså egentlig de best ytende x48-prosessorene. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 HE og EE-prosessorene selges som x40 og x46 - men er altså egentlig de best ytende x48-prosessorene. Hadde ikke Opteron hatt multiplierlås så hadde det der vært et godt poeng. I tillegg tviler jeg på at HE x46 og EE x40 er noe bedre sortering enn vanlig x48. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Spennende dette ja Jeg har selv vurdert å bytte ut de Opteron 246 jeg har nå med Opteron HE 246 for å få en nærmest støyfri arbeidsstasjon, men nå som Opteron 250 kommer ble jeg litt usikker... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Spennende dette ja Jeg har selv vurdert å bytte ut de Opteron 246 jeg har nå med Opteron HE 246 for å få en nærmest støyfri arbeidsstasjon, men nå som Opteron 250 kommer ble jeg litt usikker... Hvem er det som selger disse EE / HE-versjonene her i Norge? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Spennende dette ja Jeg har selv vurdert å bytte ut de Opteron 246 jeg har nå med Opteron HE 246 for å få en nærmest støyfri arbeidsstasjon, men nå som Opteron 250 kommer ble jeg litt usikker... Hmmm, bytte ut CPU-viftene til 80mm pabst... det hadde ikke gjort noe nei Personlig har jeg mer lyst på en mer stillegående PC, enn et system som yter 15% mer enn det jeg har nå Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hvem er det som selger disse EE / HE-versjonene her i Norge? Hør med Quad, de kan som regel skaffe det meste Opteron-relaterte saker Hmmm, bytte ut CPU-viftene til 80mm pabst... det hadde ikke gjort noe nei Personlig har jeg mer lyst på en mer stillegående PC, enn et system som yter 15% mer enn det jeg har nå Ja, samme tanken har slått meg også flere ganger Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Dere som har dual Opteron. Bruker dere systemet til tunge oppgaver eller er det bare forde det er kult å ha ett raskt system...? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Dere som har dual Opteron. Bruker dere systemet til tunge oppgaver eller er det bare forde det er kult å ha ett raskt system...? Jeg arbeider til daglig med å løse stor-skala problemer innen CFD (Computational Fluid Dynamics), så jeg har absolutt behov for et så raskt system som mulig. Likevel legger jeg heller ikke skjul på at det er litt kult å ha også da Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Dere som har dual Opteron. Bruker dere systemet til tunge oppgaver eller er det bare forde det er kult å ha ett raskt system...? De store tunge oppgavene driver jeg ikke så masse med, men det er ikke noe problem å få full utnyttelse av begge prosessorer da jeg som regel driver med svært mange ting samtidig, og hver av tingene er gjerne mellomtungt. At jeg har 50-60 prosesser i gang samtidig er ikke uvanlig, og da er det ikke noe spyware/adware på maskinen. Jeg liker dual grunnet multitaskingsegenskapene. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 vel, hvorfor bruker de de beste x48-cpuene på dette??? er det ikke bedre å ta de dårlige og downklokke dem istedenfor? Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det de gjør når de tester cpuer for å finne EE cpuer er å senke volten på den, de cpuene som kan kjøres stabilt på lavere volt en default blir klokket enda litt ned ved å kjøre ned mulitplieren også. En cpu som kjører på laver volt vil gi laver varme, i dette tilfelle er det vel snakk om 40w varmeeffekt, som er lite. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 I tillegg tviler jeg på at HE x46 og EE x40 er noe bedre sortering enn vanlig x48. Ja, The Inquirer har også korrigert historien sin: http://www.theinquirer.net/?article=15906 "the next best of the bunch are clocked to 2GHz and sold as 55 watt parts, although they're really equivalent to 246 parts". Da var iallefall den saken avklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå